Сергій Чигир

Сергій Чигир

журналіст, кореспондент продакшн-студії "Реальна економіка"

БЛОГЕРИ


"Моя хата з краю" українського бізнесу

"Мій дім - моя фортеця" - кажуть англійці, тим самим, протиставляючи свій публічний бізнес, і приватне життя, яке заслуговує на те, щоб бути закритим від громадськості.

"Моя хата з краю, нічого не знаю", - кажуть українці, не відокремлюючи ні бізнес, не приватне життя, яке має бути таємницею з сім’ю печатками.

Середньостатистичний бізнесмен вважає, що цікавість преси до його персони не приведе до добра, тож краще закритися від такої непроханої уваги відмовками чи секретарем.

Справедливості заради, мушу сказати колеги-журналісти теж встигли заплямувати репутацію, звертаючи з провокаційними запитанням (цим грішать телевізійниками) чи пропонуючи "джинсовий" замовний матеріал.

Суттєво погіршує взаємовідносини преса-бізнес і "рейтингоманія" мас-медіа, коли публікуються, здебільшого, негативні новини про ту чи іншу компанію. Водночас, позитивні новини, навіть якщо вони пов’язані з революційними винаходами, вважають піаром, за який треба платити гроші.

До повного маразму дійшли на ТБ, вважаючи за рекламу навіть титрування назви компанії. При чому відмовляються титрувати і назви вітчизняних газет - на зарубіжні газети це чомусь не розповсюджується. От і виходить, що одна з газет повідомляє, що одне з підприємств випустило цукерки зі смаком сала.

Тож не дивно, що ці цукерки щось не прижилися на ринку, бо ніхто не знав, що за компанія їх виробляє, хоча може й були інші причини.

Цікаво, але чомусь цей "піар" жодним чином обходить такі американські компанії, як Apple та Facebook, назви яких використовуються на ТБ постійно. Ймовірно, ці компанії мають велику прихильність з боку мас-медіа, тож традиційне табу тут не діє.Теж саме стосується політиків, які вже давно переросли у торгові марки.

Але інтернет та газети, навпаки, цікавляться життям підприємців, бо ті відіграють значну роль в житті суспільства. Але ця цікавість не завжди має зворотну реакцію. Бізнес дуже полюбляє скиглити ЗМІ про тяжке своє життя (що не заважає керівникам кожен рік міняти собі машину) чи вихвалятися перед пресою своїми досягненнями.

Але будь-яка спроба журналіста дізнатися більше про те чи інше підприємство, чи відвідати його без ініціативи самого підприємства натрапляється на спротив. При чому, якщо раніше відмовляли самі керівники, то зараз це роблять прес-секретарі чи працівники відділу маркетингу (хоча ніде в світі маркетологи за PR не відповідають).

Частіше за все це дівчата із завищеним почуття власної значущості, які нещодавно закінчили ВНЗ, дуже побоюються начальства, і тому намагається йому догодити, а саме, "не пущать" до тіла керівника жодного стороннього.

Якщо до кризи і велась якась робота по професіоналізації піар-послуг, оскільки власники хотіли за дорого продати свій бізнес за кордоном, то зараз рівень спілкування з пресою повернувся на 10 років назад.

Тоді "не підгодований" журналіст сприймався як шпигун. Зараз роль керівника чи власника зійшлася до мінімуму.

За словами російського політолога Сергія Кургиняна, в сучасному пострадянському бізнесі домінує далеко не топ-менеджер, а дівчинка, яка забула нагадати, не з’єднала, не зустріла гостей, забула роздрукувати і так далі.

Рівень непрофесіоналізму росте з року в рік. До чого він врешті решт приводить? Розкажу на прикладі одної власної історії. Колись я дзвонив в одну фінансову структуру, звідки звільнилися професіональні прес-секретарі.

На їхнє місце прийшов хлопчик, який ніяк не хотів чи не міг мені допомагати у коментарях. В решті-решт, одного разу він мені подзвонив, попросивши приїхати з камерою, бо їх захоплюють рейдери (насправді просто конфлікт акціонерів).

Я сказав що це комерційна інформація, порадив звернутися до комерційного відділу і поклав слухавку. Зараз в цій компанії не має ані старого менеджменту, ані того хлопчика.

Коментарі

Додати коментар






ГОЛОВНЕ на 26 вересня 2020, 16:56

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...
закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.