
Едуард Бразас
Директор відділу агентських послуг АН "Сітікон"
Павло Кухта
трейдер, економіст, автор блога econoblog.com.ua
Едуард Бразас
Директор відділу агентських послуг АН "Сітікон"
Олександр Моісеєнко
журналіст
Дмитро Марунич
"Реальна економіка", редактор
Олександр Разуваєв
аналітик
Павло Харламов
журналіст
Олексій Молдован
економіст
Юрій Віннічук
журналіст
"неРеальна економіка"
Андрій Шевчук
Міжнародний оглядач
Максим Кухар
журналіст
Максим Сєроус
автор блога "Євродолар"
Юрій Шпак
економіст
Дмитро Джангіров
міжнародний оглядач
Павло Ілляшенко
стратег інвестиційної компанії
Юрій Глухов
економіст
Роман Корнилюк
кандидат економічних наук
Сергій Чигир
журналіст
Валентин Землянський
незалежний експерт
Олександр Спасиченко
керуючий активами
Дмитро Дєнков
журналіст
Євген Шпитко
журналіст
Спростування
Правительство Украины располагает на валютном счете почти $1,9 млрд
Улюкаев назвал $40 за баррель нефти реалистичной ценой
Ряд депутатов предлагает ввести санкции против "Роснефти"
Число иностранных туристов достигло рекордных 1,2 млрд в 2015 году
ДТЭК возобновил прием угля шахт Львовско-Волынского бассейна
ЕС вводит универсальную профессиональную карту
"Укргазвыдобування" в 2015г снизило добычу газа на 3,9%
Чистый отток капитала из России в 2015 году составил $56,9 млрд.
Олланд ввел чрезвычайное экономическое положение во Франции
"Реальна економіка" починає серію матеріалів з аналізом ключових постанов, що розглядютсья у сесійній залі. Цього тижнянашу увагу привернув Проект Закону про ліквідацію приватних монополій
Номер, дата реєстрації: 1250 від 11.01.2013
Сесія реєстрації: 1 сесія VII скликання
Top of Form
Bottom of Form
Включено до порядку денного: 158-VII від 02.04.2013
Суб'єкт законодавчої ініціативи: Народний депутат України
Ініціатор(и) законопроекту:
Головний комітет:
Комітет з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики
Інші комітети:
Комітет з питань економічної політики
Комітет з питань бюджету
Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України
Комітет з питань європейської інтеграції
Основний зміст
Приватні юридичні особи або фізичні особи, які займають більшу за 25% частку загальнодержавного або регіонального ринку певного товару або послуги, мають у добровільному порядку знизити свою частку ринку до 25% за рахунок продажу тих чи інших активів, причому в першу чергу мають продаватися активи, придбані у процесі приватизації.
На це їм відводиться 3 місяці після публікації АМКУ інформації про їхній монопольний статус у ЗМІ та в Інтернеті.
Якщо у цей строк частку ринку не буде знижено до 25%, усі активи такої приватної монополії (як останню визначає законопроект) переходять до державної власності в рамках примусової ліквідації. Примусову ліквідацію здійснює Фонд держмайна України.
Експертні висновки
Як зазначає Головне науково-експертне управління ВРУ, законопроект протирічить Конституції України (стаття 13, частина 4), адже дискримінує приватні монополії у порівнянні з державними та комунальними монополіями, а також не узгоджується з існуючим законодавством про економічну конкуренцію.
АМКУ відзначив, що примусове відчуження об’єктів приватної власності без повного відшкодування їх вартості суперечить нормам Конституції та Господарського Кодексу України. Бюджетний комітет ВРУ зазначає, що законопроект потребуватиме додаткових витрат державного бюджету.
Як Головне науково-експертне управління ВРУ так і профільний комітет рекомендують відхилити законопроект.
Можливі наслідки
Через всеохопоність законопроекту - адже він передбачає ліквідацію приватних монополій навіть на регіональних ринках, тобто, теоретично, монополістом може бути визнаний навіть маленький ринковий торговець у невеликому населеному пункту, де він є єдиним або одним з небагатьох, хто торгує тим чи іншим видом товару - а також неконкретизованой та погано прописаної заборони "будь-яких дій щодо відчуження, звернення стягнення, передачі права користування, володіння, розпоряджання об’єктами добровільної ліквідації приватної монополії, та інших дій, що можуть призвести до зменшення вартості таких об’єктів", прийняття законопроекту призвело б до створення величезного рівня невизначеності для бізнесу, різкого погіршення ділового клімату та значного зростання корупції.
Більш довгостроковими наслідками прийняття законопроекту стала б неможливість провадження інноваційної діяльності, суть якої полягає у створенні нових видів товарів та послуг на ринку яких їхній винахідник мав би тимчасову монополію - доходи від якої і є винагородою за інноваційну діяльність.