Павло Кухта

Павло Кухта

трейдер, економіст, автор блога econoblog.com.ua

БЛОГЕРИ


Про закон про ліквідацію приватних монополій

"Реальна економіка" починає серію матеріалів з аналізом ключових постанов, що розглядютсья у сесійній залі. Цього тижнянашу увагу привернув Проект Закону про ліквідацію приватних монополій

Номер, дата реєстрації: 1250 від 11.01.2013

Сесія реєстрації: 1 сесія VII скликання

Top of Form

Bottom of Form

Включено до порядку денного: 158-VII від 02.04.2013

Суб'єкт законодавчої ініціативи: Народний депутат України

Ініціатор(и) законопроекту:

Тягнибок О.Я. VII скликання

Головко М.Й. VII скликання

Мохник А.В. VII скликання

Головний комітет:

 Комітет з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики

Інші комітети:

 Комітет з питань економічної політики

 Комітет з питань бюджету

 Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України

 Комітет з питань європейської інтеграції

Основний зміст

Приватні юридичні особи або фізичні особи, які займають більшу за 25% частку загальнодержавного або регіонального ринку певного товару або послуги, мають у добровільному порядку знизити свою частку ринку до 25% за рахунок продажу тих чи інших активів, причому в першу чергу мають продаватися активи, придбані у процесі приватизації.

На це їм відводиться 3 місяці після публікації АМКУ інформації про їхній монопольний статус у ЗМІ та в Інтернеті.

Якщо у цей строк частку ринку не буде знижено до 25%, усі активи такої приватної монополії (як останню визначає законопроект) переходять до державної власності в рамках примусової ліквідації. Примусову ліквідацію здійснює Фонд держмайна України.

Експертні висновки

Як зазначає Головне науково-експертне управління ВРУ, законопроект протирічить Конституції України (стаття 13, частина 4), адже дискримінує приватні монополії у порівнянні з державними та комунальними монополіями, а також не узгоджується з існуючим законодавством про економічну конкуренцію.

АМКУ відзначив, що примусове відчуження об’єктів приватної власності без повного відшкодування їх вартості суперечить нормам Конституції та Господарського Кодексу України. Бюджетний комітет ВРУ зазначає, що законопроект потребуватиме додаткових витрат державного бюджету.

Як Головне науково-експертне управління ВРУ так і профільний комітет рекомендують відхилити законопроект.

Можливі наслідки

Через всеохопоність законопроекту - адже він передбачає ліквідацію приватних монополій навіть на регіональних ринках, тобто, теоретично, монополістом може бути визнаний навіть маленький ринковий торговець у невеликому населеному пункту, де він є єдиним або одним з небагатьох, хто торгує тим чи іншим видом товару - а також неконкретизованой та погано прописаної заборони "будь-яких дій щодо відчуження, звернення стягнення, передачі права користування, володіння, розпоряджання об’єктами добровільної ліквідації приватної монополії, та інших дій, що можуть призвести до зменшення вартості таких об’єктів", прийняття законопроекту призвело б до створення величезного рівня невизначеності для бізнесу, різкого погіршення ділового клімату та значного зростання корупції.

Більш довгостроковими наслідками прийняття законопроекту стала б неможливість провадження інноваційної діяльності, суть якої полягає у створенні нових видів товарів та послуг на ринку яких їхній винахідник мав би тимчасову монополію - доходи від якої і є винагородою за інноваційну діяльність.

Коментарі

Додати коментар






ГОЛОВНЕ на 22 листопада 2017, 12:49

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...
закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.