Кабмін хоче завадити іноземцям вільно купувати землю?

Представники Кабінету міністрів намагаються завадити змінам у Земельний кодекс, які передбачають спрощення процедури купівлі землі несільськогосподарського призначення компаніями з іноземними інвестиціями.

Про це "Реальній економці" розповіло джерело в парламенті.

Як відомо, на цьому тижні Верховна рада прийняла закон "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо набуття права власності на землю", який спрощує для компаній з іноземними інвестиціями процедуру придбання земельних ділянок державної та комунальної власності.

Зокрема, документ пропонує при покупці земельних наділів несільськогосподарського призначення зрівняти в правах з українськими юридичними особами вищезгадані компанії з іноземними інвестиціями.

За словами експертів, сьогоднішнє законодавство передбачає надто громіздку процедуру придбання ділянок спільними підприємствами.

Вони можуть купувати наділи в межах населених пунктів для спорудження об'єктів, пов'язаних із здійсненням підприємницької діяльності, а також ділянки, що продаються разом з об'єктами нерухомості.

Проте, щоб придбати "чисті" комунальні землі, СП повинні погоджувати цю угоду з урядом. А якщо йдеться про державні наділи, відповідну покупку повинна затверджувати Верховна рада.

"Видача такого дозволу може затягуватися на багато місяців, а іноді буває і на рік. Можна тільки здогадуватися, скільки Кабінет міністрів розглядатиме, наприклад, питання про продаж 10 соток землі під будівництво заправки компанії "Х" з іноземними інвестиціями. Тому виникла ідея такого законопроекту, який допоміг би зробити такі придбання більш простими", - пояснює президент Земельної спілки України Андрій Кошиль.

Прийняття закону "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо набуття права власності на землю" вирішувало цю проблему.

Втім, за словами джерела у Верховній раді, у тому вигляді, в якому документ вийшов після другого читання, він навряд чи набуде чинності. Співрозмовник стверджує, що депутати заклали в документ істотне протиріччя.

Після першого читання до закону було внесено зміни, і тепер він містить дві статті, які суперечать одна одній.

У другому пункті статті 82 Земельного кодексу зазначено, що підприємства з іноземними інвестиціями можуть купувати землі на загальних підставах.

А вже в наступному пункті цієї статті вказується, що ці ж юрособи повинні це робити згідно із статтею 129 Земельного кодексу, яка передбачає необхідність узгодження придбання з Кабінетом міністрів.

Зміст положення (норми) чинного законодавства

Зміст відповідного положення (норми) прийнятого закону

Стаття 82. Право власності на землю юридичних осіб

Стаття 82. Право власності на землю юридичних осіб

2. Іноземні юридичні особи можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення:

а) у межах населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна та для спорудження об'єктів, пов'язаних із здійсненням підприємницької діяльності в Україні;

б) за межами населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна.

3. Спільні підприємства, засновані за участю іноземних юридичних і фізичних осіб, можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення у випадках, визначених частинами першою та другою цієї статті, та в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб

2. Юридичні особи, створені відповідно до законодавства іноземних держав, можуть набувати у власність земельні ділянки несільськогосподарського призначення:

а) у межах населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна та для спорудження об'єктів, пов'язаних із здійсненням господарської діяльності;

б) за межами населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна.

3. Юридичні особи, створені відповідно до законодавства іноземних держав, іноземні підприємства, підприємства, у статутному (складеному) капіталі яких є іноземна інвестиція (спільні підприємства, підприємства з іноземними інвестиціями), можуть набувати у власність земельні ділянки несільськогосподарського призначення із земель приватної власності у випадках, визначених частинами першою і другою цієї статті, а із земель державної та комунальної власності - у порядку, встановленому статтею 129 цього Кодексу.

За словами співрозмовника "РЕ", у відповідних протиріччях зацікавлені "деякі представники уряду".

"Спрощена процедура означає те, що не буде черг, і документацію ніхто не зможе затримувати, а це не всім подобається. І деякі чиновники, прізвища яких я не буду називати, наполягли на змінах, які передбачають залишити в Земельному кодексі процедуру узгодження через Кабмін" , - каже він.



Коментарі

Додати коментар


ГОЛОВНЕ на 18 січня 2021, 7:08

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.