Росіяни поширили утилізаційний збір на всіх учасників ринку

Під тиском СОТ уряд Російської Федерації прийняв рішення поширити утилізаційний збір на всіх учасників російського ринку, а не тільки на імпортерів.

Про це пише "Комерсант-Україна".

Українські компанії, що скоротили поставки в Росію на 30%, тепер отримають шанс відновити продажі.

21 лютого глава Мінекономрозвитку РФ Андрій Бєлоусов заявив, що "механізм гарантій" утилізації автомобілів, який дає можливість російським автовиробникам не платити збір, "буде ліквідовано".

"Будуть введені такі ж платежі, як платять іноземні виробники", - сказав міністр.

Він пояснив, що "принципове рішення" прийнято, уряд розробляє нормативний акт, який буде "вирішувати багато технічних деталей".

Також він додав, що президент РФ Володимир Путін у грудні 2012 року в ході саміту Росії і ЄС доручив у місячний термін опрацювати питання про "вирівнюванні умов" збору, міністерства "відпрацювали".

У Мінпромторгу пояснили, що зміна умов "займе близько півроку".

Це зрівняє у правах на цьому ринку, зокрема, українських постачальників.

Старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко говорить, що введення збору для імпортерів призвело до скорочення поставок з України автомобілів на російський ринок на більш ніж 30%.

Основними постачальниками продукції на російський ринок є Запорізький автозавод (входить в "Укравто") і корпорація "Богдан".

Обидва підприємства поставляють в РФ близько 50% своєї продукції.

"Це руйнує всю схему захисту російських автовиробників від наслідків вступу до СОТ", - говорить один з учасників ринку.

Введений з 1 вересня 2012 збір завжди пояснювався "захистом екології" та необхідністю створення в Росії "розвиненої мережі утилізації автомобілів".

"Тепер російські автозаводи будуть змушені платити величезні гроші, які ніхто не передбачав у бізнес-планах. Фактично захисна міра обернулася проти тих, хто її лобіював", - говорить джерело на ринку.

У групі ГАЗ збираються "домагатися збереження гарантій", запевняючи, що "у чинному зараз механізмі немає дискримінації".

Зрівняння збору загрожує автовиробникам дуже великими витратами.

Михайло Пак з "Атона" вважає, що автомобілі групи ГАЗ подорожчають на 24%, КамАЗа - на 14-26%, АвтоВАЗу - на 8%, а "Соллерса" - на 7%.

"У підсумку від збору серйозніше найбільше постраждають виробники вантажівок і LCV, які самі лобіювали високі ставки, щоб захиститися від імпорту", - відзначає аналітик.

Іноземні автоконцерни теж чекають серйозні витрати - наприклад, Volkswagen в 2012 році довелося б витратити 375 мільйонів євро, Toyota - 193 мільйони євро, Ford - 143 мільйони євро.

Як відомо, у серпні 2012 року уряд Росії встановив порядок стягування утилізаційного збору з автомобілів, в якому не передбачені якісь винятки для транспортних засобів, вироблених в Україні.

У відповідь на це Україна ввела утилізаційний збір на російські автомобілі і автобуси.



Коментарі

Додати коментар


ГОЛОВНЕ на 04 серпня 2020, 16:51

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.