Нові мита на авто: подарунок українським олігархам?

Реальна економіка

Іномарки можуть подорожчати приблизно на 8% - для авто з двигуном 1 000 - 1 500 кубічних сантиметрів, на 15,6% - для авто з об'ємом двигуна 1 500 – 2 200 кубічних сантиметрів.

Про це заявив директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Такі наслідки може мати рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі при Мінекономрозвитку, яка на минулому тижні опублікувала у газеті "Урядовий кур'єр" повідомлення, згідно з яким вводяться спецмита на ввезення автомобілів.

Документ містить висновки спецрозслідування, які були зроблені ще у квітні 2012 року. Він вступить в силу 13 квітня 2013 року і буде чинним протягом трьох років.

Розслідування, як відомо, проводилося за ініціативою вітчизняних виробників - корпорації "Богдан", Запорізького автозаводу і заводу "Єврокар".

За даними Комісії, зростання імпорту автомобілів завдало істотної шкоди вітчизняним виробникам машин. З 2008 по 2010 рік обсяги виробництва автомобілів в Україні впали на 78,9%, продаж на внутрішньому ринку - на 86,3%.

Так, з метою підтримки вітчизняного автопрому вводяться надбавки до існуючого 10% мита на імпорт автомобілів, а саме:

- у розмірі 6,46% на автомобілі з об'ємом двигуна більш ніж 1 000 - 1 500 кубічних сантиметрів

- 12,95% на автомобілі з об'ємом двигуна більш ніж 1 500 – 2 200 кубічних сантиметрів.

Українська влада, коментуючи введення мит на імпортні авто зазначає, що такий захід -вимушений. Водночас в уряді підкреслюють, що завдяки новим митам вітчизняний автопром стане привабливішим для інвесторів.

Влада також наголошує, що введення мит ні в якому разі не суперечить вимогам Світової організації торгівлі.

"Ті рішення, які прийматиме міністерство, а також органи, які працюють при ньому, будуть приймати рішення, обов'язково узгоджуючи їх з нормами СОТ", - заявив міністр економічного розвитку і торгівлі Ігор Прасолов.

Експерти не розділяють оптимізму чиновників, наголошуючи, що такі кроки української влади загрожують країні введенням міжнародних санкцій.

Крім того, на думку учасників ринку, у заявах чиновників є суперечності, адже неможливо одночасно ввести спеціальні мита та уникнути подорожчання автомобілів.

"Якщо ціни на іномарки не підвищаться і люди купуватимуть їх у таких самій кількості, як це допоможе українському автопрому. Де логіка?", - дивується директор ВААІД.

Відреагували на "митне покращення" української влади і міжнародні ЗМІ. Як пише, британське видання The Financial Times, поряд із досягненням короткострокових цілей, такі кроки уряду можуть мати негативні довгострокові наслідки.

"Воно (введення мит) може розлютити колег по СОТ, які вже шоковані планами України, оголошеними у вересні, змінити 371 тариф лише через п'ять років після приєднання для міжнародної торгової організації", - пише видання.

FT відзначає, що таке рішення необхідне українським олігархам, які хочуть придушити конкуренцію, щоб підвищити власні прибутки.

Як відомо, корпорація "Богдан" входить до концерну "Укрпромінвест", яка контролюється бізнесменом і колишнім керівником Мінекономрозвитку Петром Порошенком.

Запорізький автомобілебудівний завод є головним заводом компанії "Укравто", президентом якої є "регіонал" Таріел Васадзе.

Порошенко, і Васадзе є одними з найбагатших людей України (8 і 29 місця за рейтингом журналу Forbes).

Обурена введенням "автомит" не лише преса. У посольстві Євросоюзу в Україні чітко висловили своє ставлення до "митної" ініціативи України, закликавши уряд переглянути рішення.

Представники ЄС наголошують, що спецмита створять додаткові торгові бар'єри, а значить, матимуть негативний вплив на економічні інтереси об'єднання.

І автоімпортери, які працюють на українському ринку, погоджуються з такою тезою.

"Введення спецмит заважає вільній торгівлі… це зміна правил під час гри. Мита були впроваджені штучно і навмисно. Переваги від цього має тільки певна група виробників", - відзначає генеральний директор "Порше Україна" Мар'ян Словік.

Учасники ринку також сумніваються, що нібито підтримка українського автопрому шляхом введення спецмит заманить в країну інвестора

"Прибутки не такі високі. Нехай дистриб'ютор втратить 5 000 авто, це 500 євро на кожній машині, усього 2,5 мільйона. Збудувати завод коштує близько 250 мільйонів. Чи буде виробник, витративши 1% від вартості будівництва заводу інвестувати в Україну?", - каже гендиректор ТОВ "Ніссан Україна" Андрій Нестеренко.

За його словами, автовиробник інвестуватиме в Україну тільки у двох випадках: якщо його цікавитиме локальний ринок, або виробник захоче створити базу для продажу авто на найближчі ринки.

Однак, як переконаний гендиректор "Ніссан Україна", локальний ринок виробникам нині не цікавий, а для другого варіанту Україна є надто нестабільною державою.

"Зрештою, короткострокові заходи допоможуть заробити приватним підприємствам, які збирають автомобілі в Україні. Ось і всі переваги для так званого українського автопрому… Ніхто за три роки сюди не прийде", - наголосив Нестеренко.

Як відомо, у 2009 році в Україні було схвалено закон, який передбачав введення 13% тимчасової цільової надбавки до мита на низку товарів, зокрема, і на авто.

Тоді імпорт машин практично зупинився, а бюджет втратив великі суми коштів. За словами учасників ринку, після введення спецмит у квітні 2013 року, ця ситуація може повторитися.



Коментарі

Додати коментар


карлСОН

та шоб я всравса! i kупив украiнське авто ! Тариэл Васадзе а ти ХУ-ХУ не ХО-ХО ! я принципово не куплю украiнске авто!

ГОЛОВНЕ на 24 вересня 2020, 23:10

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.