Українські товари втрачають частку ринку

Під натиском імпортної продукції частка українських товарів у роздрібних торгових мережах стає все менше.

Про це пише "Комерсант-Україна".

"За підсумками 2012 року частка продажів вітчизняних товарів становила 58,9%, знизившись за попередній рік відразу на 3 процентних пункти. Вітчизняні виробники скорочують свою присутність як у сегменті продовольчих товарів (з 87,2% до 86, 3%), так і непродовольчих (з 47,2% до 41,9%). Це довгострокова тенденція, вступ до СОТ лише посилив її", - пише видання.

Так, у минулому році найбільш значно зменшилася частка продажів українських текстильних товарів (з 42,7% до 34,2%), посуду (з 30,4% до 24,6%), макаронних виробів (з 79,3% до 75,5%), а також міцних спиртних напоїв (з 87,1% до 83,9%).

Найбільша частка вітчизняної продукції - в сегменті хлібобулочної продукції (97,6%) і м'ясопродуктів (95,1%).

Однак і тут спостерігається поступове зниження - на 0,9 процентного пункту і 1,5 процентного пункту.

Найменша частка місцевої продукції - в сегменті взуття (2,8%), телекомунікаційного обладнання (4,7%) та комп'ютерної техніки (1,2%).

Української продукції стало більше лише в сегментах консервів (на 0,9 п.п., до 73,3%), тютюнових виробів (на 1 процентний пункт, до 94,9%), книг, газет і журналів (на 1,5 процентного пункту, до 89%).

"Зростання імпорту - наслідок стабільного курсу гривні. Завдяки прив'язці національної валюти до долара на тлі ослаблення інших валют імпорт збільшує свою присутність на українському ринку", - відзначає аналітик Української аграрної асоціації Мар'ян Заблоцький.

За підсумками минулого року обсяг імпорту товарів в Україну становив 84,6 мільярда доларів, майже досягши показника 2008 року (85,56 мільярда доларів).

Прийнята держпрограма активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки передбачає політику імпортозаміщення та підвищення конкурентоспроможності економіки, але поки ніяких дієвих заходів з підтримки української продукції запропоновано не було, відзначає видання.

"А заходи, які вже прийняті, не дали результату", - йдеться у статті.

Наприклад, з 2011 року діє нульова ставка податку на прибуток для підприємств легкої промисловості. І якщо в 2011 році частка продажів одягу вітчизняного виробництва зросла на 0,1 процентного пункту, то минулого року - впала на 1,8 процентного пункту (до 10,9%).



Коментарі

Додати коментар


Серпень

Хай українські виробники пишуть українською, а не готують свої товари до митного союзу і наносять маркування мовою "дружньої" сусідньої країни. Приклад "рошену" повинен був би налякати, але менеджмент у нас політичний, а не економічний, то "всі побігли і я побіг, всі пишуть російською і я пишу", а люди не дурні - не купують.

ГОЛОВНЕ на 22 жовтня 2020, 7:17

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.