Угода з ЄС посилить транзитні можливості України - експерт

У 2013 році транзитні перевезення через українську територію скоротилися на 21%, однак ситуація може значно покращитись після підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС.

Така думка прозвучала під час Українського форуму транспортної інфраструктури, повідомляє "Німецька хвиля".

Зокрема, віце-прем'єр Олександр Вілкул пояснив спад транзитних перевезень скороченням виробництва в Росії. Однак, він запропонував варіант вирішення транзитної проблеми.

"Спільно з Росією, Словаччиною та Австрією слід розглянути великі проекти, такі як транзит Китай-Відень широкою залізничною колією, а також проекти Чорне море-Балтійське море," - сказав Вілкул.

На його думку, реалізація цих проектів дозволить збільшити ВВП України на 5%.

Однак, як зазначає видання, набагато реалістичнішим позитивним імпульсом для розвитку транзитного потенціалу України може стати асоціація з ЄС.

"У разі підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС обсяги перевезень вантажів та пасажирів через українську територію почнуть швидко зростати", - сказав виданню голова Федерації роботодавців транспорту, перший міністр транспорту незалежної України Орест Климпуш.

На його думку, "внаслідок більшої відкритості України для ЄС слід чекати й більшої уваги до використання європейськими перевізниками транзитних можливостей України".

В свою чергу експерт Олександр Арбузов головною перешкодою участі України в світових транспортних проектах вважає корупцію та здирництво в українських портах.

"Окрім плати 150 доларів за контейнер, там беруть ще й кількасот доларів "зверху". Це відлякує цивілізованих перевізників і, як наслідок, Україна використовує свій транзитний потенціал лише на 20-25%", - вважає Арбузов.

На його думку, асоціація України з ЄС дозволить побороти це ганебне явище, а "розвиток морських портів потягне за собою значне збільшення перевезень залізницею та автотранспортом".

Видання додає, що приведення українських транспортних шляхів до європейського рівня буде надто витратним.

Зокрема, голова "Укравтодору" Євген Прусенко заявив нещодавно, що уряд має намір вже у найближчі два роки запровадити шість великих інвестиційних проектів з реконструкції українських автомагістралей загальною вартістю 12 мільярдів євро.

"Раніше "Укравтодор" вже взяв в міжнародних фінансових організацій під гарантії держави кредити на модернізацію доріг на загальну суму близько 1,5 мільярда євро", - додає видання.

Як повідомлялось, уряд затвердив Державну цільову програму розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки загальним обсягом 214 мільярдів гривень.

Як відомо, найбільшу кількість автострад в ЄС мають Німеччина (12 363 кілометри), Франція (10 843 кілометри) та Іспанія (10 286 кілометрів). В Україні таких доріг тільки 2,2 тисячі кілометрів.



Коментарі

Додати коментар


Ваня

Конечно, проблемы с Россией немного подпортили нам показатели, но ведь власти делают все, чтобы договорится о дальнейшем добрососедстве и сотрудничестве. Ведь в первую очередь наши транзитные пути выгодны для наших соседей.

Дарья

Сейчас в Украине с визитом пребывает еврокомиссар по налогам и аудиту Шемета, и он отметил, что в борьбе с коррупцией и контрабандой на таможне мы сделали большие шаги вперед. А после подписания соглашения с ЕС, частотность транзитных перевозок увеличится и антикоррупционное движение сыграет нам хорошую службу.

Валерій

Так на те ми і йдемо в ЄС, щоб розвивати не тільки економіку країни, а й її «зовнішність». Це й тих самих доріг стосується. В перспективі збільшення кількості транзитних перевезень через Україну, для цього будуть створюватися всі умови. Ось зараз ведеться ремонт та розширення траси Київ-Одеса на участку Київ-Біла Церква. Через велику завантаженість, та часті проїзди вантажівок було вирішенно розширити дорогу до шести смуг.

Вася

Ничего никуда не исчезает и ничего не создаётся вновь. Если где то прибавится, значит где то уменьшится. А вот будет ли кто -то согласен чтобы у него уменьшилось в пользу Украины? Схемы перевозок уже налажены. Yу если только Америка согласитcя возить свои товары через Украину и её порты!!! Как обычно - хохляцкие забаганки.

ГОЛОВНЕ на 08 серпня 2020, 6:08

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.