Росія заборонила імпорт українських вагонів, які давали 13% річного експорту

Росія заборонила імпорт вагонів чотирьох українських заводів, на які припадає 80% всього виробництва.

Про це пише Forbes.

Зокрема, російський "Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті" (РСФЖТ) офіційно призупинив дію сертифікатів на постачання вагонів "Азовзагалмашу", "Дніпровагонмашу" і Крюківського вагонзаводу.

Як зазначається, спочатку наприкінці вересня РСФЖТ призупинило дію сертифікатів на кілька типів вагонів Крюківського вагонобудівного заводу.

"І хоча 23 жовтня сертифікати на вісім з них були відновлені, під забороною і раніше залишаються поставки до Росії піввагонів, цементовозів і критих вагонів", - йдеться в статті.

2 жовтня були припинені сертифікати "Дніпровагонмашу" групи ТАС Сергія Тігіпка на постачання до Росії піввагонів, цементовозів, зерновозів і вагонів-платформ.

Через два тижні - 15 жовтня - був відкликаний сертифікат на криті вагони, напіввагони і деякі типи цистерн маріупольського "Азовзагалмашу".

Цей завод за даними видання входить до холдингу "Азовмаш" і контролюється спадкоємцями його колишнього президента Олександра Савчука та Юрієм Іванющенко.

Проблеми з поставками в Росію має також Стахановський вагонобудівний завод.

За прийнятими в Росії правилами, сертифікати на продукцію машинобудівних підприємств діють протягом одного-трьох років. Відкликання або призупинення дії сертифіката забороняє постачання до перегляду рішення.

Як зазначається, російський ринок - найбільший для України.

За даними Держстату, минулого року туди продали 33 107 вантажних вагонів і цистерн, а це 60% всього експорту цієї продукції за кордон.

Як зазначає видання, в минулому році продажі вагонів становили 13% річного експорту до Росії і принесли Україні 2,3 мільярда доларів.

За 8 місяців цього року поставки оцінюються в ще близько 1,2 мільярда доларів.

"Очікувані втрати українських заводів від нинішніх заборон - не менше 50 мільйонів доларів на місяць", - цитує видання аналітика ІК "Арт Капітал" Олексія Андрейченка.

Як пише видання, офіційну причину обмежень РСФЖТ не пояснює, але з економічної точки зору причина очевидна - це затоварення російського ринку вагонів.

За оцінками російських залізниць, надлишок піввагонів в країні в кінці 2012 року - 150 000.

"Це близько третини всього російського вагонного парку, або обсяг виробництва всіх заводів СНД приблизно за два роки", - пише видання.

Як повідомлялось, у вересні Крюківський вагонобудівний завод (Кременчук, Полтавська область) через заборони з російського боку скоротив виробництво вагонів на 45%.

"Реальна економіка" детально описувала проблему зупинки виробництва на КВБЗ.



Коментарі

Додати коментар


ГОЛОВНЕ на 06 червня 2020, 9:08

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.