Україна стала заручником в конфлікті російських митників з перевізниками - ЗМІ

В результаті ускладнення з 28 жовтня митного оформлення транзитних вантажів на українсько-російському кордоні в Донецькій і Луганській областях утворились черги у більш, ніж 360 вантажних автомобілів.

Про це пише "Комерсант-Україна".

Як зазначається, в найближчі тижні проблеми виникнуть на пунктах пропуску в Харківській, Сумській і Чернігівській областях.

"У транзитерів, незважаючи на наявність книжок міжнародних дорожніх перевезень, вимагають додаткових фінансових гарантій щодо сплати мит до російського бюджету", - пише видання.

Як зазначається, з 28 жовтня Південне митне управління Федеральної митної служби Росії (ФМС) припинило оформлення транзитних автомобільних вантажів за книжками міжнародних дорожніх перевезень (МДП; TIR).

Це пов'язано з тим, що з 14 вересня РФ не визнає книжки МДП як єдиний документ митного транзиту і гарантії сплати митних зборів і податків.

"Тепер вантажні автомобілі зі знаками TIR не можуть перетинати російський кордон без фінансового національного забезпечення сплати всіх зборів до бюджету РФ, наприклад, банківських гарантій, поручительств, застави", - пише видання.

В результаті цього українські вантажі, а також транзитні вантажі, які слідували через територію України, при спробі в'їзду на територію РФ з 28 жовтня були практично заблоковані.

Міністерство доходів і зборів України лише вчора звернулося до російської сторони за роз'ясненням, обурившись відсутністю попередження про нові процедури.

Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) Леонід Костюченко стверджує, що міжнародне співтовариство також негативно сприйняло самовільні дії Росії.

Костюченко впевнений, що нові правила встановлені в інтересах діючої при ФМС компанії "Ростек". Крім неї, поручителями при транзиті стали СК "Арсенал", компанії "Адал", "Митна карта" і "Мультісервісні платіжні системи".

Як пише видання, нові правила підвищать витрати перевізників на транзит через РФ.

За словами Костюченка, фінансові гарантії, оформлені через "Ростек", обходяться в 1-3 тисячі доларів.

"На чотирьох пропускних пунктах з середи стоять 267 машин, і очевидно, що багатьом доведеться заплатити, так як є швидкопсувний товар", - сказав Костюченко.

Заступник директора ПП "Ентранс" Володимир Конжуков, чиї три фури з понеділка стояли на кордоні, і дві тільки вчора пішли з пункту "Довжанський", відзначає, що послуги йому обійшлися дешевше.

З автомобіля (транзит через РФ до Казахстану) взяли 4,5 тисячі рублів (1150 гривень), причому 3 тисячі - за укладення одноразового договору.

Співрозмовник видання в Міндоходов відзначає, що поки за старими правилами працюють пункти Північно-Західного і Центрального митних управлінь (Харківська, Сумська і Чернігівська області).

Однак через тиждень-півтора, прогнозує чиновник, завантаженість буде на всіх пунктах.

Видання додає, що на думку юриста Миколи Алексюка Росія порушує міжнародну конвенцію і сама може постраждати від цього - можуть бути переглянуті норми інших договорів щодо російських компаній та їх доступу на інші ринки.

Раніше повідомлялось, що за підрахунками експертів, торгова війна Росії обійдеться Україні в 3,5 мільярда доларів.



Коментарі

Додати коментар


ГОЛОВНЕ на 18 червня 2019, 9:56

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.