Заходи з підтримки вітчизняного автопрому заморозили ринок, – імпортери

Заходи з підтримки української автопромисловості не привели до зростання вітчизняних авто в 2013 році, вони викликали суспільний протест, свого роду "бойкот" автомобілів тих виробників, яких українці вважають ініціаторами збільшення податків на якісні іномарки.

Про це йдеться у прес-релізі Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), повідомляє "Інтерфакс-Україна".

"Нібито спрямовані на підтримку автопрому заходи насправді привели до падіння продажів зібраних в Україні автомобілів... Сьогодні авторинок перебуває в стані так званого "відтермінованого попиту", – наголошують автори документу.

Як пояснили у ВААІД, спочатку українці відкладали покупку нового автомобіля до підписання Угоди про асоціацію України з ЄС і очікуваної лібералізації автоімпорту. Тепер очікується виконання домовленостей по "дорожній карті", підписаної Президентами України і РФ (скасування спецмита на автоімпорт).

"Таким чином, грошові накопичення українців "заморожені", вони не "розігрівають" економіку країни; банківські програми з автокредитування згорнуті; колапс автомобільного ринку продовжується і набуває загрозливих форм для економіки країни в цілому", – вважають експерти асоціації .

На підтвердження в прес-релізі наводиться статистика продажів автомобілів, згідно з якою, за даними AUTO-consulting, 2013 -й став для авторинку роком кризи та скорочення продажів на 7,4% – до 201,566 тис. од. При цьому, за даними асоціації "Укратопром", впали продажі і автомобілів, що випускаються в країні. Зокрема, продажі лідера авторинку Hyundai скоротилися на 21,3%, Skoda – на 11,9%.

"Незважаючи на гучні заяви про завоювання українським автовиробником ЗАЗ другого місця в рейтингу автопродажів у 2013 році, самі продажі ЗАЗу впали з 18,124 тис. шт. у 2012 році до 17,709 тис. шт. у 2013-му, відповідно, знизилася і рентабельність підприємства", – констатують у ВААІД .

Як повідомлялося, українські автовиробники, які постачають автомобілі на експорт (корпорації "Богдан" і "УкрАВТО"), в свою чергу, основним фактором, що спричинив значне скорочення виробництва, називали утилізаційний збір в Росії.

Водночас ВААІД, згідно з її повідомленням, звернулася до Президента, уряду і парламенту країни з пропозиціями "з метою реанімації авторинку і виходу із стану "відтермінованого попиту" населення". У числі цих пропозицій – скасування спецмита на автоімпорт, утилізаційного збору на автомобілі, акцизного збору на транспортні засоби, скасування збору до Пенсійного фонду при купівлі авто.

"ВААІД заявляє, що тільки реалізація хоча б одного (а краще – кількох або всіх) пунктів поданих пропозицій може вивести авторинок з колапсу, реанімувати як Укравтопром, так і авторинок України в цілому", – йдеться в прес-релізі.

Як повідомлялося з посиланням на думку українських автовиробників, введення спецмита і утилізаційного збору дозволило їм, зокрема, відновити роботу заводів, а також розпочати повномасштабне виробництво (з можливістю експорту) нових автобрендів, зокрема, JAC на автозаводі в Черкасах.

Крім того, автомобілі Geely, збірка яких після введення спецмита відновлена ​​на Кременчуцькому автоскладальному заводі ГК "АІС", за підсумками минулого року увійшли до трійки лідерів продажів з приростом 35,8% до 2012 року.



Коментарі

Додати коментар


ГОЛОВНЕ на 29 вересня 2020, 23:23

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.