Угода з ЄС посилить транзитні можливості України - експерт

У 2013 році транзитні перевезення через українську територію скоротилися на 21%, однак ситуація може значно покращитись після підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС.

Така думка прозвучала під час Українського форуму транспортної інфраструктури, повідомляє "Німецька хвиля".

Зокрема, віце-прем'єр Олександр Вілкул пояснив спад транзитних перевезень скороченням виробництва в Росії. Однак, він запропонував варіант вирішення транзитної проблеми.

"Спільно з Росією, Словаччиною та Австрією слід розглянути великі проекти, такі як транзит Китай-Відень широкою залізничною колією, а також проекти Чорне море-Балтійське море," - сказав Вілкул.

На його думку, реалізація цих проектів дозволить збільшити ВВП України на 5%.

Однак, як зазначає видання, набагато реалістичнішим позитивним імпульсом для розвитку транзитного потенціалу України може стати асоціація з ЄС.

"У разі підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС обсяги перевезень вантажів та пасажирів через українську територію почнуть швидко зростати", - сказав виданню голова Федерації роботодавців транспорту, перший міністр транспорту незалежної України Орест Климпуш.

На його думку, "внаслідок більшої відкритості України для ЄС слід чекати й більшої уваги до використання європейськими перевізниками транзитних можливостей України".

В свою чергу експерт Олександр Арбузов головною перешкодою участі України в світових транспортних проектах вважає корупцію та здирництво в українських портах.

"Окрім плати 150 доларів за контейнер, там беруть ще й кількасот доларів "зверху". Це відлякує цивілізованих перевізників і, як наслідок, Україна використовує свій транзитний потенціал лише на 20-25%", - вважає Арбузов.

На його думку, асоціація України з ЄС дозволить побороти це ганебне явище, а "розвиток морських портів потягне за собою значне збільшення перевезень залізницею та автотранспортом".

Видання додає, що приведення українських транспортних шляхів до європейського рівня буде надто витратним.

Зокрема, голова "Укравтодору" Євген Прусенко заявив нещодавно, що уряд має намір вже у найближчі два роки запровадити шість великих інвестиційних проектів з реконструкції українських автомагістралей загальною вартістю 12 мільярдів євро.

"Раніше "Укравтодор" вже взяв в міжнародних фінансових організацій під гарантії держави кредити на модернізацію доріг на загальну суму близько 1,5 мільярда євро", - додає видання.

Як повідомлялось, уряд затвердив Державну цільову програму розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки загальним обсягом 214 мільярдів гривень.

Як відомо, найбільшу кількість автострад в ЄС мають Німеччина (12 363 кілометри), Франція (10 843 кілометри) та Іспанія (10 286 кілометрів). В Україні таких доріг тільки 2,2 тисячі кілометрів.