Ринок пального за тиждень: нафті пророкують зниження ціни

Юрій Корольчук, для РЕ

Ріст цін на скраплений газ продовжує свій низхідний тренд і досягає свого піку. Протягом тижня зростання становило декілька копійок.

Скраплений газ подорожчав із 6,29 до 6,34 - лише на 5 копійок.

Раніше, як відомо, зростання ціни становило 6 копійок. Збільшення становило 0,79% на противагу минулотижневим 0,9%.

Тенденція зниження продовжується, а, отже, споживачів у близькому майбутньому буде чекати протилежний тренд - зниження ціни на скраплений газ.

Мінімальну ціну знову можна було знайти в Одеській області і за "старою" ціною - 5,70 грн/літр.

Максимальна ціна також не змінила свого розташування і залишилася у Київській області -6,65 грн/літр. Роздрібні мережі продовжують вперто підвищувати ціни і не реагують на зменшення темпів росту.

Ринок нафтопродуктів протягом тижня був стабільним. Навіть частково почав тішити споживачів зниженням цін.

Середні ціни на нафтопродукти протягом тижня змінювалися, але не на всі види пального. Пальне продавалося за цінам 9,82-10,90 грн/літр.

На бензин А-80 ціна зменшилася на 1 копійку - до 10,19 грн/літр. На бензин А-92 - зменшилася із 10,53 до 10,54 грн/літр. На бензин А-95 - залишалася стабільною 10,90 грн/літр.

Найбільше знизилася ціна на дизельне паливо, яке втратило в середньому 12 копійок -із 9,94 до 9,82 грн/літр. Протягом тижня частина АЗС доволі швидко знизили ціни на дизельне паливо - від декількох копійок до 40 копійок максимум.

Стали відомі показники балансу пального у січні-вересні поточного року. Показники зменшилися на 16% і становлять 2,6 мільйона тонн. Водночас, споживання дизельного палива зросло на 3% - до 4,3 мільйона тонн.

Імпорт пального за січень-вересень зменшився на 5% - до 1,94 мільйона тонн. Імпорт дизпалива зріс на 7% і сягнув 3,7 мільйона тонн. В Україні випуск бензину становив 680 тисяч тонн - у порівнянні з минулим роком зменшення становило 49%.

Випуск дизельного пального також зменшився на 37% і становив 720 тисяч тонн.

Ціна на нафту Brent за результатами тижневих торгів продовжила рости, збільшившись із 107,94 до 109,06 долара/барель. Підвищення було суттєвим - на 1,66 долара. Нафта Brent надалі продовжує коливання у межах 105-110 доларів.

Вартість нафти WTI сумарно знизилася - із 102,04 до 101,61 долара/барель. Ціна WTI продовжила зниження на 0,43 долара. WTI впевнено рухається до позначки у 100 доларів і, схоже, буде долати її падаючи до рівня 97-98 доларів.

Нафта Urals як завжди підтягнулася вслід за Brent і зросла із 106,28 до 107,9 долара/барель. Urals також вже пройшла свій пік росту і зниження і тепер коливається у межах 100-110 доларів.

Ринок нафти характеризується "гойдалками" у зв'язку із відсутністю позитивних новин в умовах тривалої кризи політичної влади в США.

Також ситуація на ринку нафти "підігрівалася" спекуляціями у зв'язку із зниженням попиту у США на енергоносії.

До неспокійного ринку нафти долучився Міжнародний валютний фонд, який прогнозує зниження світових цін на нафту у 2013 році до 104,49 дол./бар., у 2014 році - до 101,35 долара.

Мінекономрозвитку Росії навпаки очікує підвищення прогнозної ціни на нафту марки Urals у 2013 році із 105 до 107 дол./бар.

Нагадаємо, що раніше Світовий банк заявив про середню ціну на нафту у 105 дол/бар у 2013 році із тенденцією до незначного зниження у 2014 році.

А у вересні Міністерство енергетики США навпаки підвищило прогноз цін на нафту WTI і Brent на 2013 і 2014 роки.

Середня вартість WTI у 2013 році становитиме 98,59 дол/бар., Brent - 108,12 дол/бар. Середня вартість нафти WTI у 2014 році становитиме 96,21 дол/бар., Brent - 102,21 дол/бар.

Тим часом український ринок пального можуть очікувати нові зміни. Після запуску Одеського НПЗ, входження в активну фазу переговорів щодо відновлення Лисичанського НПЗ відновилися переговори щодо побудови на місці Херсонського НПЗ нового нафтопереробного комплексу.

Співвласник групи компаній "Континіум" Ігор Єремеєв знову кинувся "ловити момент" і переконувати потенційних інвесторів у необхідності такого кроку.

Вартість реконструкції Херсонського нафтопереробного заводу оцінюють в 1,1 мільярда доларів. Компанія підготувала всю необхідну проектну документацію для реконструкції заводу і знаходиться в переговорному процесі з можливими партнерами.

Одним із найбільш ймовірним інвестором є компанія Group DF Дмитра Фірташа, переговори з якою тривають вже маже два роки.

Єремеєв обіцяє, що після реконструкції завод зможе переробляти 4,5 мільйона тонн нафти на рік з глибиною переробки 95% і виробляти нафтопродукт стандарту "Євро-5". Проте, більш реалістичним є переробка до 2 мільйонів тонн нафти, доведення глибини переробки до 80% і випуск пального стандарту "Євро-4".

На припущені, що вдасться запустити свій завод, базуються і очікування Єремеєва щодо росту власної мережі АЗС під брендом WOG на 20% або на 100 АЗС до 600 АЗС у 2014 році.

Юрій Корольчук, Інститут енергетичних стратегій



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.