Парламент: оцінка найважливіших законопроектів

"Реальна економіка" презентує аналіз найважливіших законопроектів, які розглядатиме парламент цього тижня.

Назва законопроекту: Проект Закону "Про засади функціонування ринку електричної енергії України"

Номер: 0916 від 12.12.2012

Етап: перше читання

Ціна питання: 45 мільярдів гривень дотацій для ринку електроенергетики, 15 мільярдів гривень дотацій для вугільного ринку.

Зміст: Народні депутати І. Глущенко і М. Мартиненко пропонують провести лібералізацію Оптового ринку електроенергії України та на його місці створити конкурентне середовище на ринку електричної енергії.

Це можна буде досягнути шляхом запровадження системи конкуренції складових ринку - ринків двосторонніх договорів, балансуючого ринку та ринку на добу наперед. Це дозволить ліквідувати перехресне субсидіювання споживачів.

Хто виграє: Експортери електроенергії (станом на сьогодні монополістом експорту є компанія "ДТЕК") і власники теплоелектростанцій (більше 60% контролює компанія "ДТЕК").

Компанії, що розвивають альтернативну енергетику отримають підтримку, оскільки Україна взяла на себе зобов'язання перед Євросоюзом нарощувати обсяг виробленої відновлювальної енергетики до 11%.

Також можна розраховувати на прихід інвесторів із ЄС в електроенергетичну галузь. У довгостроковій перспективі виграє населення, яке отримає можливість вибирати постачальника електроенергії та матиме змогу отримувати якісні сервісні послуги.

Хто програє: Атомна енергетика та гідроенергетика, які надалі виступатимуть "донорами" для спеціального Фонду врегулювання вартісного дисбалансу.

З цього фонду будуть виділятися кошти для ТЕС. У довгостроковій перспективі меншу роль будуть відігравати обленерго, яким доведеться конкурувати із іншими постачальниками електроенергії.

Прогнозована позиція фракцій: ПР – за, "Батьківщина" - за, "УДАР" - за, "Свобода" - проти, КПУ- за.

Шанс прийняття: високий

Оцінка "Реальної економіки" - нейтрально-негативна. Законопроект переслідує позитивну ціль - лібералізувати та встановити прозорі правила конкуренції на ринку виробництва та продажу електроенергії.

Але насправді окремі види генерації (АЕС, ГЕС) і надалі будуть змушені ділитися частиною своїх заробітків із тепловими електростанціями.

Проте, напередодні підписання угоди про асоціацію із ЄС даний законопроект знаходить підтримку у представників ЄС, що сприятиме його ухваленню. Хоча насправді Єврокомісія не особливо вникає у проблеми, які залишаться і після ухвалення закону.

Назва законопроекту: Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо уточнення сфери застосування Закону та удосконалення окремих положень)

Номер: 0944 від 12.12.2012

Етап:друге читання

Ціна питання: розвиток рекламного ринку України

Зміст: Народні депутати пропонують внести правки в Закон "Про рекламу", які б дозволили вирішити низку проблем, що виникли на рекламному ринку за останні п'ять років.

Сюди входить необхідність привести у відповідність до регуляторних законів (виписані дозвільні процедури, демонтажні норми), до вимог безпеки дорожнього руху (виписані відстані між конструкціями), створені механізми захисту малого і середнього бізнесу (відповідно до Єдиного вікна).

Закон дозволить зменшити корупційний тиск на рекламні компанії з боку місцевих органів влади і водночас призведе до зменшення кількості зовнішньої реклами на 30%.

Хто програє: Ринок зовнішньої реклами, який буде вимушений у відповідні строки зменшити кількість конструкцій відповідно до нових відстаней.

Прогнозована позиція фракцій: ПР-за, "Батькивщина"-за, "УДАР" -за, "Свобода"-проти, КПУ-"за".

Шанс прийняття: високий

Оцінка "Реальної економіки" - Позитивна. Закон сприятиме перетворенню ринку зовнішньої реклами, реклами на транспорті з хаотичного процесу у цивілізовану галузь, яка підкорюється єдиним нормам по всій країні.

Також в законі краще виписані нормативи щодо змісту реклами, відповідальності за порушення тощо. Галузь зовнішньої реклами, незважаючи на втрати, які понесе внаслідок ухвалення цього закону, погодилася на його прийняття, як компроміс щодо популістичних законопроектів Яценка і Олійника.

Назва законопроекту: про внесення зміни до статті 22 Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо реструктуризації фактичної бюджетної заборгованості шляхом видачі фінансових казначейських векселів

Номер: 3358 від 4.10.2013

Етап:друге читання

Ціна питання: 16,4 мільярда гривень

Зміст: Кабінет Міністрів пропонує погасити казначейськими векселями борги держбюджету перед місцевими бюджетами за різницю в тарифах на тепло, централізоване водопостачання та водовідведення для населення за 2013 рік.

Хто виграє: Уряд М.Азарова, у короткостроковій перспективі - населення.

Хто програє: Енергогенеруючі компанії та пов'язанні з ними підприємства, у середньо- і довгостроковій перспективі- населення, економіка держави.

Прогнозована позиція фракцій: ПР-за, "Батькивщина"-проти, "УДАР" -проти, "Свобода"-проти, КПУ-"за".

Шанс прийняття: високий

Оцінка "Реальної економіки"- Негативна.

Законопроект є спробою перекрити хронічний бюджетний дефіцит. Він вимиває оборотні кошти енергогенеруючих компаній і відкладає у часі колапс енергоринку.

Законопроект має антиринковий характер і свідчить про намагання держави фактично відмовитись від власних фінансових зобов'язань.

Значні валютні ризики, високий рівень інфляції та недоступність дешевих кредитів для українських підприємств (у т.ч. енергетичних), перетворює векселі з 5% річною ставкою на джерело чистого збитку.

Назва законопроекту: про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності суб'єктів господарювання у сфері комунальних послуг

Номер: 0859 від 12.12.2012

Етап: друге читання

Зміст: створення гарантій покриття витрат, включаючи інвестиційні витрати, підприємств комунальної сфери за рахунок встановлення економічно-обґрунтованого рівня тарифів та/або гарантованої компенсації грошей за рахунок місцевих або державного бюджетів.

Хто виграє: підприємства комунальної, економіка держави, довгостроково - населення.

Хто програє: короткостроково - державний та/або місцеві бюджети (у разі підвищення обсягів компенсацій за рахунок додаткових інвестиційних витрат підприємств), населення (у разі підвищення тарифів для покриття додаткових інвестиційних витрат підприємств).

Прогнозована позиція фракцій: ПР - за, "Батькивщина"-?, "УДАР" -?, "Свобода"-?, КПУ - за.

Шанс прийняття: високий

Оцінка "Реальної економіки" - Позитивна. Законопроект є спробою створити привабливі умови для інвесторів у підприємства сфери комунальних послуг, у той же час залишаючи, загалом, незмінною існуючу систему жорсткого регулювання комунальних тарифів.

Законопроектом буде законодавчо закріплено гарантоване покриття економічно-обґрунтованих витрат таких підприємств, що збереже їх від збитків, викликаних занадто сильним штучним заниженням комунальних тарифів.

Крім того, законопроект передбачає включення до поняття економічно-обґрунтованих витрат інвестиційного характеру, що дозволятиме підприємствам ефективно фінансувати інвестиційні програми та зробить галузь більш привабливою для інвесторів.

Інвестиції дозволять модернізувати комунальну сферу, зробити її більш ефективною та продуктивною, що напряму збільшуватиме обсяги ВВП України та підвищуватиме якість комунальних послуг.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.