Регіонам не бачити "дешевих" грошей?

Реальна економіка

На минулому тижні уряд схвалив проект постанови "Про внесення змін до Порядку покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів".

З текстом документу можна ознайомитися нижче.

Вищезазначений Порядок визначає механізм отримання позик органами місцевого самоврядування на покриття тимчасових касових розривів, що виникають внаслідок недостатності фінансових ресурсів для забезпечення захищених статей видатків.

В першу чергу документом визначається механізм покриття витрат на виплату зарплат працівникам бюджетної сфери.

"Органи місцевого самоврядування у 2012 році були вимушені брати короткотермінові позики для забезпечення захищених статей бюджету на 61% більше, ніж в 2011 році. Це свідчить, що планування доходів і видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів на рівні Міністерства фінансів, не відповідає реальному стану речей. Зокрема, більшість органів місцевого самоврядування повідомляють, що доходи, доведені на 2013 рік Мінфіном, є завищеними і нереальними для виконання", - пояснює експерт Асоціації міст України з питань бюджету Олександр Слобожан.

Так, більшість правок до документу передбачає заміну старих кодів економічної класифікації на нові.

Також, згідно з пояснювальною запискою, враховано пропозиції органів місцевого самоврядування щодо спрощення процедури отримання позик.

Втім, за словами експерта, в цілому спрощення не відбувається, адже "все централізується на рівні Мінфіну".

Згідно з проектом для надання позики заявник подає заяву про надання позики та розрахунок тимчасового касового розриву за формами, встановленими Мінфіном.

У документі зазначається, що встановлюється Мінфіном і форма договору про надання позики, журнал реєстрації договорів, а також відбиток печатки на картці зі зразками підписів осіб, яким надано повноваження щодо укладання договору.

"Документ містить як позитиви, так і негативи… Із переліку напрямів, на які можуть бути спрямовані кошти короткострокових позик, виключено позицію "на виплату відсотків (доходу) за зобов'язаннями місцевого бюджету (код економічної класифікації видатків 1200)". Тобто органи місцевого самоврядування відтепер позбавлені держпідтримки в частині обслуговування різноманітних боргових зобов'язань. Фактично "поставлено хрест" на розвитку державно-приватного партнерства, використанні механізму місцевих запозичень, залученні дешевих кредитів від міжнародних організацій на розвиток ЖКГ, благоустрою", - наголошує Слобожан.

Однак запропоновані зміни містять і позитив, а саме - закріплення можливості використання коштів короткострокових позик на погашення бюджетних фінансових зобов'язань за видатками закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну допомогу, в рамках пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я відповідно до закону.

Тут ідеться про закон "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві".

"Нині в пілотних областях органи місцевого самоврядування стикаються з браком фінансових ресурсів в цій сфері, внаслідок недоопрацювання бюджетного аспекту медичної реформи", - зауважують у Асоціації міст України.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.