Уряд перейняв російських досвід з утилізації?

Реальна економіка

Український уряд прагне перейняти російський досвід впровадження утилізаційного збору.

Про це свідчать документи Мінпромполітики, що є в розпорядженні "Реальної економіки".

В свою чергу, в Росії утилізаційний збір було введено в 2010 році, за абсолютно аналогічною схемою.

Утилізації підлягають авто віком понад 10 років та вагою понад 3,5 тонн як російського так і іноземного виробництва, і які були зареєстровані на останнього власника не менш, ніж за рік до здачі в утиль.

Розмір компенсації становив 50 тисяч рублів. Отримана сума може бути використана як для придбання авто вітчизняного виробництва, так і іноземного, зібраного на території РФ в рамках "промислової зборки". В свою чергу, власник авто, яке здається в утиль має сплатити додатково до 3 тисяч рублів за одне авто, що вийшло з експлуатації.

У підсумку за 3 роки було продано понад 600 тисяч автомобілів за цієї схемою.

Інший варіант може полягати в тому, що сертифікат покриватиме частину кредиту, якщо авто придбано через банк. Подібна схема стимулювання також працює в Росії, розмір субсидії дорівнює компенсації відсотків за кредитом в межах 2/3 ставки рефінансування ЦБ РФ.

Нагадаємо, в Україні з 1 вересня вступають в силу зміни до Податкового кодексу, згідно з якими імпортери авто будуть зобов'язані сплатити утилізаційний збір під час перетину автівкою українського кордону.

Вітчизняні ж автовиробники зможуть цей податок не сплачувати під обов'язок будівництва в майбутньому утилізаційного заводу, де вони зможуть самостійно знищувати зняті з експлуатації транспортні засоби власного виробництва.

Але на додачу до цього уряд хоче витратити частину надходжень від цього податку на виплату компенсацій у розмірі 12 тисяч гривень тим власникам зданих на утилізацію авто, які вирішать придбати замість них авто вітчизняного виробництва.

За словами віце-прем'єр-міністра Юрія Бойка, ідея досить зрозуміла: людина здає своє авто, на якому проїздив не менше певного періоду часу і отримує сертифікат на 12 тисяч гривень. Під час купівлі нового авто, людина обмінює в дилера сертифікат на відповідну знижку на нове авто.

Тепер до ціни імпортних легкових авто додаватиметься - 5,5 тисяч гривень, скоригованої на відповідний до об’єму двигуна та строку експлуатації коефіцієнт.

А до ціни вантажівок і автобусів додаватиметься 11 тисяч гривень, скориговані на відповідний коефіцієнт.

У більшості випадків сума буде навіть більшою. Наприклад, вартість старого авто з об’ємом двигуна більше 2 літрів зросте на 28 160 гривень, що зробить ввезення більш дешевих б/у авто з Європи безглуздим.

В Кабміні стверджують, що таким кроком вони хочуть вирішити проблему "металобрухту" в Україні, обсяги якого щороку стрімко зростають.

На думку урядовців, це дасть Українському автопрому значні преференції перед іномарками, навіть у випадку скасування введених в березні спеціальних мит.

Окрім того, що їхнього скасування активно вимагають ЄС, Корея, Японія та Росія, до того ж це буде однією з необхідних умов перед підписанням договору ЗВТ з ЄС.

Виходячи з пояснювальної записки Мінпромолітики, в період з 1 вересня 2013 року по 31 грудня 2014 року Мінпромрозвитку планує за рахунок утилізаційного податку зібрати до казни майже чотири мільярди гривень.

З цієї суми 65% піде на "екологічні" спеціальні рахунки – скоріш за все Міністерства екології та природних ресурсів, а 35% - буде направлено в місцеві бюджети.

Тобто на компенсацію витрат на придбання нового авто має бути використано 508,4 мільйона гривен.

Не важко порахувати, що уряд планує продати до за рахунок "компенсацій" на 42,4 тисяч автомобілів вітчизняного виробництва більше в обмін на 15% падіння обсягів імпорту автівок.

Щодо самої утилізації, то уряд хоче стимулювати відкриття по всій країні центри з розборки авто на метал, пластик, скло та інше. По суті це можуть бути звичайні СТО зі спеціальними ліцензіями. А вже згодом вони переправлятимуть розібрані частини на заводи з утилізації та переробки.

В свою чергу свою готовність інвестувати мільйон доларів в утилізацію авто вже висловили в корпорації "Богдан". А власник корпорації "УкрАВТО" Таріел Васадзе вже встиг заявити, що його компанія планує створити до 150 пунктів зі збору автолому по всій країні та побудувати 10 великих переробних центрів з утилізації.



Коментарі

Додати коментар


Віктор

Може конвеєр на ЗАЗі запустити у зворотньому напрямку?

Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.