"Зелені водії" Китаю

Карлос Гон, Project Syndicate

На початку цього місяця уряд Китаю оголосив про зменшення заторів на дорогах і про зменшення викидів вуглекислого газу.

Влада хоче, щоб 60% машин на дорогах міст були громадським транспортом. Мешканців Пекіну просять пересісти на машини, які працюють на альтернативному пальному.

Китай залишається найбільшим ринком машин на бензині, але стає все більш зрозумілим, що уряд сподівається вивести країну на перший рядок серед країн з екологічно чистими авто.

Альянс Renault-Nissan підтримуватиме амбіції Китаю.

Nissan зайшов у Китай у 2003 році. У стартовому році китайці придбали 4,5 мільйона машин. Скептики казали, що Nissan запізнився: на той час ринок авто у той час був вже укомплектований.

У ті часи найбільшим авторинком світу були США і американці купували більше 16 мільйонів легкових і вантажних авто на рік.

І що сталося за 10 років? У 2012 році китайські споживачі придбали приблизно 18 мільйонів нових авто. Зростання відбулося на 300%. Це закрило рот скептикам і перевищило навіть найсміливіші очікування сторонніх спостерігачів.

Сьогодні найбільший авторинок оголошує нову мету - Китай хоче мати найбільшу кількість екологічно чистих авто.

У квітні вищий адміністративний орган Китаю - Народна рада - представив новий план, спрямований на зниження викидів вуглекислого газу автомобілів у країні.

Рада хоче випустити 500 тисяч авто, що використовують альтернативну енергію, зокрема, електричні транспортні засоби, електроавтомобілі і гібрідні авто - до 2015 року.

До 2020 року Пекін планує вийти на виробництво 2 мільйонів електричних транспортних засобів на рік.

Загалом, Китай хоче бачити на китайських дорогах п'ять мільйонів електричних транспортних засобів і 10 тисяч підзарядних станцій до 2020 року.

На момент 2003 року деякі спостерігачі вважали китайські плани занадто амбіційними через повільність ринку екологічно чистих авто, але Китай має всі шанси знову заткнути скептиків.

Китайський уряд виділяв щорічно протягом 10 років 1,5 мільярда доларів на автопромисловість, сподіваючись зробити з країни лідера з виробництва екологічно чистих авто.

Поки Китай працює над розробкою власних авто, всі крупні світові виробники авто працюють над тим самим, щоб випустити власні моделі електроавтомобілів і досягти лідерства на китайському ринку.

У китайців немає іншого вибору, крім як рухатися в бік екологічно чистих авто. Для задоволення близько 70% своїх потреб у енергії, країна покладається на вугілля.

У 2011 році потреба у енергії в Китаї збільшилася на 9,7%, досягши 3,7 мільярдів тонн вугілля. Це найбільше зростання з 2007 року.

Китай - не лише найбільший у світі споживач вугілля, але і другий після США за використанням нафти.

У 2011 році країна імпортувала на день більше п'яти мільйонів баррелів нафти - з Саудівської Аравії, Анголи, Ірану, Росії і інших країн-виробників.

Через споживання вугілля і нафти Китай став місцем найбільшого викиду вуглекислих газів на планеті, що значно підриває якість життя його мешканцям.

Дійсно, 16 з 20 найгірших місць з точки зору забруднення повітря - у Китаї.

У 2012 році Асоціація медицини у Китаї попередила, що забруднення повітря може стати найбільшою загрозою для здоров'я китайців, викликаючи зростання кількості таких хвороб, як рак легенів і серцево-судинних захворювань, особливо у мегаполісах.

Як наслідок, китайський уряд став робити чіткі кроки для позбавлення від викопного палива.

До серпня минулого року Китай витратив близько 290 мільярдів доларів на проекти чистої енергії. Влада хоче, щоб до 2015 року відновлювані джерела енергії становили до 1/5 усієї енергії.

Сьогодні Китай здатен генерувати 6,2 гВт сонячної енергії і 68,3 гВт енергії вітру, що є еквівалентом 50 станцій на вугіллі. І має дев'ять з десяти найкращих компаній з виробництва сонячної енергії, які разом виробляють 65% фотоелектричних панелей світу.

У той же час Китай запроваджує суворіші стандарти для використання палива, ніж у США та багатьох інших країнах. Наприклад, влада запровадила 12% податку для власників авто на бензині.

Більше того, Китай дає знижку приблизно у 8 тисяч доларів на придбання електротранспорту. Це одна з найвищих пільг у світі, що говорить про серйозні наміри влади і допомагає оновити муніципальний транспорт.

Наприклад, місто Шеньчжень має 2,35 тисячі одиниць електротранспорту, що належать місту.

Китай заохочує громадян використовувати авто з "нульовим" рівнем викидів. Через їх "енергетичну мудрість" вони можуть споживати будь-який вид енергії, наявний в країні, у тому числі і зростаючу кількість відновлювальної енергії.

Тож, з тим як Китай активно розвиває сонячну енергію, екологічно чисті авто у країні скоро стануть "сонячними" авто. Кількість вітряних авто і гідроавтомобілів також зросте.

Коли електроавтомобілі завоюють ринок, вони значно знизять рівень смогу в містах.

Влада порахувала, що при виконанні плану, парниковий ефект у Китаї зменшиться на 19%, і залежність країни від імпортованої нафти зменшиться. А це дві ключові національні цілі в країні.

Китай кидає виклик майбутньому, провокуючи громадян і автовиробників діяти зверх своїх можливостей.

Альянс Renault-Nissan приймає цей виклик, і вже думає над тим, як можна допомогти найбільшому у світі авторинку стати також найбільшим у світі ринком екологічно чистих авто.

Карлос Гон, головний виконавчий директор альянсу Renault-Nissan.

Авторське право – "Project Syndicate", "Реальна економіка"

Переклад з англійської: "Реальна економіка"



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.