Занепад Microsoft

The Economist

Завжди цікаво спостерігати за тим, як падають великі гравці. Особливо коли вони намагаються пом'якшити цей удар. Цього тижня Microsoft оголосила про те, що збирається перепланувати "ключові аспекти" своєї нової операційної системи Windows 8.

А потім почала щось недоговорювати. Представник Microsoft заявив про "високий рівень задоволення клієнтів" "нової пропозиції", втім підтвердивши, що їй треба навчитися. На практиці ж, користувачі ламають голову над клавіатурою.

Windows 8 була наймасштабнішою спробою Microsoft пристосуватися до нового світу тач-скрін пристроїв. Було прибрано кнопку "Старт", яка запускала комп'ютерне меню, починаючи з 1995 року. Натомість екран заполонили різнокольорові папки, що відповідали відкриттям на дотик.

Голова Microsoft назвав випуск нової системи "вирішальним моментом" для компанії. Але ставка, як виявилося, не зіграла, адже програма, що пропонує користувачам відновити стартове меню для Windows 8, є зараз найбільш популярною.

Що це за нововведення Microsoft? Це розумний маневр чи приниження?

Financial Times назвала такий хід "найвидатнішим визнанням провалу масового продукту з моменту фіаско New Coke від Coca-Cola’s близько 30 років тому".

Різні аналітики підозрюють, що це є початком кінця для пана Балмера, який прийшов до керівництва компанією після того, як Білл Гейтс пішов з посади у 2000 році.

Інші стверджують, що цю ситуацію надто роздули. Microsoft всього лише робить рутинну для комп'ютерного бізнесу роботу - виправляє помилки і вади складної операційної системи і запускає кращий продукт. В реальності більше нюансів.

В короткій перспективі у Microsoft менше проблем, ніж вважають критики. Але у далекій перспективі вони більші.

Втішає те, що Microsoft визнає присутність проблеми. Дуже мало компаній вміє визнавати свої помилки.

Генрі Форд настільки не хотів вірити у те, що Америка розлюбила його модель T, що вважав статистику продажів фальшивою і звільнив виконавчого директора, який попереджав його про катастрофу.

Sears почали будувати свій головний 110-поверховий офіс як раз тоді, коли у 1970 році їх прибутки стали згасати.

IBM дали можливість Microsoft захопити першість у виробництві програмного забезпечення, адже вважали, що головні гроші криються в апаратній частині.

Nokia чотири роки дозволяла безуспішному Оллі-Пеці Калласвуо очолювати компанію, поки нарешті не позбавилася його.

Натомість Microsoft трудиться над новою версією Windows Blue, в якій намагається задовольнити скарги клієнтів.

"Провал" для Microsoft має інше значення, ніж для інших компаній. Більше 90% комп'ютерів у світі працюють на операційній системі Windows. Цю статтю було написано за допомогою неї ж. Тільки тої версії, що зі стартовим меню, а не з незрозумілим набором папок.

У перші три місяці цього року було продано 76 мільйонів комп'ютерів. Microsoft продав 100 мільйонів ліцензійних програм Windows 8 – це стільки ж, скільки було продано Windows 7 на той самий момент.

При Баллмері прибутки компанії виросли майже втричі, з 25,3 мільярдів доларів у 2001 році до 73,7 мільярдів у 2012 році. Це означає, що він нескоро залишить компанію.

Втім, саме успіх Microsoft призведе до проблем у далекій перспективі. Клейтон Крістенсен з Бізнес школи Гарварда вважає, що компанії приречені не через свої провали, а через свій успіх.

Вони, може, і усвідомлюють, що світ змінюється. Але вони так добре роблять те, що завжди робили – стаціонарні комп'ютери, у випадку IBM, - і вони відмахуються від нових тенденцій.

Microsoft розуміє прекрасно те, що ринок персональних комп'ютерів занепадає, з тим як люди переключаються на компактні пристрої, що вміщуються на долоні.

За останні чотири квартали продажі персональних комп'ютерів скоротилися. Вони впали на 13,9% у порівнянні з трьома першими місяцями минулого року.

Але продажі ліцензійних Windows досі приносить компанії половину її прибутку. Домінування компанії на ринку операційних систем означає, що вона повільно вийшла на ринок інтернет-пошуку. А також повільно вийшла на ринок мобільних пристроїв.

Windows охоплює менше 5% ринку смартфонів, у порівнянні з 70% Android від Google і 20% Apple. Компанія володіє менше 8% ринку планшетів.

Чим довше вона буде сидіти збоку, тим важче їй буде заохочувати першокласних розробників та завойовувати клієнтів.

Провал New Coke було швидко залагоджено. Тому провал продукту Windows 8 має значення. Це було намаганням вирішити інноваційну дилему створенням операційної системи і інтерфейсу одночасно для комп'ютерів і для мобільних телефонів.

Баллмер сподівався, що це допоможе безболісно спричинити перехід від персональних комп'ютерів до планшетів і до смартфонів, і тоді Microsoft зміг би воювати на ринку мобільних телефонів, одночасно підтримуючи попит на свої ключові продукти для персональних комп'ютерів.

Але поки що сталося протилежне. Microsoft поновив підозри про те, що не розуміється на мобільних пристроях, і вороже налаштував своїх основних користувачів персональних комп'ютерів.

Можливо, Microsoft вирішить цю проблему за рахунок майбутніх змін Windows 8. Але схоже на те, що ці два типи пристроїв потребують різних операційних систем.

Найбільший конкурент Microsoft - Apple - не змішує ці два види пристроїв. Це не обіцяє нічого доброго для стратегії Баллмера.

Порівняння з New Coke від Coca-Cola применшує проблеми Microsoft. Все що було потрібно Coca-Cola, щоб виправити свою помилку, це повернути старий продукт на ринок.

Натомість технологічні компанії мусять вести інноваційну діяльність, щоб виживати.

Відновлення старої кнопки не поверне Microsoft колишню славу.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Перспективы мировой экономики во второй половине 2019 — первой половине 2020 года

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.