Страховиків звільнять від виплат з "автоцивілки"?

Павло Харламов, РЕ

Ринок обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності вже багато років страждає від демпінгу, а також несумлінного виконання страховими компаніями зобов’язань перед постраждалими.

Незважаючи на те, що згідно зі статтею 36 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" страхова компанія зобов'язана не пізніше ніж за 90 днів з дня отримання заяви про страхове відшкодування прийняти рішення про виплату страхового відшкодування, страховики ці строки грубо порушують.

"Урегулювання по "автоцивілці" здійснюється у відведений законом строк приблизно у 30% випадках. У той час як більшість збитків відшкодовується у строк, що перевищує 100 діб", - говорить в.о. генерального директора Моторного (транспортного) страхового бюро Вадим Загрібний.

Для того, щоб вирішити цю проблему, МТСБУ планує запровадити практику, яка вже існує у сегменті міжнародного страхування "Зелена картка". Так, з початку поточного року виплати за договорами "ЗК" здійснює безпосередньо МТСБУ.

Тобто, раніше при настанні страхового випадку урегулювання могло тягнутися місяцями та навіть роками, оскільки відшкодування робив страховик, і цей процес значно затримувалися через те, що страхові події по "Зеленій Картці" пов’язані із інцидентами, які відбуваються за кордоном та ускладнюють врегулювання.

Зараз же страховики мають відраховувати 45%-55% страхових премій за договорами "Зелена картка" до Фонду страхових гарантій МТСБУ, що є своєрідним забезпеченням майбутніх виплат.

Новий механізм, запропонований МТСБУ, на думку Загрібного, проявив себе з кращої сторони.

"Демпінг при укладанні договорів "Зелена карта" фактично ліквідовано, а середній строк урегулювання складає 19 діб. Тому, МТСБУ підтримує введення цього механізму на внутрішньому ринку "автоцивілки", - каже Загрібний.

Крок бюро є логічним, оскільки у ситуації, коли страхова компанія виплачує агенту великі комісійні, пропонуючи замість адекватних 5-10% необґрунтовані 40-50%, вона не формує необхідний обсяг резервів, які фактично є джерелом для виплат.

Відтак, при великому обсязі збитків страхова компанія не в змозі виконати свої зобов’язання, що приводить до банкрутства.

Як це і було,наприклад, з "Українською екологічно-страховою компанією", СК "Інвестсервіс" чи "Лафорт". У той же час, відрахування до фонду бюро стимулюють страховиків утримуватись від демпінгу.

Тим не менше, введення такого механізму не є простим, оскільки для цього потрібні як законодавчі зміни, так і згода ринку. Наприклад, коли МТСБУ обговорювало запровадження нової системи врегулювання на ринку "Зеленої Картки", страховики висловлювали подив та невдоволення.

На їхню думку, не зовсім зрозуміло, чому компанії мають значну частку активів віддавати в управління сторонній організації, а також передати їй функцію врегулювання. І це питання буде не менш актуальним для внутрішньої "автоцивілки".

Наприклад, СК "Оранта", що є лідером з ОСЦВПВ та за 2012 рік отримала 302 мільйони гривень за цим видом страхування, мала б відрахувати до бюро близько 150 мільйонів гривень, СК "Провідна", що зібрала 212 мільйонів гривень премій - віддала б до МТСБУ більше 100 мільйонів гривен, а СГ "ТАС", третя у числі лідерів, з обсягом премій 153 мільйони мала б перерахувати у МТСБУ 75 мільйонів гривень.

ТОП-10 страхових компаній за обсягами страхових премій по ОСЦВПВ у 2012 році

Страхова компанія

Обсяг премій, мільйонів гривень

Оранта

302,1

Провідна

212

СГ ТАС

152,7

АХА Страхування

110,7

УПСК

102,5

АСКА

77,7

Княжа

67,6

Гарант-Авто

61,7

УНІКА

60,6

Просто-Страхування

59,5

Джерело: InsuranceTOP

Відтак, у страховиків виникає логічне занепокоєння, наскільки управління їхніми коштами буде ефективним.

Особливо враховуючи той факт, що на думку страхових компаній, саме через прорахунки та відсутність санкцій з боку колишнього керівництва бюро, - до грудня 2011 року його очолював Володимир Романішин, - страховики почали масово демпінгувати та накопичувати величезні борги, що і призвело до банкрутства та скасування ліцензій понад 30 компаній.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.