Спростування
Спростування
Правительство Украины располагает на валютном счете почти $1,9 млрд
Улюкаев назвал $40 за баррель нефти реалистичной ценой
Ряд депутатов предлагает ввести санкции против "Роснефти"
Число иностранных туристов достигло рекордных 1,2 млрд в 2015 году
ДТЭК возобновил прием угля шахт Львовско-Волынского бассейна
ЕС вводит универсальную профессиональную карту
"Укргазвыдобування" в 2015г снизило добычу газа на 3,9%
Чистый отток капитала из России в 2015 году составил $56,9 млрд.
Олланд ввел чрезвычайное экономическое положение во Франции
Как нам обустроить "Нафтогаз"?
Валентин Землянський
Что год грядущий нам готовит?
Едуард Бразас
Кидали на службі у Попова
Глобальне будівництво до 2025 року: прогноз позитивний
Роман Шпек: Найскладнішим з урахуванням обсягів зовнішніх зобов’язань і стану економіки буде 2015 рік
Бюджет-2014: і слід пропав
Боргова пастка чи як уряд вирішує бюджетні проблеми
Бюджет недорахувався ще 2 мільярдів у вересні
Бюджет без правил
Бюджетний процес в Україні знову зірвано: до 15 вересня, як це вимагає регламент, головний кошторис держави так і не потрапив до Верховної Ради.
А ті макропоказники, які оголосили представники адміністрації президента, виявились лише базовими індикаторами, що мали лягти в основу бюджету. Власне ж самого проекту на той момент ще не існувало.
Тим не менш, наразі підготовка головного фінансового документу йде повним ходом. Минулого тижня більшість парламентських комітетів, а також міністерств, що залучені до бюджетного процесу, отримали цей документ для ознайомлення та доопрацювання.
Один з його екземплярів опинився у розпорядженні редакції "Реальної економіки". І хоча не виключено, що до сесійної зали проект бюджету ще зазнає змін, його ключові індикатори з великою ймовірністю залишаться незмінними.
Доходи державного бюджету на 2014 рік заплановано на рівні 403,04 мільярда гривень, видатки - в обсязі 443,6 мільярда гривень. Відтак, влада розраховує, що доходи бюджету наступного року зростуть на 9%, видатки – на 5,7%.
Достатньо оптимістичний прогноз, оскільки у 2013 році порівняно з 2012 роком очікувалося зниження доходів бюджету на 1,1% при зростанні видатків на 1,5%. Хоча й цих планів не вдасться досягти.
До того ж податкові надходження у 2014 році складуть 334 мільярди гривень, що на 11,3% більше плану поточного року. У тому числі від внутрішніх податків на товари та послуги - 231,5 мільярда гривень, а це означає зростання цього джерела зборів по відношенню до бюджету 2013 року на 19%.
Хоча, наприклад, надходження від податків на зовнішню торгівлю зростуть лише на 8,6% до 16,7 мільярда гривень. Доходи від приватизації у наступному році складуть 17 мільярдів гривень проти 10,9 мільярда гривень у поточному.
Граничний обсяг бюджетного дефіциту на 2014 рік заплановано на рівні 45,7 мільярда гривень. Це дещо менше аналогічного показника на поточний рік, що очікується на рівні 50,6 мільярда гривень, та фактичного значення дефіциту 2012 року, який досяг 53,4 мільярда гривень замість запланованих 38,8 мільярда.
Граничний обсяг державного боргу на 31 грудня 2014 року буде становити 548,6 мільярда гривень, та знаходиться майже на рівні поточного значення: станом на 31 серпня державний борг вже досяг 546,3 мільярда гривень.
Причому, нові запозичення заплановані на рівні 130,7 мільярда гривень, з яких 43,2 мільярда - зовнішні, у той час як погашення колишніх боргів складуть 87 мільярдів гривень.
Державні гарантії, згідно проекту бюджету, у 2014 році можуть виділятися в обсязі до 30 мільярдів гривень, хоча у поточному році сума була значно більшою - 50 мільярдів.
Прожитковий мінімум з 1 січня майбутнього року складе 1176 гривень, з 1 липня -1207 гривень, а з 1 жовтня - 1256 гривень. Мінімальна заробітна плата - 1218 гривень, 1250 гривень, 1301 гривня відповідно.
Також заплановано, що Національний банк у 2014 році щоквартально буде перераховувати до держбюджету кошти в сумі не менше як 5,7 мільярда гривень, хоча у поточному році ця "планка" становила 4 мільярда гривень.
Видатки бюджету є однією з найцікавіших статей, особливо в умовах адміністративної реформи, про яку вже не перший рік товкмачить влада.
Наприклад, апарат Верховної Ради отримає у 2014 році 920 мільйонів гривень фінансування, що лише на 16 мільйонів гривень менше суми, закладеної у бюджет 2013 року.
Державне управління справами отримає 1,27 мільярда гривень, державна судова адміністрація - 4,6 мільярда гривень. Крім того, на фінансування Генпрокуратури закладено 3,15 мільярда гривень, МВС - 15,8 мільярда гривень, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України - 14,9 мільярда, Міністерства оборони - 14,6 мільярда, Міністерства освіти та науки - майже 25,2 мільярда гривень, Міністерства охорони здоров’я - 9,16 мільярда гривень.
Мінсоцполітики отримає 92,3 мільярди гривень, у складі якого тільки Пенсійний фонд розраховує на дотації у розмірі 87,4 мільярда гривень.
Фінансування Державного агентства автомобільних доріг на 2014 рік передбачено у сумі 14,8 мільярда гривень, з яких 5,12 мільярда буде спрямовано на розвиток та утримання доріг, а більше 9,6 мільярда гривень - на виконання боргових зобов’язань.
Загалом, державний бюджет на 2014 рік скоріше за все ґрунтується на макропрогнозі, який наприкінці вересня підготувало Міністерство економічного розвитку.
У нього закладено зростання ВВП на рівні 1,8-2,8%, позитивна динаміка індексу промислового виробництва у межах 1,6-2,6%, середньорічний курс гривні до долара - 8,3-8,5 гривень, а також темпи інфляції до 3,6%.
Але деякі бюджетні індикатори здаються занадто перебільшеними. Наприклад, зростання доходної бази чи рівень дефіциту.
Особливо якщо врахувати надзвичайно складну ситуацію з виконанням бюджету поточного року: у січні-серпні його доходи у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року скоротилися на 1,4%, а дефіцит бюджету у січні-липні виріс майже у 1,8 рази.
Тим не менш, заплановане на 2014 рік збільшення саме внутрішніх податкових надходжень, а також продовження агресивної боргової політики красномовно говорять про те, що влада буде будь-якою ціною наповнювати державну скарбницю, щоб отримати перевагу на президентських виборах у 2015 році.
Ключові показники державного бюджету України на 2014 рік, у порівнянні із 2013 роком
Показник, млрд гривень |
2013 рік |
2014 рік |
Динаміка, % |
---|---|---|---|
Доходи, у т.ч.: |
370,05 |
403,04 |
8,92 |
надходження від внутрішніх податків на товари та послуги |
195,3 |
231,5 |
18,54 |
надходження від міжнародних податків |
15,3 |
16,7 |
9,15 |
надходження від приватизації |
10,9 |
17 |
55,96 |
Видатки |
419,33 |
443,6 |
5,79 |
Апарат Верховної Ради |
0,94 |
0,92 |
-2,13 |
Державне Управління Справами |
1,3 |
1,27 |
-2,31 |
Державна Судова Адміністрація |
4,42 |
4,6 |
4,07 |
Генеральна прокуратура |
3,2 |
3,15 |
-1,56 |
Міністерство внутрішніх справ |
16,06 |
15,8 |
-1,62 |
Міністерство енергетики та вугільної промисловості |
15,4 |
14,9 |
-3,25 |
Міністерство економічного розвитку і торгівлі |
2,01 |
1,34 |
-33,33 |
Міністерство оборони |
15,32 |
14,6 |
-4,70 |
Міністерство освіти і науки |
25,2 |
25,2 |
0 |
Міністерство охорони здоров'я |
10 |
9,16 |
-8,40 |
Міністерство соціальної політики |
88,6 |
92,3 |
4,18 |
Міністерство інфраструктури |
1,5 |
1,6 |
6,67 |
Міністерство аграрної політики |
8,7 |
7,6 |
-12,64 |
Міністерство доходів і зборів |
5,9 |
6,5 |
10,17 |
Державне агентство автомобільних доріг |
13,6 |
14,8 |
8,82 |
Повернення кредитів до бюджету |
12,1 |
3,9 |
-67,77 |
Надання кредитів з бюджету |
13,4 |
9,04 |
-32,54 |
Граничний дефіцит |
50,6 |
45,7 |
-9,68 |
Граничний обсяг державного боргу |
483,1 |
548,6 |
13,56 |
Сума державних гарантій |
50 |
30 |
-40 |
Прожитковий мінімум на 1 особу, гривень: |
|
|
|
з 1 січня |
1108 |
1176 |
|
з 1 липня |
- |
1207 |
|
з 1 грудня |
- |
1256 |
|
з 1 жовтня |
1176 |
- |
|
Мінімальна заробітна плата, гривень: |
|
|
|
з 1 січня |
1147 |
1218 |
|
з 1 липня |
- |
1250 |
|
з 1 жовтня |
- |
1301 |
|
з 1 грудня |
1218 |
- |
В анналах світової історії це авто пам'ятне тим, що, бунтівники-спецназівці зуміли на зрешеченому кулями авто та на пробитих колесах вивезти з-під перехресного вогню президента Франції Шарля де Голля.
Жанна
У нас совокупный бюджет Семьи скоро будет больше бюджета страны, превратимся в классическую азиатскую деспотию, где монарх-в десятке богатейших людей мира, а народ-в десятке беднейших. Если олигархическую систему не сломать прямо сейчас, а с ней и многие беды украинского общества и экономики, дальше это сделать будет только сложнее.
Артур
Бюджет абсолютно не соответствует тем трендам, которые мы наблюдаем сейчас в украинской экономике. За счет чего вырастут доходы в бюджет, если промпроизводство на четверть упало, в Россия отказывается от украинского экспорта? Нужно было вовремя принимать Антикризисную программу коммунистов и поднимать реальный сектор, а не кредиты у МВФ брать.