Українські вагони: на межі зупинки виробництва

Віталій Дубенський, для РЕ

Керівництво Крюківського вагонобудівного заводу, що є монопольним виробником пасажирських вагонів і провідним виробником вантажних вагонів в Україні, заявило, що в силу значного фінансового навантаження підприємство не в змозі виконати останні вимоги, висунуті російським Регістром сертифікації на федеральному залізничному транспорті, по заміні лиття як мінімум на 800 вантажних вагонах.

У зв'язку зі складною ситуацією КВБЗ перейшов на дводенний режим роботи. Ще з вересня підприємство було змушене працювати у триденному режимі, однак з жовтня було вирішено скоротити робочий тиждень ще на один день.

І хоча це поки що стосується не всього заводу, а тільки деяких з його цехів, це вже призвело до виникнення планів по скороченню близько 500 людей до кінця 2013 року.

За словами голови правління підприємства Євгена Хвороста, таке рішення пов'язано з падінням обсягів виробництва вантажних вагонів. Але незважаючи на це, керівництво дивиться в майбутнє з оптимізмом.

"Думаю, ми відновимо робочий тиждень уже цього року - в жовтні впораємося з цими питаннями", - повідомив Хворост.

А от на думку керуючого директора та голови аналітичного департаменту Dragon Capital Андрія Беспятова не все так просто. За його словами, щоб привести вищезгадані 800 вагонів у відповідність до вимог російського відомства, Крюківському ВЗ потрібні додаткові кошти, і це не рахуючи втрат від використання потужностей на ремонт, а не на виробництво нових вагонів.

Нагадаймо, що 25 вересня російське відомство призупинило дію 13 сертифікатів, виданих Крюківському ВЗ на вантажні вагони, у тому числі напіввагони, хопери та вагони- платформи.

Ще раніше, наприкінці серпня, Ространснагляд заборонив експлуатацію 292 піввагонів виробництва КВБЗ у зв'язку з аварією вантажного поїзда в Приволжжі, що сталася через злам бічної рами вагона.

Вочевидь, КВБЗ не зможе відвантажувати продукцію в Росію, поки ситуація не буде вирішена на найвищому рівні. Компанія вже звернулася до українського уряду з проханням надати підтримку у вирішенні даної проблеми.

Але уряд поки що не поспішає на допомогу. На підтримку КВБЗ відкрито виступив тільки лідер Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах. Він вважає, що об'єктивних причин для заморозки дії сертифікатів на продукцію заводу немає.

"Оскільки компанія вирішила надати дане питання розголосу і звернулася за допомогою до уряду, називаючи конфлікт політично заангажованим, це, ймовірно, означає, що, на відміну від попередніх аналогічних конфліктів, Крюківський ВЗ більше не так впевнений, що зможе самостійно вирішити питання з російським регулятором і повернутися на російський ринок в повному обсязі", - підсумовує Андрій Беспятов.

В цей час, російські компанії зменшують закупівлю вагонів, побоюючись нових заборон і можливого рецидиву митного протистояння, хоча воліють пояснювати це перенасиченням ринку.

За різними оцінками, щорічно Російський ринок може потребувати близько 75 тисяч вагонів. При цьому всього минулого року українські вагонобудівні заводи виготовили 46,9 тисячі вантажних вагонів і майже 90% цього обсягу було реалізовано в Росії.

Тим часом гендиректор Уралвагонзавода Олега Сіенко нарікає, що уряд робить недостатньо для захисту російського ринку і вважає, що ринок не гумовий, більше того, він буде звужуватися.

Але це не заважає Уралвагонзаводу планувати будівництво нового заводу з виробництва вантажних вагонів в Нижньому Тагілі з потужністю 30 тисяч одиниць на рік.

Враховуючи всі вищенаведені фактори, безхмарні часи вітчизняного вагонобудування можливо вже позаду.

За підсумками восьми місяців цього року КВБЗ знизив випуск вантажних вагонів до 4982 одиниць, або на 34% . В цілому ж, за підсумками року падіння їх випуску очікується майже вдвічі - до 6 тисяч одиниць, і це ще не найгірший сценарій.

Таким чином, єдиним виходом для вітчизняних вагонобудівників може стати пошук нових ринків, і вже немає часу відкладати цей крок.

В разі зволікання, довгострокові перспективи не то що росту, а і взагалі існування галузі у нинішньому вигляді може опинитися під великим питанням.



Коментарі

Додати коментар


тру

тебя забыли спросить кому и что продавать, радетель за чужие способности

78yzy

Если крюковский вагоностроительный завод не взмозі виконати Умови висунуті російским Регістром сертифікації, то нехай запропонують ці вагони "любим друзям" з Літви, чи Польші які дуже пеклуються про підписанням угоди ЄС з УкраїноюПора привыкать жить по европейски за счёт своих способностей и ума

Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.