Скандальні регіональні цифрові канали стали каналом Захарченка

Павло Мандрик, для РЕ

У вівторок, 5 листопада, Національна рада з питань телебачення та радіомовлення на черговому засіданні переоформила ліцензії скандальної п’ятірки телеканалів з регіональної "цифри" – "Аріадна ТВ", "Новий формат ТВ", "Лідер ТВ", "ТВ Вибір" та "Партнер ТВ" в пункті про зміну логотипу на "112-Україна".

Програмна концепція при цьому залишилась незмінною. Таким чином ці 5 телеканалів стали інформаційним телеканалом "112-Україна".

Як ми уже писали, дані телекомпанії за колегіальним рішенням Нацради отримали "цифрові" ліцензії як регіональні телеканали у серпні 2011 року. Таким чином, вони разом утворили ще один загальнонаціональний телеканал.

З розслідування "Реальної економіки" випливає, що власником п’яти компаній – "Аріадна ТВ", "Новий формат ТВ", "Лідер ТВ", "ТВ Вибір" та "Партнер ТВ" до літа цього року був чоловік першого заступника голови Нацради Оксани Головатенко Юрій Каплуненко.

До червня Каплуненко також був власником та директором корпорації ESG. Таким чином Головатенко користуючись своїм службовим становищем пролобіювала інтереси сімейного бізнесу свого чоловіка.

Однак влітку цього року в цих п’яти регіональних телекомпаній змінились власники. Згідно з держреєстром, ними стали продюсери інформаційного телеканалу "112-Україна", який ЗМІ пов'язують з владними верхівками.

У вересні зміни власників та засновників цих 5-ти компаній погодила Нацрада, але програмну концепцію та логотипи каналів члени Нацради залишила незмінними.

Телеканал "112-Україна" отримав ліцензію на супутникове мовлення від Нацради в липні цього року. Телеканал позиціонує себе як інформаційний і готується до запуску в листопаді.

Контент телеканалу складатимуть прямі ефіри зі студії та новини в режимі реального часу. З джерел "Реальної економіки" відомо про те, що кінцевим власником телеканалу "112-Україна" є міністр внутрішніх справ Віталій Захарченко, який фінансує канал самостійно.

Хоча раніше в медіа говорилось про те, що телеканал "112-Україна" напряму пов'язують із "Сім'єю".

Однак телеканал "112-Україна" позиціонує себе як загальнонаціональний мовник, а телеканали "Аріадна ТВ", "Новий формат ТВ", "Лідер ТВ", "ТВ Вибір" та "Партнер ТВ" отримали ліцензії як регіональний мовник.

"Компанії на рівні юридичних осіб можуть об’єднуватися для створення спільного продукту. Він за законом буде власністю як регіонального та і національного мовника", - відповів на запитання "Реальної економіки" чи не суперечить поява ще одного національного мовника на базі регіональних каналів принципу розподілу регіональних та загальнонаціональних "цифрових" частот, Олег Шосталь на брифінгу членів Нацради.

А от голова Нацради Володимир Манжосов відповідаючи на уточнюючі питання журналістів спрогнозував, що такі ж перетрубації відбудуться ще не з одним місцевим мовником.

"Ні для кого не є секретом те, що значна кількість місцевих мовників ходять по ринку і пропонують продати свої компанії. Тому в п'ятому мультиплексі може з'явитися ще один чи два національних мовників, чи кілька регіональних мовників, які будуть іти таким шляхом – купувати місцевих мовників, які отримали ліцензії на мовлення і створення своїх власних", - відзначив Володимир Манжосов під час брифінгу членів Нацради.

На прохання журналістів уточнити, які саме місцеві мовники пропонують продати свої частоти, пан Манжосов ухилився від відповіді.

"Кажу вам це загальна тенденція. Я вважаю, що десяток або півтора десятка компаній. Говорю про це відверто. Скоріше за все так воно і буде. Звичайно, що обласні державні телерадіокомпанії, які отримали ліцензії, згодом теж будуть якимось національним каналом - громадським чи ще якимось іншим", - додав він.

Юридичну коректність даного рішення "Реальній економіці" також підтвердив медіа-юрист Юрій Крайняк, на думку якого все залежить від того, чи дотримаються компанії всіх юридичних тонкощів.

"Теоретично ці 5 телекомпаній та телеканал "112" і справді можуть оформити спільну діяльність, тобто працювати над створенням одного і того ж спільного продукту. Це дуже складна конструкція. Фактично створюється окрема юридична особа, але без статусу юридичної особи. Це як партнерство. Однак тут є нюанс - в них має бути спільна програмна концепція, яка має відповідати тій, з якою вони перемогли на конкурсі. Закон не передбачає зміни програмної концепції, вони мають її виконувати протягом всього терміну дії ліцензії", - зазначив Юрій Крайняк.

Так само і на думку медіа-юриста Ольги Большакової партнерство - це єдиний юридично правильний вихід в такому випадку, оскільки інші можливості вичерпані.

"Регіональна і місцева телекомпанія по закону може вести мовлення не більше ніж на половину території України. Коли ці компанії ведуть мовлення на всю Україну, порушується умови "цифрового" конкурсу. А переоформити ліцензії для ретрансляції іншого каналу на частотах цих 5-х компаній також неможливо, оскільки за умовами "цифрового" конкурсу регіональним телеканалам заборонена ретрансляція іншого каналу", - додала керівник центру адвокації та лобіювання НАМ Ольга Большакова.

Директор каналу "112-Україна" Андрій Подщипков, а заодно теперішній директор ТОВ "Партнер ТВ", який називає себе також кінцевим власником цих компаній в персональному коментарі "Реальній економіці" абсолютно щиро зізнався, що дані п’ять телекомпаній з регіональної «цифри» він придбав в Юрія Каплуненка та його бізнес-партнера, особу якого не міг пригадати.

"Ми придбали ці компанії в двох персон - Каплуненка та його партнера. Я цього не приховую. Я можу абсолютно відкрито про це говорити. Нас зацікавила така пропозиція… Ми підписали договір… Прізвище другої особи я зараз не пригадаю. Це вказано в договорі, який ми підписали. Давайте зробимо наступним чином, я поцікавлюсь в юристів і скажу вам ім'я другої особи. Тут немає таємниць, я можу про це відкрито сказати. Щодо суми угоди, то її я вам не назву. Це комерційна таємниця. Спочатку була одна сума, в процесі переговорів вона стала нижчою", - зазначив Андрій Подщипков.

Однак уточнити прізвище бізнес-партнера Юрія Каплуненка Андрій Подщипков так і не зміг. Згодом його телефон, номер якого він надав особисто, не відповідав.

Коли на брифінгу членів Нацради "Реальна економіка" розповіла Оксані Головатенко короткий зміст розмови з Подщипковим чиновниця відверто обурилася: "Це просто наклеп. Ходить якийсь маніяк і постійно мене в чомусь звинувачує. Це неправда. Ви неадекватно себе ведете. Ви постійно брешете", - заявила Оксана Головатенко журналісту "Реальної економіки".

У підсумку завдяки Андрію Подщипкову, якому, як виявилось, нічого невідомо про зв'язок між Юрієм Каплуненком та Оксаною Головатенко, всі старання членів Нацради зійшли нанівець.

Нагадаємо, регіональна п’ятірка компаній постійно порушувала умови ліцензії, оскільки потрапивши в регіональну "цифру" жодного дня не вела повноцінного мовлення. Розпочавши тестове мовлення в вересні минулого року, в серпні цього року компанія припинила транслювати будь-що.

Державний регулятор в телерадіосфері Нацрада за два роки існування компаній претензії до їхньої діяльності мала лише раз - в лютому цього року. Регулятор взяв до відому факт невідповідності ефіру програмній концепції цих компаній, але подальша доля цього рішення - невідома.

Більше того, як свідчать виписки з Пенсійного фонду та інших держустанов, кожен з п’яти телеканалів торік сплачував грошові внески лише за одну особу. Тобто компанії не вели діяльність взагалі, готуючись до продажу.

А от щодо того чи є Захарченко власником "112-Україна", то його директор Андрій Подщипков дану інформацію спростував досить своєрідно.

"Уже Захарченко? От раніше в медіа називали Сергія Арбузова. Мені цікаво яким чином я можу бути пов'язаний з цими особами? А взагалі, де ви берете таку інформацію? Повірте, немає ніякого зв’язку ні в першому, ні в другому випадку. Ви де-небудь мене на політичній арені бачили? Я бізнесмен, економіст. Я вкладаю інвестиції. Майбутнє за медіа в новому форматі. Ще ніхто на земній кулі не створював такого формату як ми", - похвалився Подщипков.

При цьому директор "112 Україна" запевнив, що витрати на запуск телеканалу відносно невисокі, аби залучати інших інвесторів. Конкретну суму інвестицій при цьому назвати відмовився.

Згідно з інформацією, взятої з персональної веб-сторінки Андрія Подщипков раніше працював у сфері консалтингу. Інформація про трудову діяльність 38-річного Подщипкова починається лише з 1997 року. Саме тоді Андрій Подщипков став керівником консалтингово-аналітичної групи Andrew Osborne Associates.

У 2002 році відкрив приватну охоронну фірму, а в 2004 році створив торгову мережу телекомунікаційного обладнання у складі спільного підприємства "Український мобільний зв'язок".

У тому ж 2004 році очолив представництво міжнародної консалтингово-аналітичної групи FMB Consultants, яка в 2011 році увійшла до складу медіа-групи Argus, яка, як вказано на сайті, є провідним незалежним міжнародним ціновим агентством, яке спеціалізується на оцінці та аналізі кон'юнктури ринків нафти, нафтопродуктів, природного газу, електрики, вугілля, квот на шкідливі викиди, біопалива, мінеральних добрив, нафтохімії та транспорту.

У 2012 році Андрій Подщипков став радником голови правління банку "Ринкові Технології".

"Реальна економіка" продовжує досліджувати тему цифрового телебачення. Зокрема, у наступному матеріалі мова піде про те як інші медіа-активи Юрія Каплуненка потрапили до Ігоря Гужви.

Після виходу матеріалу Андрій Подщипков в телефонній розмові з журналістом "Реальної економіки" намагався переконати, що під час вчорашньої розмови його слова цитуємо "могли бути неправильно протрактовані", оскільки в договорі, все ж таки вказано прізвище Віталія Мороза та Сергія Рибака (директори каналів регіональної пятірки), а Юрія Каплуненко там не має.

На повторне запитання чи знайомий пан Подщипков з Каплуненком, цього разу директор "112-Україна" відповів, що з ним не знайомий.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.