Парламент: наказали не курити, а за "мову" в пику бити

Семен Чернишенко для РЕ

Минулого тижня мовний скандал і бійка у Верховній Раді затьмарила всі інші важливі події і новини. Але депутати встигли плідно попрацювати і до блокування парламенту прийняти цілу низку законів.

На початку сесійного тижня Рада вирішила простимулювати сплату поточних платежів з єдиного внеску на загальнодержавне соціальне страхування та погашення заборгованості до Пенсійного фонду.

Так, платники, які впродовж 6 місяців з дня введення в дію відповідного закону подали заяву до Пенсійного фонду, мають право на розстрочення сум заборгованості з оплати страхових внесків за період до 31 грудня 2010 року.

Суми заборгованості зі сплати страхових внесків, які не погашені на день укладення зазначеного договору, розстрочуються та підлягають сплаті рівними частинами протягом 24 календарних місяців починаючи з місяця подання платником заяви до відповідного органу Пенсійного фонду України.

За інформацією уряду, сума недоїмки зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України на 01 листопада 2011 становила 1,78 мільярди гривень, за фінансовими санкціями та пенею - 474,6 мільйонів гривень.

За економічно-активних платниками недоїмка зі сплати страхових внесків складає 696,9 мільйонів гривень, за фінансовими санкціями та пенею 247,7 мільйонів гривень.

В черговий раз депутати не забули і про Євро-2012. Оскільки бюджетні кошти вже повністю витрачені, а часу залишилось обмаль, депутати вирішили "створити сприятливу атмосферу" перегляду матчів Євро-2012.

Ухвалений законопроект передбачає заборону у спортивних спорудах, де будуть проходити заходи чемпіонату Євро-2012: вживати та використовувати тютюнові вироби, реалізацію тютюнових виробів, предметів, пов'язаних з їх вживанням, будь-яку рекламу тютюнових виробів тощо.

Проте найбільшого удару по курцям завдав прийнятий минулого тижня законопроект щодо вдосконалення окремих положень про обмеження місць куріння тютюнових виробів.

Цей закон вже дістав широкий розголос у ЗМІ, і, нагадаємо, передбачає штраф за паління у недозволених місцях від 1 до 10 тисяч гривень.

Під заборонені місця потрапили приміщення закладів громадського харчування, відкриті та закриті спортивні споруди, стадіони та заклади культури.

Крім цього палити тепер не можна у ліфтах і таксофонах, у приміщеннях та на території закладів охорони здоров’я, у приміщеннях та на території навчальних закладів, на дитячих майданчиках, у під’їздах житлових будинків, у підземних переходах, на стаціонарно обладнаних зупинках маршрутних транспортних засобів.

Законопроектом також пропонується уточнити положення законодавства, які стосуються зобов’язань власників або орендарів приміщень щодо відведення спеціальних місць для куріння.

Пропонується зобов’язати їх або повністю заборонити куріння в своїх приміщеннях, або відвести спеціальні місця для куріння. Також з'явилася додаткова відповідальність за розміщення попільничок та за не вжиття заходів з припинення куріння у приміщеннях підприємств (організаціях) громадського харчування.

Зазначимо лише, що багато експертів вважають зазначений законопроект занадто суворим і популістським.

На минулому тижні депутати також встигли ухвалити постанову про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік про яку "Реальна економіка" вже писала докладніше.

Вже вкотре депутати внесли зміни і до Податкового кодексу. Загалом більшість виправлень носить технічний характер, але є й такі, що в деяких випадках покращують умови ведення бізнесу.

Так, якщо юридична особа передає скаргу до головної податкової служби, зупиняється виконання самостійного рішення податкового органу про анулювання реєстрації платника ПДВ, анулювання свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства, анулювання свідоцтва платника єдиного податку чи відміна реєстрації сільгоспвиробника платником сільгоспподатку.

Також, банки були звільнені від ролі податкового агента при спадкуванні прав на банківський внесок. Тепер податкове декларування є головним болем спадкоємців. Також зазнає змін і процедура стягнення екологічного податку, а також податкові процедур у сфері туризму.

Поряд із внесенням змін у Податковий кодекс, не меншою забавою депутатів є переписування закону, що регламентує державні закупівлі.

Так депутати ухвалили в цілому закон про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності

Закон передбачає, що якщо закупівля буде здійснюватись за кошти підприємств транспортуючих та поставляючи природний газ, електроенергію, воду, підприємства поштового зв'язку, електротранспорту, аеропорти та автостанції, то для них встановлюватимуться межі закупівель з 2,5 мільйонів гривень для товарів і 5,5 мільйонів гривень для робіт.

У формулюваннях закону містяться такі зразки законодавчого словотворення як "спеціальні або ексклюзивні права", при цьому ані пояснювальна записка, ані закон не пояснює що це.

Для того щоб уявити масштаби крадіжок у сфері державних закупівель достатньо подивитись статистичні данні за минулий рік. Так на держзакупівлі у 2011 році було витрачено 135,8 мільярдів гривень, що на 75% перевищує показники 2010 року.

Отже, прийняття законодавчої пропозиції у запропонованому проектом вигляді створить передумови для використання непрозорих та корупційних механізмів здійснення закупівель за державні кошти.

Верховна Рада встановила максимальний строк подання інвестором документів для державної реєстрації здійснюваних ним інвестицій у 30 календарних днів після фактичного внесення інвестицій.

Також запроваджено механізм перереєстрації іноземної інвестиції у разі, якщо інвестор-нерезидент продав або будь-яким чином передав корпоративні права українського підприємства іншій юридичній або фізичній особі – нерезиденту.

Також встановлено порядок анулювання державної реєстрації іноземної інвестиції у випадку вилучення (репатріації) іноземних інвестицій.

Парламентом було внесено зміни до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Законом завершується запровадження принципу "єдиного вікна" при здійсненні державної реєстрації суб’єктів господарювання та взяття їх на облік у органах державної статистики, державної податкової служби та Пенсійного фонду України.

Тепер існуватиме єдиний документ – виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджує взяття на облік новоствореного суб’єкта господарювання у відповідних органах.

Так, зокрема, при відкриті підприємцям рахунків у банку їм достатньо подати виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Депутати ухвалили закон, яким спробували убезпечити учасників недержавних пенсійних фондів та застрахованих осіб Накопичувального пенсійного фонду. Відтепер їх активи віднесені до першочергових позицій при задоволені вимог кредиторів при ліквідації банків.

На думку уряду закон дозволить усунути недоліки в чинному законодавстві та сприятиме захисту майнових прав та інтересів застрахованих осіб Накопичувального пенсійного фонду та учасників недержавних пенсійних фондів, а також встановленню прозорих та зрозумілих норм повернення пенсійних накопичень, які знаходяться на депозитних рахунках у банках.

Як відомо, в Україні після підвищення пенсій з 1 травня 2012 року, 3,7 мільйона пенсіонерів одержують пенсію до 1 тисячі гривень.

Парламент також схвалив у другому читанні закон, що розширює повноваження Прем'єр-міністра і першого віце-прем'єр міністра в частині внесення законодавчих ініціатив на розгляд Кабміну.

Відповідно до закону прем'єр-міністр, перший віце-прем'єр-міністр і віце-прем'єр-міністри, в разі якщо вони не очолюють міністерство, а також державні колегіальні органи, отримають право вносити на розгляд уряду проекти актів Кабміну.

Інвесторів зацікавлять прийняті депутатами зміни до статті 4 Закону України про інститути спільного інвестування.

Закон усуває штучну умову подовження строку діяльності ІСІ у разі зменшення вартості чистих активів ІСІ лише протягом останніх 12 місяців діяльності такого ІСІ.

Натомість розширюється коло підстав подовження дії фонду за рахунок зниження вартості чистих активів ІСІ у розрахунку на один цінний папір ІСІ, що перебуває в обігу, нижче номінальної вартості, а також інших загроз майновим інтересам учасників ІСІ.

Законопроект також врегульовує питання викупу цінних паперів у учасників пайового ІСІ, які не згодні з рішенням про подовження строку діяльності ІСІ, усуваючи тим самим прогалину чинного Закону.

З метою попередження маніпуляцій з цінними паперами ІСІ пропонується обмежити викуп таких цінних паперів тією їх кількістю, яка перебувала у власності учасника на момент прийняття рішення про подовження строку діяльності фонду.

Крім того, законопроектом пропонується виключити необґрунтовану заборону повторного прийняття рішення про подовження строку діяльності строкового ІСІ, якщо фонд розрахувався з усіма бажаючими вийти зі складу учасників.

Проте не варто очікувати, що зазначений закон здатен вирішити усі проблеми вкладників інвестфондів. Його положення можуть лише надати інвестору закритого інвестфонду вибір: або частково - з великими втратами - врятувати внесені кошти, або запастися терпінням та оптимізмом та дочекатись більш сприятливої кон'юнктури.

Як відомо у світі 30 трильйонів доларів управляються саме інвестиційними фондами.

З метою стимулювання ринку розробки програмного забезпечення депутати ухвалили два законопроекти: про економічний експеримент щодо створення сприятливих умов для розвитку в Україні індустрії програмної продукції та про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування суб'єктів індустрії програмної продукції.

У законопроекті визначається загальний порядок проведення економічного експерименту для створення в Україні сприятливих умов розвитку індустрії програмної продукції і збільшення обсягів виробництва та реалізації конкурентоспроможної продукції у цій сфері.

На період проведення економічного експерименту для юридичних осіб-учасників експерименту встановлюються спеціальні ставки загальнообов’язкових платежів, зокрема, податок на прибуток у розмірі 8% від бази оподаткування, єдиний внесок на загальнообов’язкове соціальне страхування у розмірі 36,76% від суми, що дорівнює двом мінімальним заробітним платам.

Інші обов’язкові платежі сплачуються учасниками експерименту відповідно до законодавства України.

Не дивлячись на загальний прогресивний характер законопроектів, вони встигли стати об`єктом обґрунтованої критики.

Від самого початку документи готувалися представниками реальних ІТ-кампаній. Не випадково в первинному варіанті він був орієнтований на підтримку вітчизняного ІТ-бізнесу в цілому - незалежно від його наближеності до влади.

У другому читання найбільш критично змінилася схема надання пільг підприємцям. Замість стимулювання галузі в цілому шляхом надання пільг підприємцям, зайнятим у ній, у проекті "домалювали" спеціальну процедуру відбору компаній, які претендують на такі преференції.

Отже, на пільги в кінцевому результаті можуть розраховувати лише наближені до влади ІТ-компанії. Для чого тоді було проводити на цю тему пафосні парламентські слухання невідомо.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.