Чотири тягових для всесильного

Ігор Мягченков, для РЕ

Трендом першої декади 21 століття стали чотиримісні суперкари на кожен день. Хетчбек Ferrari FF - одна з найяскравіших новинок цієї дивовижної групи.

Найвеселішим жартом для радянських автомобілістів був жарт про таксопарк із "Запорожців". Однак в бурхливі 1990-ті роки на "ЗАЗ-968" одягнули не тільки шашечки, а й погони - тоді "фольксЗАЗени" несли патрульну службу в ДАІ.

Антиподом ЗАЗ-таксі довго залишалися багатомісні Ferrari. Шанувальники суперкарів не знали, що одного разу ворота заводу в Маранелло покинуть чотиримісні авто. А вже Ferrari та автоматична коробка перемикання швидкостей були настільки морально несумісними, що такий симбіоз не обговорювався навіть жартома.

Втім, коли гучний успіх спорт-купе Bentley Continental GTC Speed показав, що світ Luxury готовий прийняти комфортабельні боліди, італійці створили FF - перший Ferrari з чотиримісним салоном, повним приводом і автоматичною коробкою.

Що в імені твоєму

Назва цієї моделі розшифровується, як Ferrari Four, four англійською - чотири. Вона недвозначно натякає, що у цього авто чотири тягові колеса, які дуже швидко і з королівським комфортом доставлять чотирьох сідоків з пункту А в пункт Б.

Для кузова нового авто, який за формальними ознаками є хетчбеком, придумали спеціальну назву - Shouting Break. Цю англійську ідіому дослівно можна перекласти як "стріляюче гальмо". Її найближчий еквівалент - "побачив - застрелься".

Втім, більш гармонійним є інший варіант - "той, що летить стоячи". Справді, кузов FF настільки динамічний, що навіть на стоянці виникає ілюзія польоту цього авто.

Щоб забезпечити високий рівень комфорту для задніх пасажирів, дизайнери пішли на ризик: лінія даху ламається за спинками задніх сидінь. Однак рельєфна бічна лінія переходить на кормі у плечі, і довгий капот візуально перетворює універсал на витвір дизайнерського мистецтва.

Салон машини - еклектика формульного боліда і преміального лімузина. Передні сидіння - гоночні "ковші", але вони оббиті найдорожчою шкірою buff ручного вироблення. Її обожнюють американські зірки country music, які носять чоботи-ковбойки з такої шкіри за тисячі доларів. Тієї ж шкірою декорований весь салон FF.

Одна з фішок салону - автоматична подача ременів безпеки. У США таке рішення зустрічається нерідко, але для європейця подібна опція залишається екзотикою.

Двигун

Під капотом нового FF розташувався створений з нуля 12-циліндровий V-подібний двигун GDi об'ємом 6 262 кубічні сантиметри.

В процесі виробництва нового "серця" творці використали унікальні матеріали і технології.

Так, двигун має найвищу ступінь стиснення у своєму класі - 12,3:1, багатоконтурну систему вприскування пального під високим тиском, виготовлені із спеціальних сплавів зносостійкі циліндри і систему іонізації камери згоряння.

Весь цей high tech дозволяє мотору розвивати потужність 660 кінських сил при 8 тисячах обертів за хвилину. Максимальний крутний момент - 683 Нм, 6 тисяч обертів за хвилину.

Причому 500 "ньютонів" є з 1 тисячею обертів за хвилину. Такі характеристики забезпечують двигуну унікальну еластичність і вибухову динаміку.

Трансмісія

Трансмісія складається з кількох розосереджених вузлів.

Перш за все - унікальна і запатентована Ferrari система повного приводу 4RM. Суть її роботи така.

Колінвал двигуна має два виходи. Перший через "головну" коробку перемикання швидкостей сполучений з постійно працюючою задньою віссю.

Другий вихід підключений до передньої осі через PTU - блок перерозподілу потужності. Цей пристрій знаходиться безпосередньо у передній осі і з'єднаний з нею через подвійне зчеплення. Воно не тільки підключає при необхідності передню вісь, а й перерозподіляє крутний момент між правим і лівим колесами.

Ефективно борючись із заносами на засніженій чи зледенілій дорозі, система повного приводу 4RM наполовину легша за традиційні аналоги і притискає центр ваги автомобіля до землі, що значно покращує стійкість та керованість Ferrari FF.

Повний привід доступний тільки в режимах Snow та Comfort. Крім того, при швидкості понад 180 кілометрів за годину передня вісь від'єднується від двигуна.

Зліт-посадка

Зручно влаштувавшись у кріслі водія, заводимо двигун і натискаємо на акселератор. Через 4,7 секунди розганяємося до 100 кілометрів за годину.

Така "повільність" характерна тільки для режиму Wet - рух по мокрій дорозі. У режимі Comfort суперкар набирає першу сотню за 4,2 секунди - за GPS, а в режимі Sport - за 3,6 секунди.

Взагалі з акселератором Ferrari потрібно бути обережним. У стані дитячого захоплення ми навіть не помітили, як стрілка спідометра долетіла до 250 кілометрів за годину, а поки ми розмірковували, як їхати далі, - до 270 кілометрів за годину.

Тандем двигун-трансмісія миттю реагує на бажання водія. До честі італійців: налаштування педального блоку і блоку управління двигуном такі, що на FF можна спокійно їздити у пробках і мчати по трасі.

Причому в пробковому циклі авто не смикається, і шанси наздогнати чужий багажник не вищі, ніж за кермом "Таврії".

Приємно здивували витрати пального - трохи більше 15 літрів на сто кілометрів при рівномірному русі з швидкістю 110-150 кілометрів за годину. Їдучи швидше 200 кілометрів за годину, на покази краще не дивитися. У міському циклі - теж.

На віражах і при агресивній їзді FF чіпко тримає дорогу - Ferrari завжди славилася ретельно збалансованими шасі. Новачок - не виняток, і оскільки потенційно це сімейне авто, за його безпеку відповідають численні електронні асистенти.

Відтак, "занести" машину доволі складно, але якщо вимкнути систему курсової стійкості, режим ESC off, то Shooting Break покаже все, на що здатний.

Особливістю активної ходової є можливість збільшення дорожнього просвіту на 50 міліметрів. Вона вкрай важлива при штурмі "лежачих поліцейських" та рух по типових українських дорогах, рельєф яких досі нагадує місячний ландшафт.

Ми з жахом згадуємо їзду вулицею Горького, яка вважається однією з центральних транспортних артерій Києва. Без тих 50 міліметрів було б дуже важко.

Алгоритм управління FF дещо незвичайний. Режим роботи трансмісії - всього їх п'ять - вибирається перемикачем Manettino, захованим під правою спицею керма.

Для увімкнення нейтральної передачі слід підняти під кермом праву пелюстку, а потім одночасно потягнути на себе обидві пелюстки. Щоб здати назад, потрібно натиснути клавішу R, що "поселилася" на центральній консолі.

Незважаючи на якісну звукоізоляцію, італійці зробили власникам FF акустичний подарунок. Від впускного колектора до щита під капотом проведені спеціальні канали з мембранами, які дозволяють насолоджуватися в салоні симфонією, яку виконують на трасі 660 жеребців. Вмикати під цю музику преміальну аудіосистему неохота.

Усиновлена до народження

Прагматичний підхід до розробки FF призвів до того, що 800 нових Ferrari, випуск яких планувався на 2011 рік, продали ще до виготовлення першого екземпляра.

Хоча FF видається сімейним, він залишається суперкаром, впорається з яким не кожен. Ця машина схожа на норовливу наречену: заволодієш нею - матимеш друга, дружину і коханку в одному флаконі. Потрапиш під каблук - другом стане теща.

У всякому разі приємно, що в Україні з'являються такі авто. Купують їх люди, які можуть все, тож чим більше FF виїде на дороги, тим кращими вони, дороги, стануть.

Технічні характеристики Ferrari FF

Тип двигуна - бензиновий V12

Робочий об'єм - 6 262 кубічні сантиметри

Максимальна потужність - 660 кінських сил, 8 тисяч обертів за хвилину

Максимальний крутний момент - 683 Нм, 6 тисяч обертів за хвилину

Тип приводу - повний

Трансмісія - семиступінчаста автоматична

Передня підвіска - активна незалежна

Задня підвіска - активна незалежна

Гальма - дискові вентильовані керамічні спереду і ззаду

Габарити - довжина 4 907 міліметрів, ширина 1 953 міліметрів, висота 1 379 міліметрів

Колісна база - 2 990 міліметрів

Споряджена маса - 1 790 кілограмів

Максимальна швидкість - 335 кілометрів за годину

Розгін до ста кілометрів за годину - 3,7 секунди

Витрата пального, комбінований режим - 15,4 літра на сто кілометрів

Обсяг бака - 91 літр

Розмір дисків - R20

Ціна - від 299 147 євро

Фотосесію для "Реальної економіки" можна переглянути тут.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.