Citroen DS3: Life-style в монархічному стилі

Ігоря Мягченков, для РЕ

Прагнучи зайти на преміальний ринок, Citroen відродив сімейство моделей DS.

Сьогодні ми представляємо одного з членів відродженого сімейства, спортивний хетчбек, або купе за класифікацією виробника - Citroen DS3.

Компанія Citroen відома своєю провокативністю. Але провокативність ця новаторська і визнана в усьому світі: з десяти кращих автомобілів всіх часів і народів три моделі прикрашено подвійним шевроном на радіаторних ґратах.

Найяскравішою моделлю компанії вважається DS, яка відома на пострадянському просторі як автомобіль Фантомаса.

В анналах світової історії воно пам'ятне тим, що, бунтівники-спецназівці зуміли на зрешеченому кулями авто та на пробитих колесах вивезти з-під перехресного вогню президента Франції Шарля де Голля.

Ця модель має псевдонім - Принцеса. Його лінгвістичні коріння заховані в особливостях французької фонетики: абревіатура DS співзвучна з французьким де есі - принцеса. Таким чином, наш підопічний є представником монархічної династії.

Екстер'єр і інтер'єр

Це авто має дивну експресивну зовнішність. Ми протестували багато автомобілів, але тільки на DS3 поголовно озиралися і старий, і малий, і мільйонер, і міліціонер.

Гарячий французький хетчбек, особливо в яскравому забарвленні, на дорозі не сплутаєш ні з чим. Фотографії не здатні передати всю красу цього автомобіля, але, повірте на слово: володіння такою машиною те саме, що й стосунки з сексапільною дівчиною, яку жадібними очима проводжають представники різних сексуальних орієнтацій.

Машина одночасно елегантна, забавна, динамічна і хижа. Кожна грань її кузова рясніє дизайнерськими знахідками, але автомобіль не розпадається при цьому на окремі фрагменти, а являє собою стилістично закінчений витвір пост-модернізму.

Чого лише варті світлодіодні ліхтарі денного світла, вправно вписані в "ямочки" усміхненої пики. І оскільки говорити про зовнішність цього авто можна годинами, обмежимося одним сленговим дієсловом: пробиває.

Інтер'єр автомобіля такий саме нетрадиційний, як його екстер'єр. Тут домінують спортивні мотиви: направлене донизу перегонове кермо, короткохідний важіль КПП з кульковим набалдашником, великі прилади, втоплені в спортивних колодязях та багато іншого.

Втім, як показали тести, вся ця пишність має ергономічні недоліки: магнітола розташована так, що на ходу керувати нею незручно, щоб не сказати небезпечно.

Також відзначимо специфічну оглядовість у всіх напрямках. Щодо фронтальної оглядовості, то DS3 схожий на MINI - водій сидить наче в танку. До задньої панорами також потрібно звикнути.

Передні сидіння-ковші ергономічні, якщо навіть не анатомічні. Незважаючи на обмежене число регулювань їх можна налаштувати під будь-яку фігуру.

Забавно виглядає відкидний пенал-підлокітник між ними - ну дуже вже вузький, але зі своїм завданням легко порається. В далеких поїздках тут можна розташувати праву руку водія і розслабити спину.

Двигун

Двигун модерністського хетчбеку пробуджується самим класичним способом - за допомогою ключа запалювання. Але з перших секунд стає зрозуміло, що під капотом живе звір особливий.

Вихлопна система налаштована так, що навіть в салоні двигун співає мотоциклетним голосом. Не гарчить, а саме співає.

За тональністю і тембром цей звук нагадує звучання дісматронних двигунів супербайків Dukati. В автомобільному світі такі налаштування ми зустрічаємо вперше.

Двигун також гранично чуйний і еластичний. У парі зі спортивної шестиступінчастою коробкою це дає дивовижний ефект: під світлофором "машинка для блондинки" без проблем обганяє все, що спирається об асфальт колесами.

А, враховуючи, що Citroen має невеличкі розміри і володіє відмінною маневреністю, в умілих руках він дає фору бізнес-седанам з куди більш потужними двигунами та деяким спорт-карам.

Підвіска короткохідна і дуже енергоємна. Наш автомобіль був взутий в низькопрофільну гуму, однак подолання вибоїн і ям, а також лежачих поліцейських не супроводжувалося зубодробильними ефектами.

Так, підвіска чутлива і досить гостра. Але вона непогано справляється з архітектурою українських доріг. Зате при агресивному проходженні віражів на швидкості, що межує з безумством, утримує крен в розумних межах.

Що стосується зв'язки двигун-трансмісія, то за ефективністю її можна порівнювати з силовим агрегатом італійських суперкарів. Передачі довгі, мають великий коефіцієнт перекриття і чудово стикуються з характеристиками двигуна.

Хоча спочатку алгоритм перемикання передач збиває з пантелику. Так, не перекручуючи мотор на третій передачі можна їхати зі швидкістю від 30 до 90 кілометрів на годину.

Переходити з четвертої на п'яту передачу бортовий комп'ютер рекомендує при швидкості близько 60 кілометрів на годину, а підвищену шосту включати в межа 90 кілометрів на годину.

На другий і на третій передачах DS3 розганяється, як спортивне авто. Особливо хороша для вибухового прискорення третя передача: придавивши акселератор в підлогу, машина буквально зривається з місця, набираючи швидкість так, що спини пасажирів і водія влипають в спинки сидінь.

І навіть при вибуховому прискоренні хетчбек прекрасно керується і залишається абсолютно передбачуваним.

Педалі спортивні: пружні, з середньою довжиною ходу. Завдяки металевим накладкам вони не тільки зручні для ніг, а й виконують важливу декоративну функцію.

Хід важеля КПП задовгий, але передачі фіксуються чітко і переключаються без помилок. Зазначимо тільки, що після тривалого перебування під сонцем набалдашник рукоятки нагрівається так, що до нього боляче торкатися.

DS3 прекрасно тримає дорогу за будь-якої швидкості руху. Але має дві особливості.

По-перше, в протестованій комплектації Sport Chic він охоче заходить в бічне ковзання. Вивести автомобіль з такого стану просто, але якщо у вас немає досвіду приборкання не в міру жвавих автомобілів, поставтеся до цього хетчбеку з великою повагою.

По-друге, через особливості задньої підвіски DS3 дуже не любить "коліїстих" вітчизняних доріг. Це, мабуть, єдине місце, де DS3 не завжди передбачуваний і потенційно небезпечний.

Неочікувана економія

Жовтий, гарний, зручний, спритний. Нічого не забули? Забули – економічний.

Володіючи хорошою динамікою, DS3 дивно гнучкий з точки зору ефективності силового агрегату. У спортивному режимі цей автомобіль вміє споживати бензин по-дорослому.

Але принадність тандему мотор-КПП в тому, що водій може контролювати не тільки динаміку автомобіля, але і його апетит. Причому в неймовірно широких межах.

Під час тривалого тесту на економічність при швидкості руху 75-90 кілометрів на годину на п'ятій прямій передачі нам вдалося домогтися витрати палива на рівні 4,5-4,6 літрів на 100 кілометрів.

Для бензинового двигуна зі спортивним характером це дійсно дивовижний результат. При передчасному переході на підвищувальну (шосту) передачу витрата палива падає до 3,9 літрів на 100 кілометрів, але при цьому автомобіль швидко втрачає темп руху і його потрібно підганяти імпульсним прискоренням.

Але найбільше здивувало те, що в режимі штатного прискорення DS3 споживає до 7,5 літрів - навіть більш компактні гібриди з більш скромними моторами мають більший апетит.

В оптимальному міському циклі при розумних маніпуляціях з педалями DS3 вписується в 7,5 літрів на 100 кілометрів.

При швидкій їзді на підвищеній передачі витрата палива коливається в межах 11,5-14 літрів. При низьких польотах над асфальтом - близько 200 кілометрів на годину - вже перевалює за 20 літрів.

Цільова аудиторія

Citroen DS3 в спортивній іпостасі Sport Chic - авто унікальне й універсальне. Заряджений французький хетчбек чудово підходить для драйверів, які знають толк в турбодвигунах і гоночних коробках.

І повірте, побачивши квадратні очі самовпевненого забіяки, який безуспішно намагається обійти цей Citroen на багатолітровій "корові", ви швидко зрозумієте, що ця машинка призначена не для блондинок.

Незважаючи на невеликі ергономічні витрати, щоденна їзда на DS3 доставить насолоду. Тільки не забувайте, що це авто має не тільки харизму, а й характер.

Технічні характеристики

Тип кузова 3-дверний 5-місний хетчбек
Довжина/ширина/висота, мм 3948/1715/1483
Колісна база, мм 2464
Вантажопідйомність, кг 432
Повна маса, кг 1165
Об'єм багажника, л 285/980
Тип двигуна Бензиновий Turbo High Pressure Twin Scroll
Максимальна потужність, л.с. 150 (при 6000 об/хв.)
Максимальний крутний момент, Нм 240 (при 4000 об/хв.)
Екологічний клас Євро 5
Трансмісія Спортивна механічна 5-ступінчата
Рульове управління Електропідсилювач з прогресивною характеристикою
Гальма передні/задні Дискові вентильовані/дискові
Підвіска передня/задня МакФерсон/Торсіонна балка
Шини Michelin 195/55 R16 Energy Saver
або 205/45 R17
Витрата палива, місто/траса/мікс, л/100 км
паспортний
економічний стиль водіння
9,3/5,1/6,7
7,5/4,6/6,1
Оптимальна швидкість для споживання палива км/u 75-95 (п'ята передача)
Ємність паливного бака, л 50
Максимальна швидкість, км/г 215
Динаміка розгону з 0 до 100 км/г 7,3 (7,15 по GPS)
Вартість опротестованого авто 26 450 доларів


Коментарі

Додати коментар


ФілОлОг

Нічого, то не смертельна помилка! :)

Фільольог

Вартість опротестованого авто - Опротестованого чи Протестованого? Писаки! :)

Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.