Смачний французький вітамін

Ігор Мягченков, для РЕ

Поки більшість виробників надають своїм авто загрозливо-хижого вигляду, Citroen підвищує життєвий тонус водіїв та пішоходів за допомогою 115-сильних "Вітамінів".

Citroen C3 Picasso Vitamin - істота життєрадісна. Його поява на стоянці або дорозі викликає усмішку, знімає стрес і стимулює сонячні фантазії в похмуру погоду.

Фотозвіт можна переглянути тут.

Глянеш на таке диво і розумієш: навіть у наш час не можна жити без любові. А ввечері, коли після чашечки чаю тягне на філософські думки біля каміна, питаєш себе: а чи не є "Вітамін" частинкою французької душі? Ігристою, як шампанське, елегантною, як Коко Шанель, та пікантною, як сир "Рокфор".

Паровозик з Ромашково

Описувати "Вітамін" - завдання невдячна, бо якими словами можна описати дитячу іграшку, збільшену до розмірів сімейного мікровена? І як можна передати захоплення п'ятирічної дитини, яка покаталася на справжніх "Паровозиках з Ромашково"?

Життєрадісний вигляд C3 Picasso Vitamin вигідно вирізняє його з-поміж нудних седанів і похмурих позашляховиків. Анодовані жовто-зелені легкосплавні диски і кольорові смужки на молдингах додають авто підліткової легковажності, в панорамний дах натякає: за кермом - хлопчина-бешкетник або дівчинка-розбишака.

У той же час дитячі пропорції автомобільчика відіграють цілком прагматичну роль. Високий кузов дозволив зробити двері настільки широкими, що процес посадки-висадки зручний для найбільших суб'єктів.

При їх вертикальній посадці над головою залишається вільний простір, який візуально розширюється панорамним дахом. До речі, незважаючи на похмуру погоду, під час тестів жодного разу не виникло бажання закрити небо шторками.

VIP-зона однозначна: передні сидіння. Вони і підігрів мають, і двозонний клімат-контроль, і просто-таки екскурсійно-акваріумний огляд. Катайся, крути головою на всі боки, вивчай пам'ятки архітектури і насолоджуйся природою.

Це не означає, що ззаду незручно. Незважаючи на мікростатус, ширина "вітамінізованого" кузова дозволяє комфортно сидіти трьом дорослим пасажирам.

Інтер'єр не розкішний, але продуманий і виконаний зі смаком. Передня панель виготовлена з тихого якісного пластика, передні сидіння мають майже анатомічну форму, повітряні дефлетори обрамлені глянцево-білими вставками.

Крім того, "вітамін" має зручне кермо, обід якого обшитий шкірою з крупним італійським стібком. Випробування показали, що це не тільки красиво, але й зручно.

Пісня на трасі

"Вітамінізований" Citroen C3 Picasso має кілька особливостей експлуатації та управління. Потужний двигун забезпечує автомобілю хороші розгінну динаміку та швидкість, але назвати машину спринтером складно.

Блок управління двигуном налаштований на міський цикл та економію пального. Підопічний миттю зривається з місця, "стріляє" до 65 кілометрів за годину, активно набирає 85 кілометрів за годину, а "сотню" добирає без ентузіазму.

Для подальшого розгону потрібно крутити мотор понад 3 тисячі обертів за хвилину, а він при таких режимах починає голосно "співати". При 4 тисячах обертів за хвилину "вітамінний" двигун переходить в режим симфонічного crescendo і реве, як переляканий звір, хоча у 1,6-літрового мотора ще залишається запас потужності.

Гранично розумна швидкість для Picasso - 155 кілометрів за годину. У такому темпі руху виникають побоювання не лише щодо звучання мотора, а й поведінки ходової. Відчувається, що вона виходить на межу, і при вищих швидкостях авто може вийти з-під контролю. Не виходить, але до точки неслухняності наближається.

Очевидно, це обумовлено 17-дюймовими низькопрофільними покришками, які не призначені для кострубатих українських доріг. Навіть при міському темпі руху в салоні відчуваються широкі тріщини в асфальті або трамвайні колії. Традиційний Picasso C3 з "товстими" 15-дюймовими покришками в цьому сенсі комфортніший.

Педальний блок має бісексуальне налаштування: зчеплення легке і малоінформативне, хоча до його особливостей швидко звикаєш, акселератор не жорсткий, але має кращий зворотний зв'язок, гальмо по-французьки різкувате.

Втім, для сімейного авто такі налаштування близькі до оптимальних, оскільки дівчатам буде нескладно управляти кумедним мікровеном. До речі, у 2012 році в Україні з'явиться Vitamin з роботизованою коробкою перемикання швидкостей.

Кермо має гарний зворотний зв'язок, але може здатися занадто легким для водіїв-гонщиків. Зате з його допомогою комфортно керувати машиною однією рукою. До того ж завдяки шкіряній обшивці кермо не прослизає при активному маневруванні.

Високий кузов і м'яка підвіска теоретично не розраховані на агресивне маневрування, але при швидкості до 80 кілометрів за годину на машинці можна і побешкетувати.

З одним застереженням: стабілізатор курсової стійкості залишився для Citroen C3 Picasso Vitamin опцією за 400 доларів, тож якщо ви керуєте "нестабілізованим" авто, від демонстрації навичок майстер-пілота екстра-класу краще відмовитися.

Завдяки високій ручці перемикати передачі легко і зручно, і навіть довгий хід важеля має своє призначення: не промахнешся. Коробка ідеально підігнана до двигуна, тому в місті можна рушати з другої передачі, що покращує розгінну динаміку.

Четверта передача працює в діапазоні 35-60 кілометрів за годину, п'ята - від 55 кілометрів за годину до останньої позначки спідометра. Така універсальність дозволяє вибирати оптимальну передачу для економії пального чи швидкого розгону.

Невеликі нарікання викликало гальмо стоянки. Відносно правої руки водія воно розташоване надто низько, і при вимкненні "ручника" важіль можна не дотиснути до підлоги. Як результат - машина починає рухатися у пригальмованому стані, а бортовий комп'ютер видає не найприємніші для драйвера звуки.

Зате в горах та ж особливість стає перевагою: подібна геометрія паркувальної рукоятки дозволяє комфортно рушати вниз з ручника.

Пального "вітамінізований" C3 Picasso витрачає трохи більше, ніж стандартний побратим, але всі цифри залишаються в розумних межах.

На трасі при швидкості 105 кілометрів за годину йде 5,8 літра на сто кілометрів, при швидкості 115 кілометрів за годину - 6,3 літра, при максимальних 150 кілометрах за годину - 11 літрів, у міському циклі - близько 8 літрів на сто кілометрів.

Облиште умовності

Незважаючи на пристойний рівень адреналіну в трубопроводах, Vitamin швидше сімейне, ніж спортивне авто. Разом з тим, воно надає високий рівень драйву, і їздити за кермом "Паровозика з Ромашкіно" зовсім не нудно.

З гендерної точки зору Vitamin універсальний. З натяжкою можна сказати, що чорно-червоний С3 більше підійде чоловікам, а біло-салатовий - представницям прекрасної половини людства, хоча це умовності.

По суті "вітамінний" С3 - це компактний сітікар з просторим комфортабельним салоном. Непоганий він і на трасі, але не варто забувати про його швидкісні обмеження, що, втім, для сімейного авто зовсім не критично.

Дещо надуманим видається твердження, що "вітамінізований" Citroen C3 Picasso - однозначно молодіжне авто.

Це той випадок, коли коханню підвладні усі покоління. Володіння "вітаміном" свідчить швидше не про юний вік господаря, а про його веселу вдачу. Давно відомо: можна постаріти у 20 років і залишатися шибеником у 60.

Просто цифри

Тип кузова - універсал, дверей - 5, місць - 5.

Габарити: довжина - 4 078 міліметрів, ширина - 1 730 міліметрів, висота - 1 625 міліметрів. Колісна база - 2 540 міліметрів, кліренс - 170 міліметрів.

Маса: споряджена - 1 290 кілограмів, повна - 1 755 кілограмів. Обсяг багажника - 385-500, 1 505 літрів, обсяг бака - 50 літрів.

Двигун - бензиновий з розподіленим вприскуванням. Розташування та кількість циліндрів і клапанів на циліндр - R4, 4. Об'єм - 1 598 кубічних сантиметрів.

Потужність - 115 кінських сил при 6 тисячах обертів за хвилину. Максимальний крутний момент - 160 Нм при 4 250 обертах за хвилину.

Тип приводу - передній. Коробка перемикання швидкостей - п'ятиступінчата механічна. Підвіска: передня - незалежна, задня - напівзалежна. Рульове управління - електричний підсилювач.

Шини - 205/45, R17.

Максимальна швидкість - 188 кілометрів за годину, розгін до 100 кілометрів за годину - 11,9 секунди.

Витрата пального: траса - 5,5 літра на сто кілометрів, місто - 9,4 літра на сто кілометрів.

Періодичність техогляду - 20 тисяч кілометрів, вартість техогляду - 1 650 гривень.

Вартість протестованого авто - 164 003 гривні.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.