Citroen C4: сімейна бомба?

Ігор Мягченков, для РЕ

Citroen давно славиться провокаційними моделями, і друге покоління хетчбека С4 підтримало реноме бренда: французи вміють робити сюрпризи.

Чим преміальне авто відрізняється від загальнодоступного? Розмірами, ціною і модними надмірностями. Уявити собі автомобіль буржуа без крісла з масажем, панорамного даху і радара в дзеркалах просто неможливо. А чи можна уявити собі всю цю розкіш в автомобілі обивателя, не обтяженого заводами і пароплавами?

Інженери компанії, заснованої сином одесита, відповіли на це питання ствердно.

Чого бажаєте

С4 - назва вибухівки, яку облюбував Голівуд і рух "Талібан". Пам'ятаючи про залежність судноплавних характеристик від назви човна, слід визнати, що С4 підірвав автомобільний ринок і став справжньою "сімейною бомбою".

Дизайнери зберегли абрис попередника, надавши С4 великої харизми. Борти прикрашені експресивними штамповками, фари набули агресивності, а банальний повітрозабірник перетворився у пащу хижого, але симпатичного автозавра.

Навіть розуміючи, що 1,6-літровий "сімейний" мотор не може змагатися із спорткарами, від нового С4 інтуїтивно чекаєш завзятої динаміки.

Найбільша несподіванка новинки - розкішний салон. Приємний на дотик пластик відтіняється окантовками під метал. Практичні тканинні сидіння мають шкіряні вставки. Хайтеківське кермо натякає на відмінну керованість, а передні крісла з розвиненою бічною підтримкою говорять про завидну динаміці. До речі, про крісла.

Досить демократичний С4 в топовій комплектації Exclusive коштує стільки ж, скільки базовий Golf, але французи за ті ж гроші запропонували більш просторий салон і преміальну без лапок комплектацію.

Водійське сидіння має підігрів, регульований поперечний упор, масажер, підголівники передніх сидінь - ергономічний еталон. Електронне паркувальне гальмо, змінюваний колір підсвічування панелі приладів і підсвічування у бічних дзеркалах довершують преміально-сімейну комплектацію. А панорамний дах породжує питання: "Невже народно-сімейні автомобілі бувають такими?".

Рівнем комплектації C4 визначив нові стандарти в класі автомобілів вартістю близько 25 тисяч доларів. Щоб дотягти до преміального рівня, французькому інтер'єру не вистачає хіба що шкіри Connely і вставок з деревини земляного горіха, зібраного у Вальпургієву ніч. Втім, для повної преміальності кількох опцій таки бракує.

Їдьмо!

Запуск двигуна за допомогою ключа, що вставляється в замок запалювання, здається архаїкою. Тим більше, що Peugeot - партнер компанії Citroen за альянсом PSA, ставить системи безконтактного запуску двигуна навіть на моторолери.

Ще більше здивувала п'ятиступінчаста КПП. Поки конкуренти серйозно замислюються про перехід на семиступінчасту механіку з подвійним зчепленням і восьмиступінчасті автомати, п'ятиступінчаста коробка нагадує агрегат, знятий з "Титаніка". До того ж, вона не дозволяє розкрити таланти 1,6-літрового двигуна.

Його характеристики не вражають, але вони настільки підігнані до кузова і ходової, що відверто сімейне авто має навколоспортивну динаміку.

Починати рух можна з другої і навіть з третьої передачі. Взимку на ожеледиці старт "внатяжку" - запорука безпечного руху. Мотор еластичний і після 1200 обертів за хвилину не має зривів крутного моменту. Він хороший як у міських пробках, так і на автобані, а перша передача потрібна або в горах, або при їзді по бездоріжжю.

Третя і четверта передачі відносно короткі, зате п'ята розтягнута в діапазоні 55-170 кілометрів за годину. Коли на позначці "130" стрілка тахометра прямує до 4 тисяч обертів за хвилину, рука інстинктивно хоче увімкнути шосту передачу, а її нема.

Тим не менш, до динаміки нового "Сітроена" претензій нема: 9,8 секунди з місця до 100 кілометрів за годину для сімейного авто - результат достойний. При цьому машина може прискорюватися м'яко і плавно, а може "стріляти" так, що задніх пасажирів заколисує.

Оптимальна швидкість руху по трасі - 105-115 кілометрів за годину. При рівномірному русі витрати пального становлять 5,3-5,6 літра на 100 кілометрів. На 120 кілометрах за годину - 6,8 літра, а при швидкості 135 кілометрів - 8,1-8,3 літра.

До 150 кілометрів за годину автомобіль залишається абсолютно передбачуваним, а низький "політ" зі швидкістю 170 кілометрів за годину вимагає від водія граничної концентрації і для сімейних подорожей категорично не рекомендується.

На 180 кілометрах за годину салон "Сітроена" залишають не тільки ангели-охоронці, а й їхні візаві. При більш високій швидкості аудіосистема тремтячим фальцетом співає: "Помилуй мене, Господи".

Налаштування гальмівної системи має особливість. Легке гальмування починається відразу після дотику до педалі. Проте перехід від плавного до жорсткого і екстремального гальмування стрибкоподібне, що з незвички створює легкий дискомфорт. З іншого боку, досвідчений батько рідко гальмує жорстко.

Рульове управління бездоганне. Кермо в міру жорстке, гостре, з достатнім зворотним зв'язком, а власне штурвал має ретельно продуману геометрію. Це дозволяє управляти автомобілем однією рукою ліворуч, праворуч і "від пуза". Причому в будь-якому режимі машина прекрасно відчувається і контролюється.

Підвіска - енергоємна, комфортна, з манерами бізнес-седана. Крен при екстрених обгонах залишається в допустимих межах, а ефективна протиаварійна автоматика оберігає водія і пасажирів від неприємних сюрпризів. Щоб зірвати передок С4, потрібно дуже постаратися або ненавидіти автомобіль.

До вад С4 можна віднести обмежений огляд - заважає широка середня стійка. Однак, по-перше, вона працює на жорсткість кузова, тобто на загальну безпеку, по-друге, це компенсується радарами, захованими в бічних дзеркалах. У разі появи невидимого об'єкта у "мертвій" зоні вмикається попереджувальна світлова індикація.

Цільова аудиторія

Преміальна комплектація, достатня динаміка і економічність перетворюють новий французький хетч в універсальний автомобіль з неосяжної цільовою аудиторією.

Багате оснащення робить С4 ідеальним повсякденним авто для бізнесмена, який звик до крутих седанів і позашляховиків. З точки зору комфорту і розкоші пересадка в "сімейну бомбу" з "круїзера" або баварської "п'ятірки" пройдуть непоміченими.

Просторий салон, високий рівень безпеки, місткий багажник і помірний апетит - характеристики повноцінного сімейного авто. При цьому панорамний дах перетворює хетчбек у віртуальний кабріолет, мешканці якого захищені від ультрафіолету і пилу.

Яскравий дизайн приверне увагу індивідуалістів всіх поколінь. Воістину, за кермом С4 гармонійно виглядатимуть і старий, і молодий. У нового "Сітроена" тільки один недолік: з точки зору багатьох це дешева машина, а для бідних вона дорогувата.

Citroen C4 можна було б назвати ідеальним автомобілем, якби не сумарна вартість ТО при пробігу 100 тисяч кілометрів. М'яко кажучи, вона зависока. За ті ж 20 тисяч гривень можна обслужити, наприклад, преміальний повнопривідний пікап-всюдихід Nissan Navara. Якщо ж ви шукаєте авто для себе і своєї сім'ї, то С4 - для вас.

Технічні характеристики Citroen C4 1.6 Vti 120 Exclusive

Тип кузова, дверей, місць

Хетчбек, 5, 5

Довжина, ширина, висота, міліметрів

4 329, 1 789, 1 489

Колісна база, міліметрів

2 608

Об'єм багажника, дециметрів кубічних

408

Маса у спорядженні, кілограмів

1 205

Вантажопідйомність, кілограмів

560

Тип двигуна

Бензиновий з електронним вприскуванням, 4 циліндри, 16 клапанів

Робочий об'єм, сантиметрів кубічних

1 598

Максимальна потужність, кінських сил

120 при 6 тисячах обертів за хвилину

Максимальний крутний момент, Нм

160 при 4 250 обертів за хвилину

Пальне, ємність бака, літрів

АІ-95, 60

Коробка передач, привід

П'ятиступінчаста, передній

Передня, задня підвіски

Макферсон з пружинами і гідро амортизатором, торсіонна з пружинами, гідроамортизаторами і стабілізатором поперечної стійкості

Гальма передні, задні

Дискові вентиляційні, дискові

Шини Michelin

225/45 R17

Максимальна швидкість, кілометрів за годину

193

Розгін від 0 до 100 кілометрів за годину

10,8

Розхід пального, міський, заміський, змішаний цикли, літрів на 100 кілометрів

8,9; 4,8; 6,3

Сумарна вартість всіх ТО при пробігу 100 тисяч кілометрів, гривень

20 882

Вартість протестованого екземпляра, доларів

22 850



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.