Альпінізм на повному приводі

Олексій Черняк-Самойленко, Ігор Мягченков, для РЕ

SUV є різні. Найкраще вони показують себе на засніжених гірських дорогах.

Такий тест межує з екстримом: гори наче рентген просвічують і людей, і автомобілі.

Крим - земля благодатна.

Тут можна засумніватися в тому, що Самуїл Маршак підглянув сюжет "Дванадцяти місяців" у чешки Божени Нємцової.

Засумніватися і уявити, що улюблена новорічна казка радянської дітвори народилася між Ялтою і Сімеїзом. Виїжджаємо з Ялти: пальми, сонце, плюс сім у тіні і сліпучі жіночі усмішки.

Піднімаємося на Кара-Даг: мінус сім, замети і захоплені фізіономії колег - доїхали! Причому без трактора. Так і тягне на радощах пошукати у лісовій гущавині багаття, у якого дванадцять братів-місяців обдарували пасербицю. Однак часу на романтику в спресованому графіку тестів не передбачено.

Скандальний, але веселий

Завдяки компанії "Рено Україна" "Реальна економіка" протестувала в зимових горах Renault Duster - дволітровий "бензин" і півторалітровий "дизель", обидва з ручними шестиступінчатими коробками перемикання швидкостей - та Renault Kaleos другого покоління. Результати автомобільного альпінізму виявилися несподіваними.

Автори давно знайомі з моделлю Duster і завжди дивувалися парадоксальності "скандально доступного" позашляховика. На трасі він не хапає зірок, але за прохідністю цей SUV ледь не з бляшаними дверима і спартанським салоном може на рівних позмагатися з професійними позашляховиками.

Особливість Duster - чесна підвіска. Відмінна прохідність і керованість автомобіля на гірській дорозі - заслуга не стільки автоматики - в горах ми її просто вимкнули, скільки ретельно прорахованого і збалансованого шасі.

В ожеледицю за допомогою акселератора і ручника на високій швидкості ми малювали гірський серпантин, на якому влітку проходить ралі "Ялта".

Duster реагував на команди пілотів дуже чутливо. Часом не вірилося, що це сучасний "євробобик" початкового цінового діапазону. В умовах екстремального водіння Duster дозволяє відчути його буквально на інтуїтивному рівні - сидячи за кермом, точно знаєш, як в наступну мить поведе себе SUV на слизькій дорозі.

Парадоксальним виявився і бензиновий двигун потужністю 135 кінських сил. За логікою, апетит дволітрової новинки повинен бути вищим, ніж у 1,6-літрового попередника. Насправді ж Duster 2,0 виявився більш економічним.

Внизу, на асфальті, витрати пального обох моторів практично однакові. Зате на трасі, при ралійному проходженні віражів і їзді по важкому сніжно-грязьовому бездоріжжю, середні витрати бензину становили 13 літрів на сто кілометрів для дволітрового мотора і 15 літрів на сто кілометрів у 1,6-літрового.

Причина проста: новий двигун має іншу конструкцію і запас потужності, який дозволяє не "крутити" мотор при активній їзді по трасі і джипингу.

Втім, дизель в горах виявився ефективнішим: вищий крутний момент розтягнутий по шкалі тахометра, що дозволяє точніше дозувати тягу. Це зменшує ймовірність того, що через надмірне газування машина зариється у баговиння або замет.

З дизелем ми потрапили в анекдотичну ситуацію. До вершини Кара-Дагу екіпаж добирався, жартуючи над авто - вгору по сніговій дорозі він ледь ішов. І лише метрів за 50 до мети ми зрозуміли, що в запалі знімань забули увімкнути повний привід.

На гірській трасі ми несподівано усвідомили можливі наслідки тотальної економії. Через відсутність термометра водій не може контролювати температуру навколишнього середовища, яка в горах змінюється дуже швидко. Можна було несподівано вискочити на обледенілий гірський серпантин, а це не жарти.

На багатому ямами весняному асфальті підвіска Duster дозволяє водієві не зменшувати швидкість і без наслідків для ходової пролітати непомічені вчасно ями. Однак не можна забувати, що рульове управління, педалі і коробка перемикання швидкостей позашляховика розраховані на експлуатацію при помірних швидкостях.

Максимально комфортна швидкість Duster становить 115-120 кілометрів за годину. Ближче до 140 кілометрів за годину керованість різко падає, і різкі маневри можуть спровокувати машину на непрогнозовані реакції. Це цілком логічно, адже антиаварійної електроніки у бюджетному автомобілі зовсім небагато.

Троюрідний брат

Renault Koleos другого покоління - кросовер комфортабельний. У першій іпостасі це була одна з найкращих моделей для сім'ї, що володіє одним автомобілем. Комфортна, динамічна, універсальна.

Оснащення, оформлення інтер'єру та якість матеріалів декору тут набагато кращі, ніж у Duster. Дбайливий Koleos і в русі: підвіска м'якша, але має коротший хід, передачі перемикаються непомітно, аудіосистема ліпша, є дисплей і клімат-контроль.

Втім, чи означає це, що Koleos кращий, ніж Duster? Не обов'язково. Це абсолютно різні автомобілі, спроектовані для різних умов експлуатації. Стихія Koleos - мегаполіси, котеджні містечка, приміські селища і автостради. Якщо Duster дає у місті базовий рівень комфорту, то Koleos скрасить навіть стояння у пробках.

На вільному ж просторі ці авто не можна порівнювати, особливо якщо мова йде про 150-сильний дизельний Koleos з автоматичною коробкою перемикання передач. Цей тандем забезпечує хорошу розгінну динаміку, задовольняючись при цьому вісьмома-десятьма літрами важкого пального у міському циклі.

На такому автомобілі можна сміливо їхати в Крим або Карпати, але краще по асфальту. Варто було з'їхати з дороги, і знову захотілося пересісти у Duster. Через високий рівень автоматизації Koleos не попереджає водія про вихід на критичні режими або готовність закопатися на засніженій стежці чи в багні.

Інтелектуальна електроніка робить все, аби максимально відсунути час настання форс-мажору. З точки зору дорожньої безпеки це безсумнівний плюс, але якщо загнати авто в повноцінний off-road, то електронні помічники стануть ворогами.

Вони будуть стримувати буксування коліс і не дозволять авто вибратися із замету. Навіть підсилювач керма не дозволяє насолодитися драйвом. Він електричний, тому в критичній обстановці не ви крутите його руками, а він викручує руки вам.

Навіть якщо навчитися проходити за кермом Koleos складне бездоріжжя, такий джипинг обійдеться дорого. По-перше, на бездоріжжі бензиновий Koleos їсть 23 літри пального на сто кілометрів, а по-друге, проходження складних off-road-ділянок напевно обернеться недешевим позачергових заїздом на фірмову СТО.

Два світи, два авто

Duster і Koleos не можна порівнювати. Ці авто відрізняються не так за ціною, як за ідеологією. Залишаючи низьку ціну Duster за кадром - при дизельному повному приводі не така вона й низька - скажемо, що ця машина підходить у двох випадках.

Перший - для небагатого жителя передмістя чи села, якому потрібен універсальний економічний автомобіль високої прохідності і місткості. Другий - як ще одне авто для багатої родини. При всіх недоліках Duster має дуже високу прохідність і місткий салон, тому він підійде для любителів активного відпочинку.

Koleos, навпаки, гарний на асфальті, але це далеко не джип. Його можливостей достатньо для безпечної їзди по засніжених та слизьких дорогах і легкому off-road. Він навіть може якийсь час пересуватися по бездоріжжю, але це факультативна опція. До того ж, такий режим експлуатації потребує високої кваліфікації водія.

Експерти "Реальної економіки" єдині у тому, що Koleos вельми непоганий в ролі єдиного сімейного транспортного засобу.

За співвідношенням ціна-параметри Duster має на вітчизняному ринку тільки одного конкурента - SsangYong Actyon. У багатьох сенсах "кореєць" цікавіший, але деяких покупців відлякує надто виразний дизайн цієї моделі. Крім того, Actyon набагато дорожчий в обслуговуванні, в середньому на 66%.

З кросовером Renault Koleos конкурує чимало однокласників - хороших і різних. Однак і тут у французів є козир - найнижча в класі вартість обслуговування.

Технічні характеристики

Параметри Renault Duster Laureate Diesel 1,5 Renault Duster Laureate 2,0, бензин Renault Koleos
Dynamique Pack 1
Габарити, довжина, висота, міліметри 4 315, 1 695 4 315, 1 682 4 520, 1 710
База, кліренс, міліметри 2 673, 210 2 671, 210 2 690, 188
Споряджена, повна маса, кілограми 1 288, 1 838 1 300, 1 850 1 713, 2 200
Маса причепа з гальмом, кілограми 1 500 1 500 2 000
Чотирициліндровий двигун Дизельний, євро-4 Бензиновий, євро-4 Дизельний, євро-3
Робочий об'єм, сантиметри кубічні 1 461 1 998 1 995
Максимальна потужність, кінські сили 90, 4 000 обертів за хвилину 135, 5 500 обертів за хвилину 150, 4 000 обертів за хвилину
Максимальний крутний момент, Нм 200, 1 750 обертів за хвилину 195, 3 750 обертів за хвилину 320, 2 000 обертів за хвилину
Тип вприскування пального Багатоточковий послідовний Direct common rail з мультивприскуванням Прямий
Ємність бака, літри 50 50 65
Коробка передач, привід МКПП-6 МКПП-6 АКПП-6, повний
Розмір шин 215, 65, R16 215, 65, R16 225, 60, R17, 99H
Витрати пального, місто,траса, літрів на сто кілометрів 6,2, 4,9 10,3, 6,5 10,1, 6,8
Витрата пального в тестовому циклі, траса, 90 кілометрів за годину, літрів на сто кілометрів 6,0 6,1 6,2
Витрата пального в тестовому циклі, траса, 110 кілометрів за годину, літрів на сто кілометрів 6,3 6,4 6,7
Витрата пального в тестовому циклі, траса, 120 кілометрів за годину, літрів на сто кілометрів 6,4 6,5 7,0
Витрата пального в тестовому циклі, бездоріжжя, літрів на сто кілометрів 13,0 15,0 Більше 15
Розгін до 100 кілометрів за годину, секунд 15,8 17,8 12,3
Максимальна швидкість, кілометрів за годину 149 102 181
Вартість, гривень 189 000 187 500 294 000


Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.