Женевський автосалон: цифри і тренди

Ігор Мягченков, для РЕ

Щорічний автосалон в Женеві вважається одною з головних автомобільних подій. Саме тут експерти та маркетологи задають нові тренди автомобільної моди.

Менше, більше, дорожче

Перманентне зростання нафтових котирувань і нестабільність в регіонах, що постачають вуглеводневу сировину, змушує європейців пересідати на компактні авто.

З фоторепортажем з женевського автосалону можна ознайомитися тут.

При цьому відбувається цікава трансформація: якщо раніше міні-автомобілі вважалися транспортним засобом для студентів і домогосподарок, то сьогодні багато автомініатюр без натяжки можна віднести до бізнес-класу.

Крім економічних причин цю трансформацію обумовлює європейська архітектура. У Старому Світі історія багатьох міст обчислюється століттями і тисячоліттями.

А це означає, що їх планування таке, що великогабаритні авто погано вписуються в тісні вулиці і стають справжньою проблемою під час паркування. Не дивно, що за кількістю світових прем'єр моделі А-і В-класу стали лідерами.

Більшість з них за рівнем оснащеності і комфорту мало в чому поступається дорослим моделями. Ну, хіба що динамічні характеристики сіті-карів значно гірші.

Адже в європейському місті і максимальна швидкість обмежена 55-60 кілометрів на годину, і для стріт-рейсингу тут місця не знайдеш. Та й на трасах в Європі не прийнято ганяти зі швидкістю відриву реактивного лайнера.

А коли так, то під капотом можна розмістити економічний двигун, який, до того ж, значно знижує навантаження на екосистему мегаполісів.

Друга сторона трендової мініатюризації - використання все більш компактних двигунів на великих авто. У цьому сенсі показовий Ford B-MAX, для якого конструктори передбачили два літрових турбомотора потужністю 100 і 125 к. с.

Однак Україні масове поширення подібних двигунів не світить. Для їх нормальної експлуатації потрібно паливо високої якості, випуском якого наші НПЗ не грішать.

У короткій і середній перспективі продажі компактних автомобілів будуть швидко зростати. При цьому сітікари подорожчають, оскільки в процесі їх виробництва використовуються дорогі технології. Особливо для дотримання дуже жорстких вимог в галузі безпеки.

SUV: трактування № 2

Абревіатура SUV розшифровується як Sport Utility Vehicle - багатоцільовий автомобіль для активного відпочинку.

Але чому в Європі, де на асфальті можна грати в більярд, так швидко зростає попит на позашляховики? З точки зору "Реальною економіки" секрет цього феномена криється в безпеці.

Ретельне опрацювання силового каркасу кузова і застосування різних систем безпеки дозволяє автовиробникам добиватися найвищих оцінок на краш-тестах EuroNCAP.

Це позитивно позначається на продажах "п'ятизіркових" моделей, хоча не багато покупців знають про те, що в методології проведення краш-тестів є маленький недолік.

Стикаючись з частково м'якою перешкодою тестові автомобілі фактично працюють з власною вагою. Тим часом на дорозі сітікар рідко "зустрічається" з сітікаром - куди частіше відбуваються зіткнення з машинами побільше.

Незалежні експерти стверджують, що удар авто під час ДТП об перешкоду, яка всього на 100, еквівалентно втраті однієї зірочки EuroNCAP.

Інстинктивно водії відчувають цей нюанс і при інших рівних умовах вибирають більші авто. Зрештою, при однаковій масі у них більша зона зминання навколо капсули безпеки.

А це збільшує шанси на менш травматичний результат ДТП. Саме з цієї причини все більше число європейців віддає перевагу SUV.

У зв'язку з цим "Реальна Економіка" пропонує нове тлумачення даної абревіатури: Safety Universal Vehicle - автомобіль підвищеної безпеки на всі випадки життя.

Традиційні SUV досить ненажерливі, тому виробники запропонували два шляхи вирішення проблеми.

Перший - компактні кроссовери, серед яких в Женеві був представлений Opel Mokka.

До речі, спочатку його хотіли назвати інакше: Opel Mocha - це такий сорт кави. Але оскільки в Німеччині знайшлися люди, які володіють російською мовою, передсерійний прототип назвали більш милозвучною слов'янському вуху іменем.

Аналітики вважають цю модель відповіддю Nissan Juke - міському SUV, яку "Реальна Економіка" вважає сегментоутворюючою моделлю. І можна не сумніватися в тому, що компактні кроссовери незабаром почнуть з'являтися, як гриби після дощу.

Досить сказати, що відповідь японському "Жуку" готує навіть Porsche.

Другий шлях зниження паливних апетитів кроссоверів - використання високоефективних двигунів внутрішнього згоряння - в першу чергу дизельних, а також електричних і гібридних силових агрегатів.

Операція переорієнтація

До недавнього часу електромобільно-гібридний бум оминав Старий Світ стороною. Причини такого стану речей до смішного прості: на відміну від Північної Америки в Європі популярні компактні моделі та економічні дизелі.

Тому використання електричних і гібридних силових агрегатів нічого не давало - економія на паливі не окупала додаткових витрат. Однак подальше зростання цін на паливо, посилення екологічних вимог і нові технології змінили ситуацію.

Знаковою подією Женевського авто шоу-2012 можна вважати презентацію Renault ZOE - першого європейського серійного електромобіля, що претендує ще й на звання найдешевшого EV – він коштуватиме менше 20 тисяч доларів в базовій комплектації.

Варто звернути увагу на такий нюанс, який упустило більшість ЗМІ. Французьку компанію очолює геніальний менеджер Карлос Гон, якого вважають хрещеним батьком двох ультрабюджетних автомобілів: Dacia/Renault Logan і Dacia/Renault Duster.

Вони не просто підірвали ринок - у Франції, наприклад, за обома моделями покупці вишиковувалися в чергу; вони запобігли навалі автомобілів з Піднебесної.

Маючи "китайську" вартість Logan і Duster по суті своїй залишилися європейськими автомобілями - надійними, комфортними та безпечними.

З таким "хрещеним" ZOE має всі шанси повторити успіх братів по бренду, підірвати ринок сітікарів і спровокувати швидкий розвиток інфраструктури обслуговування електромобілів.

Справедливості заради відзначимо, що не тільки Renault показав на своїх стендах електромобілі.

Наявність концептуальних і передсерійних гібридів або EV на стендах BMW, Lexus, Nissan, Peugeot, Toyota, Volkswagen і Volvo говорить про те, що виробництво транспортних засобів з нетрадиційними силовими агрегатами стає трендом.

Цей тренд вже зараз потрібно враховувати при будівництві нових житлових будинків, гіпермаркетів та офісних центрів - виробники гібридів перейшли на технологію plug-in - підзарядка батарей від побутової електромережі, а це перший серйозний крок до електромобілізаціі Європи.

Інноваційна географія

Женевської автосалон 2012 року в черговий раз показав, що найбільше число новинок створюється в Німеччині. Домінування німецьких брендів в діловій столиці Швейцарії було абсолютним - більше чверті світових прем'єр відбулося на стендах Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche і Volkswagen.

При цьому велика частина концептів і передсерійних прототипів - 20,24 відсотка - припала на частку марок, що входять до складу Volkswagen Group.

На цьому тлі непоміченим залишився французький ривок: на частку Citroen, Renault і Peugeot довелося 13,24% світових прем'єр.

За цим показником французька трійка обійшла сімку японських автовиробників - 11,76% світових презентацій і південнокорейських конкурентів (10,29%).

Велика кількість німецьких і французьких новинок говорить про те, що саме між ними в найближчому майбутньому розгорнеться боротьба за гаманці європейських покупців.

І якщо німці ратують за передові технології, то французи роблять упор на експресивний дизайн і широкі можливості індивідуалізації автомобілів.

Так звертає на себе увагу поява великого числа малосерійних дизайнерських моделей з доступною вартістю, на кшталт сімейства DS від Citroen.

Крім того, французи всерйоз взялися за електромобілі та гібриди. У віддаленій перспективі – після 2020 року - це може призвести до домінування Citroen, Renault і Peugeot в компактних сегментах і в галузі виробництва автомобілів з нетрадиційними силовими агрегатами.

На цьому тлі все більш туманними стають перспективи автопрома Італії. Справа тут ось у чому. Номінально прем'єрна частка Апеннінського брендів склала 8,82 відсотка.

Але жодна з представлених ними моделей не вплине на ринок. Fiat не придумав нічого кращого, як показати чергову версію 500-й моделі (500L).

Дві новинки від болісно вмираючого бренду Lancia цікаві хіба що для колекціонерів і істориків.

Maserati стабільно втрачає преміальний ринок - в усякому разі, в Україні і її GranTurismo Sport ситуацію не поліпшить, а суперкари Ferrari F12 Berlinetta і Lamborghini Aventador J - товар штучний.

З урахуванням активного наступу корейських автовиробників на Європу це ставить італійські бренди на межу виживання і робить їх бажаною метою для китайських покупців.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.