Тест-драйв: Chevrolet п'ятого покоління

Олексій Черняк-Самойленко, Ігор Мягченков, для РЕ

П'яте покоління Chevrolet Camaro дебютувало три роки тому.

За цей час легендарний спорткар став героєм кінотрилогії "Трансформери" і завсідником глянцевих журналів. В Україні модель офіційно дебютувала тільки у вересні 2011 року, тому її тест буде актуальним для любителів масл-карів.

Якщо вас не лякає подорожчання пального і ви любите стильні швидкі машини - Camaro вам сподобається. Тим більше, що американці пропонують компромісну версію з 3,6-літровим бензиновим V6, який дозволяє і розганятися, і обходитися без бензовоза в ескорті. Загалом - економічна за американськими мірками версія.

Американська економія

Тест "Реальної економіки" показав: якщо не тиснути надмір на акселератор, то при їзді у змішаному циклі витрата пального становитиме 14-15 літрів на сто кілометрів.

При їзді по трасі з швидкістю 100-110 кілометрів за годину "Комарику" вистачить десять літрів 92-го бензину. При цьому розгінна динаміка у компромісній версії цілком пристойна. З "маленьким" 315-сильним V6 авто набирає першу сотню за 6,5 секунди.

У себе на історичній батьківщині таке авто доступне за ціною 23 тисяч доларів. В Україні за такі гроші навіть нормально оснащену Skoda Octavia не купиш. Чи треба пояснювати, чому якість оздоблювальних матеріалів в салоні Chevrolet далека від досконалості, і чому європейська версія Camaro-V дорожча за американську?

Пластик в інтер'єрі твердий і неприємний на дотик, але, потрапивши в салон уперше, на такі дрібниці уваги не звертаєш - не до того! В око впадають численні прилади і датчики, особливо вночі, коли вмикається бірюзово-біле підсвічування.

Головні прилади заховані в ретро-футуристичних колодязях. Праворуч внизу - незвичні для автомобіліста датчики температури масла і зарядки акумулятора. Центральне місце дісталося спідометру і тахометру. Така аскетична інструментальна панель не відволікає від дороги, а хромовані деталі інтер'єру не блищать на сонці.

Загальний дизайн непоганий, але інтер'єр приємніше оглядати, ніж обмацувати.

Американська економія вплинула і на передні сидіння. Вони хоч і мають розвинену бічну підтримку, але більше нагадують дивани, до яких прикрутили перила з ліктьовим підпором. Зате в далеких подорожах просторо, комфортно і статечно.

На задніх сидіннях тривалий час можуть перебувати тільки невисокі дорослі і діти. Проблема не в обмеженому просторі для ніг або голови - банально тисне на голову стеля. Мало світла - задні віконця більше схожі на ілюмінатори літака.

Не все гаразд у Chevrolet Camaro і з оглядовістю. За передніми стійками можна заховати новонароджене слоненя. Стійки не тільки широкі, а й розташовані під великим кутом. Відтак, мертві зони у Camaro V, майже як у танка. Машина немаленька, тому водію доведеться звикати до габаритів і "танкового" огляду.

Довгий капот і значна ширина створюють враження неповороткості Camaro, але це ілюзія. Насправді машиною керувати так само легко, як гарячим європейським хетчбеком VW Golf GTI. Звичайно, не так чітко і гостро, але легко.

Вражаюче, але для розвороту п'ятиметровому спорткару вистачає 11 метрів - багато малолітражок не впишуться в такий простір! Від упора до упора керма - 3,5 оберту. Кермо оснащене гідропідсилювачем, що допомагає управляти двотонним авто.

Однак головне достоїнство Camaro - задня підвіска. На відміну від одвічного конкурента - Ford Mustang - вона тут повністю незалежна. Це прогрес, адже майже всі так звані масл-кари протягом півстоліття мали нерозрізну балку заднього моста.

Саме тому на віражах Camaro не пищить. Однак крени для європейця незвично глибокі. Всередині вони слабо відчутні, але зовні помітні неозброєним оком.

Розгінна динаміка є, але відчуття від прискорення можна назвати незабутніми. Вражає, але дух не перехоплює. Частково це обумовлено добре помітними затримками в роботі шестиступеневого автомата при перемиканні передач.

Відтак, Camaro - такий собі чотириколісний монстрик для прогулянок з вітерцем. Світлофорні гонки, поїздки до моря і виїзди на гулянки - це його стихія. Він дарує не стільки адреналін, скільки задоволення.

При бажанні на Camaro можна і попустувати. Відключивши системи стабілізації, водій залишається один на один з шасі автомобіля, чого вже майже не зустрінеш у європейських і японських машинах. Останні якщо й мають кнопки вимкнення протиаварійної автоматики, все одно таємно контролюють дії водія.

Інша річ - "Комарик". У нього є можливість повного вимкнення контролю тяги і стабілізаційної системи, що дозволяє чудово дрейфувати. При цьому вона не стане брати на себе управління навіть при тривалому бічному ковзанні.

Гальма ефективні. Педаль м'яка, при інтенсивному натисканні не доводиться повисати на ременях. Навіть екстрене гальмування відбувається з традиційним для "американців" поклоном асфальту. Це дратує, але робить зупинку комфортнішою.

Російські голови

Під час презентації відродженої легенди голова GM Рік Вагонір сказав: "Як доказ того, що мозки у нас не зовсім атрофовані, я з радістю повідомляю: GM випускатиме новий Chevrolet Camaro".

Усміхнувся і додав: "Перші сто тисяч покупців оцінять, наскільки жваво працюють голови російських дизайнерів - один з них трудився над екстер'єром". До створення авто долучився Володимир Капітонов. Приємно, що слов'ян цінують за океаном.

Назва моделі Camaro, за однією з версій, походить від французького жаргонізму, похідного від comrade - товариш, компаньйон. За іншими даними, на якомусь з латиноамериканських діалектів Camaro - це креветка.

Самі ж творці купе говорили, що Camaro - це маленький, але дуже злий звір, який харчується мустангами, явно натякаючи на головного конкурента.

В останні два роки ця машина продається краще, ніж Ford Mustang, і з літа 2012 року її оновлена версія буде продаватися в Європі. Правда, крім більшої ціни, вона буде відрізнятися від американського брата модернізованою підвіскою з більш жорсткими амортизаторами і стабілізаторами поперечної стійкості збільшеного діаметру.

Крім того, європейський Camaro отримає більш ефективні чотирипоршневі гальмівні механізми Brembo з 355-міліметровими дисками спереду.

Однак найпомітніша зміна розташована зовні - світлодіодна задня світлотехніка. Вона, до слова, стала предметом невдоволень з боку американських любителів Camaro, які дорікнули GM в упередженості.

Керівництво Chevrolet швидко залагодило конфлікт, нагадавши співвітчизникам про вартість машини на ринках США і ЄС. Як і в Україні, вона різниться майже удвічі.

Технічні характеристики

Тип кузова Чотиримісне купе з двома дверима
Габарити довжина, ширина, висота, міліметри 4 836, 1 918, 1 376
Колісна база, кліренс, міліметри 2 852, 155
Об'єм багажника, літри 413/889
Споряджена маса, кілограми 1 696
Двигун 3,6 літра, V6, 24 клапани, безпосереднє вприскування
Робочий об'єм, кубічні сантиметри 3 564
Максимальна потужність, кінські сили 304, 6 500 обертів за хвилину
Максимальний крутний момент, Нм 370, 5 200 обертів за хвилину
Привід, трансмісія Задній, шестиступінчата автоматична коробка
Передні, задні гальма Дискові вентильовані

Витрата пального в тестовому циклі, літри на сто кілометрів

Місто 15-18
Траса, 90 кілометрів за годину 8,0
Траса, 120 кілометрів за годину 8,5
Траса, 130 кілометрів за годину 9,2
Траса, 160 кілометрів за годину 14,6
Розгін до 100 кілометрів за годину, секунди 6,1, виміряний показник, виробник не вказує
Максимальна швидкість, кілометри за годину 207, виміряний показник, виробник не вказує
Ціна у США, 2012 рік випуску, долари 23 000
Ціна в Україні, 2011 рік випуску, гривні 439 200


Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.