Авторинок: сюрпризи першого кварталу

Ігор Мягченков, для РЕ

Підсумки продажів авто в першому кварталі показали, що в Україні відбувається зміна купівельних переваг.

У січні-березні 2012 року ринок нових легкових автомобілів виріс на 8,85%. Ці показники могли б перевищити 10%, але, по-перше, з точки зору бізнесу січень був мертвим сезоном, а по-друге, найбільш затребувані моделі, такі як Hyundai Accent і KIA Rio у першому кварталі нерідко ставали дефіцитом.

Компактна революція

В А-класі, який демонструє стабільне зростання (+14,74%) зріє революція: купівельний інтерес зміщується в сторону більш дорогих моделей.

Незважаючи на введені минулої осені загороджувальні квоти, самим продаваним "компактом" залишається Daewoo Matiz, який коштує від 6480 доларів.

Навіть втративши в порівнянні з I кварталом минулого року 22,55% ринку, ця мікролітражка з часткою 43,54% домінує в сегменті.

Друге місце з часткою 16,68% і динамікою зростання 244,83% посів Peugeot 107.Причини такого успіху - активний маркетинг представництва французької компанії в Україні та грамотна кадрова політика.

Крім того, Peugeot пропонує привабливі фінансові продукти: лізинг та кредит. І оскільки при цьому різниця в кілька тисяч доларів перестає бути головним фактором, потенційні покупці Daewoo Matiz віддали перевагу "маленькій француженці".

Третє місце Hyundai i10 (від 11 931 долара) виглядає логічно - корейський автовиробник наступає по всіх фронтах.

Однак після зняття з конвеєра більш доступної за ціною моделі Hetz субкомпактний сегмент перестав бути вотчиною Hyundai - за ціною i10 можна придбати більш престижну модель.

Падіння мікролітражки Chery QQ (від 6880 доларів) з другого місця на четверте не було сюрпризом для аналітиків.

Бізнес-стратегія в основі якої лежить прагнення продати товар в 2,5-3 рази дорожче закупівельної ціни - дорога вниз. І падіння продажів автомобілів марки Chery на 29,83% наочне тому підтвердження.

В-клас просів у січні-березні на 13,33% - занадто швидко ростуть ціни новинок в цьому сегменті, що робить їх покупку малопривабливою.

Серед лідерів відзначимо Chevrolet Aveo (частка сегменту - 18,58%), Skoda Fabia (10,94%) і Ford Fiesta (5,44%).

Лузерами виявилися хетчбеки Seat Ibiza (-69,89%) і Mazda2 (-51,85%).

У першому випадку головну роль зіграла зразкова зневага маркетингом, у другому - дивовижне позиціонування "двійки". Потрібно володіти багатою фантазією, щоб назвати спортивним автомобіль з максимальною швидкістю 168 кілометрів на годину і динамікою розгону до сотні за 12,1 секунди. Та і обслуговувати такий автомобіль потрібно за "спортивною" шкалою.

Перекоси компромісу

Автомобілі С-класу традиційно користуються в Україні найбільшим попитом, оскільки є компромісом між високим рівнем комфорту і прийнятною ціною.

Однак у першому кварталу компроміс вийшов з перекосом: при загальному зростанні С-класу на 6,71%, продажі моделей групи C-Premium зросли на 342,11%.

Локомотивом преміальної групи виявився хетчбек Audi A3 з часткою 35,71%. Друге місце належить Volvo S40 (22,62%), на третьому - представник категорії Life Style-купе Citroen DS4.

Основна причина зростання продажів в групі C-Premium - зростаюча зацікавленість багатих покупців у придбанні комфортних, але компактних і економічних авто.

Лідерами "народного" субсегменту стали седани Hyundai Accent (частка ринку - 7,59%), Renault Logan (7,53%) і KIA Rio (7,39%). Четверте місце несподівано дісталося китайському седану Geely CK (6,50%).

Успіх цих моделей забезпечили оптимальне співвідношення ціна/якість, а у випадку з корейськими авто - яскравий дизайн Філа Зака (Hyundai) і Пітера Шрейера (KIA).

Зверніть увагу на щільність показників призерів, яка демонструє, наскільки велика конкуренція в цьому сегменті.

Продажі в D-класі виросли на 59,59%. Це зростання забезпечено порівняно доступними моделями Volkswagen Passat (частка в сегменті 26,51%) та головним сюрпризом сегменту Geely Emgrand EC7 (25,40%), наступними за обсягами продажів були Ford Mondeo (15,61%), Honda Accord (8,31%) і Subaru Outback (7,09%).

Асфальт для позашляховиків

Завдяки зусиллям працівників "Укравтодору", які латають асфальт під проливним дощем, особливим попитом в Україні користуються автомобілі підвищеної прохідності.

Найбільш продавані кросовери і позашляховики зосереджені в субсегменте SUV-compact.

Головним трендом тут став тотальний відступ японських виробників, які в січні-березні 2012 року навіть не увійшли до трійки лідерів.

Сьогодні ця трійка вона виглядає так: перше місце - KIA Sportage (частка - 11,83%), срібло у Hyundai Tucson (9,93%), бронза дісталася Renault Duster (9,78%).

Краща з японських моделей - Nissan Qashqai - посіла четверте місце (8,58%), а замикає п'ятірку гарячу кросовер Nissan X-Trail.

Не виправдав сподівань паркетник Toyota RAV-4 (4,97%). В останньому поколінні ця модель пропонується за ціною автомобілів більш високого класу, що і зумовило падіння продажів RAV-4 на 33 відсотки.

У забавну ситуацію загнав себе Land Rover. Запустивши в серію преміальний компакт-SUV Evoque, британський бренд створив потужну внутрішню конкуренцію.

Вона призвела до того, що продажі моделі Freelander впали на 51,43%. За глибиною падіння продажів Freelander зрівнявся з японськими однокласниками-лузерами: Honda CR-V (-58,19%), Suzuki Grand Vitara (-51,52%), Mitsubishi ASX (-32,75%).

Вкрай невдалим I квартал 2012 року виявився також для позашляховиків SsangYong Actyon (-55,68%) і Reanult Kaleos (-44,30%).

У категорії міні-позашляховиків панує Nissan Juke з часткою 38,46 відсотка.

Друге місце займає модель Chevrolet Niva, яка має частку в 11%, причому в порівнянні з I кварталом 2012 року вона втратила 47,19% ринку.

Ситуація залишиться незмінною до середини 2013 року, коли на ринку очікується поява конкурентів Nissan Juke.

Топ-50 найбільш продаваних авто, 1 квартал 2012 року

Місце Бренд Модель Продажі Q1-2102, шт. Продажі Q1-2011, шт. Динаміка Q1-2012/Q1-2011, %
1 ZAZ Sens 1412 1012 39,53%
2 ZAZ Lanos 1366 2072 -34,07%
3 VOLKSWAGEN Polo 1270 269 372,12%
4 HYUNDAI Accent 1205 6 19983,33%
5 RENAULT Logan 1195 935 27,81%
6 KIA Rio 1172 468 150,43%
7 CHEVROLET Aveo 1079 963 12,05%
8 GEELY CK 1031 597 72,70%
9 KIA Sportage 647 301 114,95%
10 SKODA Fabia 603 567 6,35%
11 TOYOTA Camry 555 137 305,11%
12 HYUNDAI Tucson 543 55 887,27%
13 RENAULT Duster 535 366 46,17%
14 DAEWOO Matiz 522 674 -22,55%
15 VOLKSWAGEN Passat 501 237 111,39%
16 GEELY Emgrand EC7 480 0 0,00%
17 FORD Fiesta 479 282 69,86%
18 NISSAN Qashqai 469 465 0,86%
19 NISSAN X-Trail 455 324 40,43%
20 VOLKSWAGEN Tiguan 453 299 51,51%
21 FORD Kuga 397 191 107,85%
22 VOLKSWAGEN Touareg 359 184 95,11%
23 HYUNDAI ix35 354 650 -45,54%
24 NISSAN Note 307 261 17,62%
25 FORD Mondeo 295 198 48,99%
26 SSANG YONG Korando 286 151 89,40%
27 TOYOTA RAV-4 272 406 -33,00%
25 MITSUBISHI ASX 269 400 -32,75%
29 HYUNDAI Sonata 267 361 -26,04%
30 FORD Fusion 203 341 -40,47%
31 PEUGEOT 107 200 58 244,83%
32 MERCEDES-BENZ ML (W 166) 181 0 -
33 SKODA Superb 175 190 -7,89%
34 HONDA CR-V 171 409 -58,19%
35 TOYOTA Avensis 150 149 0,67%
36 HYUNDAI i10 143 79 81,01%
37 KIA Optima/Magentis 139 4 3375,00%
28 CHERY QQ 136 139 -2,16%
39 SUBARU Outback 134 89 50,56%
40 CHERY Beat 132 4 3200,00%
41 BMW X5 106 87 21,84%
42 INFINITI FX 105 76 38,16%
43 PORSCHE Cayenne 94 115 -18,26%
44 LAND ROVER Range Rover 90 102 -11,76%
45 AUDI Q7 84 68 23,53%
46 KIA Venga 68 90 -24,44%
47 NISSAN Teana 59 70 -15,71%
48 CITROEN C3 Picasso 58 22 163,64%
49 OPEL Insignia 53 33 60,61%
50 SKODA Roomster 30 24 25,00%

Джерело: AUTO-Consulting

Еліта в пошуку

Для сегмента Premium Luxury перший квартал виявився провальним. За січень-березень 2012 року був проданий всього один розкішний лімузин вартістю близько 500 тисяч доларів.

У "звичайному" преміальному сегменті, де представлені авто вартістю близько 100 тисяч доларів і вище, лідерство поділили Audi A7 і Mercedes-Benz S-класу (W221) з часткою сегменту по 18,38%.

Але якщо А7 демонструє позитивну динаміку (+126,32%), то продажі S-класу падають (-18,87%).

Наступними за обсягами продажів закріпилися чотирьохдверний спорт-купе Porsche Panamera (14,96%), на третьому - Audi A8.

Далі йдуть BMW 5 GT і BMW 7. А ось Bentley Continental FS і Maserati Quattroporte перший квартал провалили.

Головною несподіванкою елітарного сегмента виявився провал марки Lexus. Особливо відзначимо, що преміальне підрозділ Toyota втрачає ринок практично у всіх сегментах.

Частки ринку продажів нових автомобілів за сегментами, 1 квартал 2012 року

Класс Доля рынка, % Динамика, Q1-2012/Q1-2011, %
А 2,69 14,74
B 11,88 -13,26
C 44,86 6,71
D 4,63 59,59
E 3,94 47,58
SUV 26,05 13,92
MPV 3,95 -2,20
Прочие 2,00 -

Джерело: AUTO-Consulting

Бренди та тренди

У січні-березні російський ВАЗ втратив 41,77% ринку, що пояснюється неадекватною вартістю волзьких легковиків маючи таку убогу оснастку.

Але слід пам'ятати, що путінська Росія агресивно захищає інтереси своїх виробників, тому найближчим часом наш північний сусід буде тиснути Кабмін з тим, щоб повернути Тольятті втрачені в Україну позиції.

Другим трендом першого кварталу став тотальний відступ японських виробників. Так, компанія Honda в порівнянні з січнем-березнем 2011 року втратила 43,12% ринку.

Бренд Mazda втратив 43,57% ринку, для Suzuki цей показник склав -37,89%, а марка Isuzu зникла з аналітичних звітів. Дивні речі відбуваються також з марками Lexus і Toyota.

Перша втратила 40,88% ринку, і на цьому тлі скромна позитивна динаміка материнської компанії (+3,22%) виглядає непереконливо.

Провал Lexus пояснюється тим, що BMW та Audi швидше оновлюють модельний ряд і активніше просувають інноваційні опції, а ось що відбувається з Toyota, поки не зрозуміло.

Однак якщо згадати, що в складній ситуації опинилися не тільки автомобілебудівники, але й електронні гіганти, наприклад, прогнозовані збитки Sony Corp. в 2011 фінансовому році складуть 6,4 мільярдів доларів, впору говорити про кризу японської моделі ведення бізнесу.

Рейтинг автомобільних брендів за обсягом продажів, 1 квартал 2012 року

Місце Бренд Доля ринку,% Динаміка
Q1-2012/Q2-2011, %
1 Hyundai 9,43 25,06
2 VAZ (Lada) 8,80 -41,77
3 ZAZ 7,72 -25,64
4 Volkswagen 7,60 120,28
5 Kia 7,03 49,37
6 Skoda 6,44 34,09
7 Toyota 5,84 3,22
8 Nissan 5,81 27,50
9 Renault 5,60 29,81
10 Chevrolet 5,38 19,23
11 Geely 4,93 111,64
12 Ford 4,13 20,69
13 Mitsubishi 2,54 -25,05
14 Daewoo 1,83 -29,83
15 Chery 1,59 -14,46
16 Peugeot 1,50 22,35
17 Audi 1,17 71,57
18 Ssang Yong 1,16 22,71
19 BMW 1,08 69,40
20 Citroen 1,08 189,57
21 Mercedes-Benz 1,07 32,11
22 Honda 1,05 -43,12
23 Opel 0,89 31,21
24 Bogdan 0,88 -
25 Fiat 0,82 8,38
26 Lexus 0,74 -40,88
27 Land Rover 0,68 56,32
28 Subaru 0,67 -19,01
29 Mazda 0,59 -43,57
30 Suzuki 0,55 -37,89

Джерело: Auto-Consulting



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.