Q3 в стилі 3D

Ігор Мягченков, для РЕ

Європейських бізнесменів і чиновників турбує транспортна проблема.

Купити собі авто вони можуть, але пересуватися середньовічними вуличками на лімузинах і позашляховиках у Європі важко. Тим більше, що перекривати рух для проїзду народних обранців там не прийнято.

Відтак, представники європейської еліти пересідають за кермо компактних, але комфортних і престижних автомобілів, таких, як преміальний кросовер Audi Q3.

D1: дизайн

Дизайнерська школа Audi відома вмінням поєднувати в одному об'єкті елегантність, динаміку і футуризм. Наприклад, у кузові Q3 гармонійно переплітаються абрис спортивного купе і брутальність позашляховика. При цьому досить високий кузов здається присадкуватим.

Короткі звиси покращують геометричну прохідність і надають кросоверу візуальну агресію. Крім того, винесені до бамперів колеса створюють ілюзію руху автомобіля у статиці.

Незвична і світлотехніка. Задні габарити та переднє денне підсвічування виконані у вигляді покладеної набік букви V. Це робить їх схожими розчерк факела, знятий за допомогою ручної витримки.

Величезний забірник повітря - візитна картка Q-серії - натякає, що під капотом живе табун кінських сил і плеяда "ньютонів", готових довести, що спортивні нотки звучать в екстер'єрі не дарма. Найбільші песимісти можуть переконатися у цьому біля заднього бампера, прикрашеного з лівого борта парою вихлопних "зеніток".

Інтер'єр кросовера відповідає преміальному статусу: розкішно, зручно, красиво і по-німецьки прагматично. Дивує відсутність автономного приводу - сервоповідні - водійського сидіння на тлі електронних регулювань поперекового упору.

Ще більше дивує непрацююча бортова навігація. І це при тому, що в розпорядженні імпортера - електронна картографія України, адаптована під бортові навігатори Audi.

Втім, влаштувавшись у сидінні, про все це забуваєш. Воно регулюється за всіма можливими напрямами і має рідкісну навіть для лімузинів опцію - телескопічну подушку, яку можна висунути вперед приблизно на три сантиметри.

До того ж передні сидіння дивовижним чином поєднують в собі потужну бічну підтримку спортивного ковша і комфорт крісла біля каміна.

Для оббивки сидінь використані натуральна шкіри і замша, з якою контактують "посадкові" частини тіла. Цю особливість ергономіки особливо оцінили жінки.

Задній диван, спинки якого складаються в пропорції 60 до 40, теж зручний. Для створення на гальорці VIP-простору не вистачає третьої зони клімат-контролю, хоча при розмірах Q3 вона ні до чого, і моніторів у передніх підголовниках.

Говорити, що покази приладів зчитуються миттєво, а всі індикатори і кнопки розташовані на своїх місцях, безглуздо: Audi - це Audi. Зате вивчити технічні пристрої, якими німецькі інженери забезпечили своє дітище, буде не зайвим.

D2: прилади

Новинка з Іногльдштадта нашпигована інноваціями, ніби борт реактивного лайнера.

Передусім, Q3 - перший компактний позашляховик, оснащений семиступінчастим автоматом, фірмове позначення - S Tronic. Це дозволяє підвищити ККД силового агрегату, знизити витрати пального і забезпечити спортивну розгінну динаміку.

S Tronic має нормальний і спортивний режими роботи, а також дозволяє вибирати передачі вручну.

Крім системи повного приводу Quattro трансмісія Q3 оснащена преселективним багатодисковим зчепленням. Воно ніби передбачає бажання водія і заздалегідь готує коробку до зміни передавальних чисел. Як результат - відмінна плавність ходу, помірна витрата пального і швидкі реакції на команди драйвера.

Тестовий Q3 оснащений дволітровим бензиновим турбодвигуном TFSI потужністю 210 кінських сил. Його родзинка - розтягнуті в діапазоні 1800-4900 обертів за хвилину 300 "ньютонів" максимального крутного моменту.

Настільки велике значення у такому широкому діапазоні дозволяє кросоверу легко виконувати екстрені обгони і, звичайно ж, насолодитися активним драйвом.

До речі, у водія є можливість вимкнути систему старт-стоп за допомогою кнопки, розташованої на трансмісійному тунелі. Ця опція буде не зайвою, наприклад, на бездоріжжі або гірській дорозі.

D3: драйв

Навіть чистокровні спорткари часто стоять у пробках, тож тести Q3 почалися в напруженому міському циклі. Фактично спортивне авто показало дивний спокій. Ні метрові "стрибки", ні марафон не стали проблемою для водія і машини.

При цьому втрата часу в застиглому транспортному потоці не відчувається: мотор працює тихіше за хронограф, марному спалюванню пального запобігає інтелектуальна система старт-стоп, а бортовий мультимедійний центр видає чудовий звук, якість якого обмежується вмістом дисків і обладнанням радіостанцій.

Кліматична система працює швидко та ефективно, а вікна не пітніють навіть при вимкненому кондиціонері. Усе це свідчить про високу якість декору салону.

Підвіска у кросовера довгохідна, енергоємна. Вона добре відпрацьовує перешкоди - дороги з великими вибоїнами, сільське і дачне бездоріжжя, але на швидкісних віражах утримує кузов від крену і не дозволяє автомобілю зірватися у бічне ковзання.

Втім, бездоріжжя для Q3 не рекомендоване через автоматичне підключення задньої осі за допомогою диференціала Torsen. Він налаштований так, щоб забезпечити максимальну комфортність руху і плавний старт на слизькій дорозі - на повноцінному позашляховику такі налаштування можуть зіграти з водієм злий жарт.

Магістраль для Q3 - як манна небесна. При швидкості 217 кілометрів за годину позашляховик чіпко тримає дорогу і маневрує. Налаштування шасі можна було б назвати ідеальним, якби не одна особливість: Q3 має чутливе кермо, електричний підсилювач якого реагує не тільки на кут повороту, а й на його інтенсивність.

Принаймні при банальній спробі об'їхати люк - поворот керма на 5 градусів при 70 кілометрах за годину - складається враження, що машина от-от перевернеться. Насправді вона навіть не нахилилася, але відчуття виявилися несподіваними.

Друга особливість рульового керування - досить великий радіус розвороту. Від авто з кузовом довжиною 4,4 метра були більші очікування.

Розгінна динаміка на трасі визначається режимом роботи автоматичної коробки передач. У режимі "диск" кросовер розганяється до "сотні" точно за паспортом - 6,9 секунди. Перехід в режим "спорт" дозволяє скоротити цей процес на півсекунди.

Ця різниця визначається тим, що в спортивному режимі автоматика перемикає передачі при 3 600 обертах за хвилину, тоді як в нормальному - при 2 500 обертах.

Витрати пального виявилися дещо вищими за заявлені. У міському циклі - 30% пробки, 60% помірно напружений трафік, 10% вільні вулиці - вони становили 12,9-14 літрів на сто кілометрів. На трасі витрати сильно залежать від швидкості руху.

Мінімальна витрата при швидкості 90 кілометрів за годину - трохи більше 7 літрів на сто кілометрів, при швидкості 115 кілометрів за годину - 8,2-8,5 літра на сто кілометрів, при 130 кілометрах за годину - майже 10 літрів на сто кілометрів.

На головне питання: "Чи вартує це авто своїх грошей?" можна сміливо відповісти ствердно. Ходові характеристики моделі покривають 95% потреб водія, який живе у місті чи в котеджному селищі.

За рівнем комфорту у салоні Q3 ні в чому не поступається бізнес-седану, а за обсягом вільного простору дасть йому фору.

І останнє, суб'єктивне. В автомобільних журналістів є такий жартівливий параметр - коефіцієнт небажання віддавати тестовий автомобіль. У цьому випадку він впритул наблизився до ста відсотків.

Незважаючи на короткий період "володіння" німецькою новинкою, учасники тест-драйву встигли зжитися з нею і навіть полюбити.

Технічні характеристики

Тип кузова, дверей, місць

Універсал, 5, 5

Довжина, ширина, висота, міліметрів

4 385, 1 831, 1 608

Колісна база, міліметрів

2 603

Об'єм багажника, літрів

460, 1 365

Споряджена, повна маса, кілограмів

1 640, 2 165

Тип двигуна

рядний чотирициліндровий бензиновий
з безпосереднім уприскуванням палива і турбонаддувом

Робочий об'єм, сантиметрів кубічних, клапанів на циліндр

1984, 4

Максимальна потужність, кінських сил

211, при 5000-6200 обертах за хвилину

Максимальний крутний момент, Нм

300, при 1800-4000 обертах за хвилину

Ємність бака для пального, літрів

64

Привід

постійний повний Quattro

Трансмісія

семиступінчаста S Tronic, подвійне зчеплення

Колісні диски

ковані, 6,5Jx16

Шини

215/65 R16

Діаметр розвороту, метрів

11,8

Максимальна швидкість, кілометрів за годину

230

Розгін від 0 до 100 кілометрів за годину, секунд

6,9

Витрата пального, літрів на сто кілометрів, міський, змішаний, заміський цикли

10,2, 7,7, 6,2

Вартість протестованого авто, євро

49 200

Сумарна вартість усіх ТО при пробігу 100 тисяч кілометрів, гривень, орієнтовно

16 000



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.