Японський триптих

Ігоря Мягченков, для РЕ

Любов українців до великих автомобілів призвела до легалізації машин, призначених для американського ринку. Одним з останніх авто-емігрантів став спортивний кроссовер Honda Crosstour.

Людство давно мріє про універсальний транспортний засіб. Його граничне втілення описано Жюлем Верном в романі "Володар світу" (1904), де Робур Завойовник, який страждав манією величі літав по небу, ходив по морю, плавав під водою і їздив по суші на всестихійному апараті "Грозний".

Реальність, проте, скромніше. Сьогодні предметом гордості автовиробників є моделі, у яких в одному тілі уживаються три віртуальні автомобіля. Honda Crosstour відноситься саме до цієї категорії автомобілів-триптихів.

Концепція в стилі crazy

Американці вважають Crosstour повнорозмірним кроссовером. І це правда: наш підопічний довший величезного позашляховика Honda Pilot. Але якщо останній має три ряди сидінь, у Crosstour їх два. Тому пасажирам і водієві тут забезпечений такий обсяг життєвого простору, що позаздрять навіть власники лімузинів.

Двигуни в обох моделей однакові. Однак "Кросс" має програму управління двигуном, яка оптимізована для спортивного водіння. При цьому кузов крос-купе має хорошу аеродинаміку, що дозволяє носитися на роздутому до п'яти метрів "Акорді" по хайвею з crazy швидкістю.

А ще Crosstour - сімейне авто. І оскільки заокеанські сім'ї віддають перевагу "плаванню по дорогах" на автомобілях з комфортною підвіскою, в плавності ходу триєдина Honda посперечається з європейськими преміум-седанами.

Тільки з точки зору драйву це не обіцяє нічого хорошого - на швидких віражах "американці" валяться за милу душу. Тому для будь-якого європейського інженера концепція величезного сімейного SUV із спортивним характером і підвіскою лімузина межує з безумством - ще одне crazy.

Тим цікавіше було тестувати модель, що викликає асоціації з психіатричною лікарнею.

Характер

Зовнішність цього автомобіля ділить глядачів на дві категорії: одні вважають її хижо-експресивною, інші - ніякою. Не випадково на сторінці Crosstour в мережі Facebook екстер'єр кроссовера став причиною баталій, в яку виявився втягнутим навіть продуктовий менеджер Honda Едді Окубо.

Тому ми обмежимося лише одним зауваженням: вигляд перетвореного в Кроссовер американського кроссовера суперечливий і багатогранний.

Інтер'єр сімейно-спортивного SUV з головою видає його американське походження: лаконічно, практично, стандартизовано. Наприклад, тут встановлена та ж приладова панель, що і на Honda Pilot, тільки в іншій розмальовці.

Але з одним дивним спрощенням: бортовий комп'ютер нашого підопічного не відображає інформацію про витрату палива. Подібні жарти з боку виробника з світовим ім'ям викликають велике здивування.

Ну не мікролітражка ж - під капотом цього сімейно-спортивного монстра бурчить бензиновий V6 в три з половиною літра при 275 конях. І контролювати його апетит потрібно так само ретельно, як дієту, приписану гастроентерологом. А контролювати немає по чому!

У представництві компанії Honda нас запевнили, що у фейсліфтінговій версії Crosstour цей недолік усунуть. Але до того головним мірилом економічності заокеанського автомобільного триптиха залишається покажчик рівня палива.

Ще один американізм - головний дисплей. Гаразд, він монохромний. Але все що відображають його блакитні пікселі - це режими роботи аудіосистеми - до речі, дуже гідної, плюс інформація про ряд налаштувань бортового комп'ютера.

Зате передні сидіння більше нагадують крісла пілота "Аеробуса" - просторі, зручні, з купою налаштувань і пам'яттю на двох водіїв.

Задні сидіння також ні в чому не поступаються кріслам літаку бізнес-класу. Ну, хіба що регулювань трохи менше і відкидних столиків в спинках передніх крісел не передбачено.

Зате над головою місця більш ніж достатньо, а ноги можна витягнути вперед, як в американському кінотеатрі.

Що стосується багажника, то щоб дістатися до його віддалених куточків, потрібно скластися навпіл в районі попереку або використовувати допоміжні пристосування - він дуже великий.

Три іпостасі одного SUV

З комфортом розмістившись в салоні японського американця, заводимо двигун і відразу ж стикаємося з тим, що це авто пристосоване до активного керування - мотор реагує навіть не на натискання, а на дотик до педалі акселератора.

Відразу після дуже короткого холостого ходу - приблизно 1 сантиметру, який компенсує дотик ступні до педалі акселератора, починається його робочий хід. Причому з величини, достатньої для вдавлювання водія в спинки сидінь.

Тим не менше, після короткого звикання розумієш, що впоратися з цією махиною і 275 "кіньми" не складно. Хід у педалі довгий, а бортовий комп'ютер підлаштується під манеру водіння.

Гальмівна педаль досить специфічна. На Crosstour вона більш японська, ніж в будь-якому японському авто - ватна, з загадковим циклом гальмування, який ділиться на три етапи.

Спочатку машина м'яко сповільнюється, потім гальмує, а потім, коли кроссовер майже зупинився, гальма прихоплюють і відпускають. В принципі, автомобіль зупиняється саме там, де розраховує водій, але психологічно такий алгоритм напружує.

На трасі Crosstour демонструє спортивну динаміку і хорошу керованість. Час на роздуми у режимі kick-down мінімальний - менше однієї секунди. Потім двигун підхоплює машину зі спортивним прискоренням. Ось коли починаєш по-справжньому цінувати ергономіку передніх сидінь!

На прямолінійній ділянці максимальна розумна швидкість склала 200 кілометрів на годину по GPS. Запас потужності ще залишається, але знання законів фізики, високий кліренс і банальна обережність не дозволили нам їхати швидше.

Маневреність автомобіля здивувала. Несподівано для себе ми зайшли в стандартний поворот на швидкості 160 кілометрів на годину і відчули, що машина йде на межі зриву.

Спочатку почали критикувати автомобіль, потім власну самовпевненість, а заспокоївшись, стали згадувати, якою швидкістю ми проходили цей поворот на інших авто.

Виявилося, що більш компактні легковики виходили на зрив - правда, не так різко, як Crosstour при швидкостях 120-150 кілометрів на годину. Незважаючи на габарити і вагу, наша Honda прекрасно слухалася керма, вела себе цілком передбачувано і, як не дивно це звучить, добре відчувала себе в щільному міському русі.

Прохідність автомобіля на бездоріжжі обмежується геометрією кузова. Досить великий передній звіс і довга база змушують бути обережним на горбистій місцевості або рівнинах з ямами.

Але з точки зору двигуна і трансмісії великих претензій до тестового авто у нас не було. Бруд, пісок, зораний ґрунт, глибокий дрібний пил і кам'янисті дороги Crosstour пройшов без видимої напруги, при тому на шосейній гумі.

Впорався автомобіль і з таким важким для кроссоверів випробуванням, як діагональне вивішування: віськомуфта, яка реагує на буксування кожного з коліс, миттєво перекидала крутний момент, і кроссовер сповзав з каменів або пеньків.

Через відсутність штатного економайзера нам довелося змінити тестову програму. Зокрема, витрата палива контролювалася призабутим класичним способом: в висушений бак вливався дозований обсяг палива, скидався одометр і засікався пробіг авто на одній контрольної заправці.

Середня витрата палива в тестовому циклі - 40% - легкий міський трафік, 20% - швидкісна траса, 30% - тиснява, 10% - бездоріжжя, склала 13,3 літрів на 100 кілометрів.

Цікаво, що при економічній їзді на трасі витрата палива виявилася нижче паспортної - 9,4 л/100 км.

Висока, як для такого великого авто економічність пояснюється ефективною роботою системи Variable Cylinder Management, що відключає при рівномірному русі "зайві" циліндри.

Кращою виявилася і розгінна динаміка - 8,4 секунд замість паспортних 9 секунд.

Цільова аудиторія

Honda Crosstour - автомобіль вельми специфічний. З одного боку, це комфортабельний просторий кроссовер з розвиненими спортивними і позашляховими здібностями. З іншого боку - ультрапрагматічний "американець", якому явно бракує європейського лоску.

Автомобіль призначений для обмеженої аудиторії драйверів, які мріють про універсальний автомобіль на всі випадки життя. Але неодмінно великий і просторий.

Крім того, він ідеально підійде для великих високих водіїв і пасажирів, яким в інших авто буде тісно.

Що стосується оцінки протестованого кроссовера, то вона неоднозначна. Габаритні, динамічні і позашляхові показники дозволяють говорити про те, що Crosstour коштує своїх грошей.

Але конкуренція в цій ціновій категорії надзвичайно висока і не факт, що достоїнства Crosstour будуть гідно оцінені більшістю покупців.

Технічні характеристики

Тип кузова, дверей/місць Хетчбек, 5/5
Довжина/висота/ширина, мм 4999/1560/1900
Колісна база/кліренс, мм 2797/200
Споряджена вага, кг 1836-1846
Об'єм багажного відділення, л 457/757
Шини 225/60 R18 100H
Тип двигуна Бензиновий V6, 24 клапана з системою вибіркового відключення циліндрів
Об'єм двигуна, см3 3471
Потужність, к. с. 275 (при 6200 об/хв.)
Максимальний крутний момент, Нм 339 (при 5000 об/хв.)
Трансмісія АКПП-5 з електронним управлінням
Привід На передні колеса з автоматичним підключенням задньої вісі Real 4WD
Підвіска передня Незалежна, дворичажна з гідравлічними амортизаторами
Підвіска задня Незалежна, багаторичажна, з гідравлічними амортизаторами
Максимальна швидкість, км/г 190
Динаміка розгону до 100 км/г, с 9,0
Витрата палива, л/100 км
Міський цикл
Заміський цикл
Змішаний цикл
14,7
10,4
11,2
Ємність паливного баку, л 70
Вартість авто, гривень 431 000


Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.