Як Колесніков придбав електропотяг за 20 мільйонів євро

Азад Сафаров, для РЕ

Розбивати шампанське об новесенький двоповерховий електропотяг вартістю у 20 мільйонів євро віце-прем’єр-міністр Борис Колесніков не ризикнув.

Натомість він розбовтав пляшку і оббризкав його напоєм.

Щоправда, вдалося йому це не з першого разу.

На допомогу прийшов голова Укрзалізниці Володимир Козак.

Гарний двоповерховий потяг з надписом Ukraine і вже звичною емблемою EURO 2012 по боках, з самого ранку самотньо стояв на рейках випробувального полігону компанії Skoda, що знаходиться у Цергеніце – півсотні кілометрах від Праги.

Саме тут мала відбутись передача потягу українським чиновникам.

Проте за годину до початку офіційних заходів на полігон привезли українських і чеських журналістів. Замість екскурсовода був заступник голови Укрзалізниці Микола Сергієнко.

Він повів журналістів лабіринтами потягу, спритно піднімаючись з першого поверху на другий і навпаки.

Оператори ледь встигали за чиновником. З першого разу дійсно важко розібратись, де закінчується перший поверх, і як піднятись на другий. Бо між ними є ще й проміжний рівень. А переходи з одного вагону до іншого дуже вузькі, і двом людям важко розминутись.

"На першому поверсі буде другий клас, а на другому – перший", - пояснював між переходами Микола Сергієнко. Квиток у другий клас, за словами чиновника, коштуватиме близько двохсот гривень.

Удвічі дорожче пасажиру обійдеться поїздка нагорі. Хоча зовні різниця між першим і другим класом не відчутна. Такі ж комфортні крісла, телевізор, безкоштовний Wi-fi та розетки для тих, кому треба зарядити мобільний чи ноутбук.

До того ж, за словами головного інженера електропотягу Радіма Сікорського крісла, які стоятимуть у другому класі українського поїзда, у чеських потягах подібного типу розміщені у першому класі.

Ну і останнє, що об`єднують класи, - це спільний туалет. Вони розташовані на початку і кінці вагонів. Більші і комфортніші туалети для людей з фізичними вадами будуть у головних вагонах.

"Тут же є ще міні-бар", - раптом згадав Микола Сергієнко і повів журналістів показувати. Міні-бар виявився втричі меншим за звичний вагон-ресторан.

Така собі стійка зі шафкою та два столика з напівсидячими місцями. На здивування журналістів, чи не замало місця для пасажирів буде, український залізничник не розгубився.

"Це ж так, прийшов, випив, пішов, це ж не ресторан. Це напівсидячий варіант, п’ятихвилинка називається – швидко", розповів чиновник.

Щоб "п’ятихвилинки" не затягувались, а пасажири поводились чемно, в міні-барі встановили камеру спостереження. Загалом у потязі їх близько шістдесяти.

Монітор, на який транслюватиметься відео, стоїть не в кабінах провідників, а біля машиніста. Проте чеський водій Ярослав Тихий, пояснив журналісту РЕ, що дивитись одночасно на дорогу і на монітор небезпечно і заборонено.

Саме тому, мовляв, українці попросили встановити в кабіні машиніста ще одне сидіння для асистента. Хоча в усіх європейських країнах у подібних електропоїздах водій один.

Екскурсія потягом вже закінчувалась, а на вулиці тим часом розставляли столик з пляшками шампанського, та довго вирішували де поставити мікрофони, щоб за спиною тих, хто говоритиме, був гарний вид на потяг.

А говорити мав віце-прем’єр-міністр-міністр інфраструктури Борис Колесніков, на якого чекали журналісти. Щойно приготування закінчились, як почувся гул гелікоптера.

На щастя купа пилу від гвинтокрила, на якому до полігону прилетів голова української делегації, не долетіла до чистенького потягу. Менше пощастило трьом охоронцям у смокінгах, які з усієї сили стримували зелену доріжку, поки пілот повністю не заглушить мотор гелікоптера.

Кілька хвилин і звідти вже вистрибували Борис Колесніков, Гендиректор Укрзалізниці Володимир Козак та представник Skoda.

Після коротких привітань на фоні потягу гостям вручили шампанське. Представники Мінінфраструктури одразу попередили, що розбивати пляшку об потяг, як це роблять з суднами, не будуть. І запропонував розбризкати напій на потяг.

У віце-прем`єра не вийшло з першого разу. Він став просто розливати спиртне на обшивку. Як тут на допомогу прийшов голова Укрзалізниці, продемонструвавши як розбовтати шампанське.

"Ну, звичайно, Володимир Васильович краще знає, як поводитися із шампанським", - віджартувався віце-прем`єр.

Далі присутніх запросили протестувати потяг - прокататись кілька кіл по випробувальному центру. Чиновників посадили у перший вагон, а журналістів відправили до другого. З віце-прем’єром залишився лише його особистий оператор та прес-секретар.

Після десяти хвилин швидкого руху, віце-прем’єр до журналістів вийшов задоволений. Щоправда проінформував, що електропотяг курсуватиме наразі лише на сході України - між трьома містами - Харковом, Донецьком і Дніпропетровськом.

На відміну від своїх підлеглих Колесніков ціну квитків не назвав, натякнувши лише на те, що проїзд у електропоїзді коштуватиме трішки дешевше, ніж у автобусах.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Українська "молочка": чи є життя без рослинних жирів?

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.