Наслідки кризи: українці економлять на красі

Сергій Чигир, РЕ

Салони краси в Україні переживають не найкращі часи. Клієнти намагаються економити на видах послуг, обмежуючи себе бюджетними пропозиціями.

Водночас, собівартість робіт росте через дорожнечу імпортних інструментів та оплату послуг майстрів.

Елітні салони в Києві не є способом заробітку, бо тримають, їх зазвичай, дружини олігархів заради власної втіхи. Реальні інвестиції не йдуть і мережі салонів, які є дуже розповсюдженими в Європі не розвиваються.

"Реальна Економіка" завітала до одного з найстаріших приватних салонів краси в Києві, який , зміг перетворитися на повноцінну мережу під брендом S&A Group.

Особливістю компанії є те, що її 4 салони працюють для різних цінових категорій. В структурі компанії також працює професійний магазин "Краптека", в якому представлені понад 40 торгових марок.

Також компанія має найстарішу приватну школу перукарського мистецтва. В активах - власний видавничий дім, що випускає професійні видання для спеціалістів індустрії краси.

В салоні можна придбати не тільки послуги, але потрібну косметичну та перукарську продукцію чи журнали, замовити собі кави, і навіть самим спробувати себе в якості майстра, записавшись на курси, які проводяться прямо на місці.

Завітавши до салону, автор переконався, що людей тут набагато менше, ніж було, наприклад, рік тому, коли доводилося тут бути минулого разу.

Всі стіни приміщення прикрашені призами та нагородами майстрів та учнів S&A Group. У пам'яті одразу оживають перукарні радянського типу, де літні тітки скубли голову звичайними ножицями і допотопними машинками.

Різниця в цій сфері послуг разюча в порівнянні з минулим. Дається взнаки вискоа конкуренція та новітні технології.

Засновник цієї мережі Олексій Антонюк, який на додаток є ще й головою громадської організації "Спілка перукарів України" погоджується, що перукарська галузь за останні 20 років стрімко пішла вперед.

Але наразі, каже експерт, вона опинилася на роздоріжжі. Зупиняє розвиток специфіка самої галузі.

Податкові лещата

Перукарській бізнес може працювати лише на спрощеній системі. А от якщо б перейшов на загальну систему, то відразу б ліквідувався, бо несе значні накладі витрати, і не може дозволити собі вести бухгалтерію.

Але й можливостей для подальшого розвитку немає, бо легально працююча перукарня - це сукупність платників СПД, де в інвестора немає можливості прослідкувати реальні грошові потоки. Хоча система цілком реальна.

"Ми вели переговори з російською стороною, куди прийшов шведський інвестор. Але він запросив документи, і потім сказав до побачення. У нас за такою системою оподаткування інвестиції не з'являться ніколи", - зазначив пан Антонюк.

За його словами, зараз неможливо розраховувати на розвиток в сфері, яка зав’язана на професійній діяльності людини. Такі бізнеси маленькі і не є прозорими з точки зору інвестицій.

"Всіх беруть під один гребінець стараються причесати. А під один гребінець не виходить. Треба виділяти роботу за професійною ознакою, треба знижувати єдиний соціальний внесок в процентному відношенні до доходу, який отримує працівник. Це дуже суттєва річ, бо якщо підприємство працює із загальним штатом у 20 таксистів або 30 будівельників, то витрати цього підприємства на оплату праці складають від 40 до 90 відсотків в залежності від рівня кваліфікації", - зазначив експерт.

При тому, що ці гроші не є заробітною платою в прямому сенсі слова, тому що значна частина коштів йде на амортизацію засобів виробництва.

"Таксист їздить на автомобілі і навіть якщо він заробить в день 80-90% на рації, то в нього левова сума йде на амортизацію, бо через 5-7 років авто він може зламатися і він не матиме грошей на новий автомобіль", - підкреслив засновник S&A.

На його думку, представники таких професій повинні сплачувати 10-15% з власного доходу, які потім йдуть у Пенсійний фонд на інші соцфонди, після чого можна просто легалізувати доходи малого бізнесу.

"Тоді б я, як підприємець стовідсотково б перейшов на загальну систему, виставив би касові апарати. Тоді касовий апарат був би контролем обігу і я би більше довіряв персоналу, а так поки що граємося у кішки-мишки", - зізнається пан Антонюк.

Фактично, повноцінних мереж салонів краси в Україні немає, бо всі вони є окремими СПД за податковою звітністю. А це суттєво ускладнює управління салонами з єдиного центру.

В Україні концентрується під одним брендом максимум 5-10 салонів, тоді як в Італії 50-80 салонів - це невеликі мережі, серйозні гравці мають у розпорядженні 300-500 салонів.

Зараз перукарі з пересторогою дивляться в майбутнє. Після кризи 2,5 роки пішло на адаптацію до нового курсу долара. Якщо раніше в салоні S&A найдешевша стрижка коштувала, мінімум, 100 гривень, тобто 20 доларів, то зараз коштує 100 гривень, але вже 12 доларів.

Враховуючий той факт, що інструменти та інші потрібні для роботи речі купляють за кордоном, то втрати для галузі були дуже значні. На митниці теж зробили сюрприз, максимально піднявши митну вартість на продукцію, при чому, як відзначають представники галузі, душать саме тих, хто працює легально.

Менталітет

Під впливом кризи українці все частіше відмовляються від дорогих послуг салонів краси, надаючи перевагу бюджетним видам.

Якщо в 2010 році люди відійшли від посткризового шоку і почали дбати про себе з більшим розмахом, то зараз песимізм наростає, і люди економлять на речах, які не дуже необхідні, кажуть перукарі.

За словами Антонюка, рентабельність бізнесу наприкінці першого кварталу становила 4 відсотки, а січень був збитковим. Незабаром літо, коли ринок знову просідає, тож перед відпустками треба обов’язково "обрости жирком".

Щоправда, багаті клієнти вже зараз повідомляють про те, що в травні від’їжджають за кордон місяців на три - подалі від можливого хаосу, який пов’язують з проведенням футбольного чемпіонату.

На думку пана Антонюка, українське суспільство поки не до кінця відчуває потреби у стилі та моді, тож часто не розуміє, навіщо платити стільки грошей за зовнішній вигляд. Особливо це стосується чоловіків.

"У нас чоловік може спокійно поїсти в ресторані на 500 гривень і це буде нормально, а от за стрижку 250 гривень заплатити він удавиться, поперхнеться котлетою. Але не може бути котлета дорожча, ніж ручна праця перукаря. Бо повар готує страву не лише для вас, тоді як салонний майстер працює індивідуально над вами", - скаржиться представник салонного бізнесу.

Оптимізація бізнесу

Скрутні часи та відсутність перспектив розвитку змусили команду S&A Group піти на реформування свого бізнесу.

По-перше, було прийнято рішення не вкладати жодних інвестицій у відділи маркетингу, чи якість проекти, які "треба розкачати", залишається тільки те, що може "міцно стояти на ногах".

В подальшому планують продати чи закрити і самі салони, повністю перейшовши формат B2B, а саме проведенні семінарів, навчальних тренінгів, продажі товарів і так далі.

Зараз співвласник S&A Group активно займається громадською діяльністю, намагаючись спільно з іншими підприємцями та Федерацією роботодавців України змусити уряд йти на поступки представникам малого та середнього бізнесу.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Українська "молочка": чи є життя без рослинних жирів?

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.