Колесніков довезе з Києва до Харкова за три години?

Азад Сафаров, для РЕ

Дістатися поїздом до Харкова за три з половиною години і за чотири з половиною години до Львова українці зможуть з травня 2012 року, обіцяють чиновники.

Допоможе у цьому новий красень української залізниці - перший швидкісний поїзд від корейської компанії Hundai Rotem.

Потяг має дев'ять вагонів і може перевозити за одну поїздку 540 людей.

Фоторепортаж з місця події дивіться тут.

Усі вагони розділені на перший та другий класи. У першому є бездротовий інтернет, можна слухати радіо та дивитися фільми на моніторі. До того ж, простір між кріслами тут значно більший, ніж в другому класі.

Останнє, до речі, не менш важливо, оскільки електропотяги мають тільки сидячі місця. Полежати тут не вдасться, хіба що трішки відхилити спинку крісла.

На презентацію першого швидкісного потяга для України на корейський завод у місті Чанвон прибули міністр інфраструктури Борис Колесніков, генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак та посол України в Кореї Олександр Мармазов.

Усі вони вдягли білі рукавички, а на лацкани піджаків прикріпили квіти. У такому ж вбранні був і президент Hundai Rotem Лі Мін Хо.

Церемонія передавання потяга відбувалася з великими урочистостями і у традиційному корейському стилі. Так, наче тут запускали ракету або підписували угоду про припинення війни. Біля потяга грав імператорський оркестр, а гостей на червоній доріжці зустрічали чи не усі топ-інженери Hundai Rotem.

Після офіційних привітань та чергових взаємних похвал гості пішли оглядати потяг. Колесніков сідав у пасажирське крісло чи не у кожному вагоні. Йому намагалися розказати геть усе - як відкривати автоматичні двері, як скористатися кав'ярнею, як зручно влаштуватися у кріслі.

До речі, пояснюючи останнє, один з інженерів заводу чи то через погане володіння російською мовою, чи то через неуважність перейшов з Колесніковим на "ти": "Вот посмотри, сперва делаешь так и телом назад, а попой вперед".

Корейці хизувались перед гостями і наявністю кімнат для провідників, і можливістю дивитися фільми, і легкістю та безпечністю керування швидкісною машиною.

Наприклад, у кабіні машиніста вбудована "кнопка пильності". Якщо не натискати на неї кожні тридцять секунд або коли цього вимагає комп'ютер, потяг екстрено загальмує. Це необхідно, якщо машиніст, наприклад, засне у дорозі.

Крім того, кабіна обладнана купою різних систем, включаючи відеоспостереження по периметру вагона замість звичних дзеркал. Навчити українських машиністів керувати швидкісним потягом корейці обіцяють протягом місяця. Спочатку вони робитимуть це на своїх заводах, а потім - в Україні.

Практикуватися на українській залізниці машиністи зможуть вже за сорок днів, наприкінці лютого 2012 року. За цей час до Одеси привезуть кораблем два швидкісних потяги, а ще чотири - до початку травня. Тоді ж запустять усі шість експресів. Вони курсуватимуть між містами, які прийматимуть "Євро-2012".

Щоправда, проїхатися у нових потягах буде недешевим задоволенням. Зокрема, за прогнозами Колеснікова, квитки на другий клас коштуватимуть близько 220 гривень: "Ми використаємо авіаційну технологію: чим раніше купується квиток, тим він дешевший. Почнемо з 160 гривень, якщо він купуватиметься за 90 днів".

За контрактом, Hundai Rotem повинен зібрати для України 90 таких вагонів або десять потягів. Вартість одного поїзда - близько 30 мільйонів доларів. Передбачаючи питання про ціну, Колесніков повідомив наступне.

"У нас 300 старих потягів, які перевозять 62 мільйони пасажирів. Ми порахували, що 100 швидкісних потягів можуть перевозити 50 мільйонів пасажирів. Тобто цієї кількості нам достатньо, щоб замінити усі старі потяги", - сказав чиновник.

У планах Міністерства інфраструктури - за п'ять років замінити усі старі потяги на нові. Для цього навіть запрошують корейських виробників побудувати в Україні завод або купити існуючий. Тоді, мовляв, потяги подешевшають на 20-25%. Представники Hundai Rotem на брифінгу дипломатично обійшли це питання.

Вдруге до цієї теми міністр повернувся вже на церемонії підписання протоколу. Він заявив, що хотів би, аби потяги постачалися в Україну під одним брендом однією фірмою, яка би мала тут завод. І додав, що бажаючих - достатньо. Цей натяк не пройшов повз вуха корейців, та вони знову лише пообіцяли подумати.

Думку свого шефа спростував один з членів офіційної української делегації. Відповідаючи на питання "Реальної економіки", він запевнив, що 30 мільйонів за потяг - замала сума, щоб зацікавити провідні компанії.

"Ми пропонували контракт іншим компаніям, але їх ціни набагато перевищували наші можливості. Так було і з Siemens, і з Alcom. Перша хотіла 33 мільйони доларів, друга - 35 мільйонів доларів за потяг. Фірма Bombardie взагалі відмовила, їм цікаві мільярдні контракти, а не угоди на такі малі суми", - розповів член делегації.

Проїхатися на новому потязі українцям не запропонували. Проте чи то для наглядної агітації, чи то за збігом обставин від міста, де презентували потяг, до міста, де відбулося підписання протоколу - Сеул - гості добиралися не літаком, а залізницею.

Більше 500 кілометрів потяг подолав за дві з половиною години. Швидкість сягала 300 кілометрів за годину, про що повідомляли монітори. На жаль, така швидкість для цих поїздів в Україні наразі недосяжна. Максимум - 160 кілометрів за годину. Про це кажуть і корейські фахівці, і представники Міністерства інфраструктури.

Причина - якість колій. Щоб розігнатися до 200 кілометрів, потрібна абсолютно рівна ділянка та огорожа з обох боків дороги та без перетину автошляхів. Проте, кажуть урядовці, на це нема грошей.

Отже, якщо старі потяги їдуть з швидкістю 140 кілометрів за годину, а нові корейські показуватимуть максимум 160 кілометрів за годину, виходить, що швидкість руху на залізниці зросте лише на 20 кілометрів за годину.

Довідка

Контракт про будівництво електропоїздів для України підписаний 16 грудня 2010 року. Оплата йде за рахунок кредитів і власних коштів "Укрзалізниці". Фінансування 85% від загальної вартості десяти поїздів - 261 мільйон доларів - здійснюється за рахунок десятирічної позики Ексімбанку Кореї.

Обслуговуватимуть поїзди ремонтно-екіпірувальні депо Харкова та Києва.



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Українська "молочка": чи є життя без рослинних жирів?

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.