Топ-5 нездійснених обіцянок киянам

Ольга Дубенська, РЕ

Недавно конституційний суд постановив, що вибори мери Києва відбудуться аж у жовтні 2015 року.

А поки що у столиці панує КМДА на чолі з Олександром Поповим.

Дарма, що рада днями відхилила законопроект про об'єднання посад мера та голови КМДА, Попов і так бачить себе у кріслі мера, адже впевнений, що зробив достатньо для перемоги у майбутніх перегонах.

А в той час у столиці та її жителів залишаються багато турбот, які пов'язані безпосередньо з діяльністю влади.

"РЕ" склала рейтинг обіцянок киянам, виконання яких "висить" у повітрі.

Метро на Троєщину

Проблеми Київського метрополітену - тривіальні. "Реальна економіка" вже писала, що київська підземка вимагає не одного покращення – це і зношені вагони, і необхідність відкриття нових станцій, переходів, виходів з метро.

Час від часу столична влада маніпулює свідомістю киян ажіотажем навколо відкриття нових станцій, та радикальних змін на зразок спорудження нової гілки метро до житлового масиву Троєщина – не відбувається.

Ще в кінці травня цього року Попов запевняв, що будівництво четвертої гілки вже розпочато, та вже в червні підтвердив заяви "Київметробуду", що будівництво відклали, тому що "грошей нема".

Мовляв, із необхідних 400 мільйонів є лише 15 мільйонів, а розпочинати роботи, щоб потім заморозити проект – немає сенсу. Цікаво, чи не знав про це голова КМДА місяць тому?

Велику подію зробили чиновники із відкриття на Троєщині швидкісного трамваю. Правда, пізніше спохватився прем'єр, вимагаючи опитування, чи насправді потрібен цей вид транспорту жителям масиву, адже багато відгуків свідчать про протилежне.

Чи не краще було зробити це опитування раніше, а сотні мільйонів необхідні для запуску трамваю направити на будівництво однозначно необхідного мешканцям Троєщини метро?

МАФи

Здавалося б, стоять собі кіоски, нічого особливо. І користь приносять жителям столиці – адже у них продукти, преса, канцелярія і багато інших дрібниць. Крім того – це і робочі місця.

Та насправді МАФи давно стали великим бізнесом, з оборотом, як свідчать дослідження, у мільярди доларів на рік.

Звична картина біля метро – це засилля малих архітектурних форм, які, ймовірно таки псують зовнішній вигляд міста. Крім того, переважно це нелегальний бізнес, який не платить податки.

Але боротьба чиновників з МАФами перетворилася на справжню війну, а точніше виставу. Не раз влаштовувались акції з показового демонтажу кіосків та розповсюджувались заяви про те, скільки МАФів було знищено.

Та ніхто із чиновників не говорить, скільки нових кіосків з'явилося, і що витискається з ринку малий бізнес, а власниками "мереж" ларьків є ті ж борці з МАФами, депутати, прокуратура.

Насправді кіосків у деяких спальних районах аж ніяк не забагато, а їх велика кількість у центральних частинах столиці, поблизу метро, пояснюється відсутністю схем з розміщення МАФів у Києві.

Тобто, боротьба з МАФами - фікція, адже вони часто не закриваються, а лише переїжджають у нові місця. Водночас загальна кількість малих архітектурних форм збільшується, що свідчить лише про перерозподіл впливу у цій сфері.

"Доступне" житло

Хоч і хвастають чиновники, що Київщина є лідером із будівництва соціального житла, про його доступність киянам годі і мріяти. І справа не лише у самих недоліках держпрограм із забезпечення українців нерухомістю, а недостатній активності столичної влади у житловій сфері.

Показовим прикладом є ситуація із жертвами скандального відомого "Еліта-Центру". У квітні 2012 року Київська міська рада чомусь знизила відсоток житла, який "Київмiськбуд" передаватиме постраждалим сумнозвісної вiд афери з 25% до 5,6%.

У КМДА довго готували рішення щодо виділення інвесторам нових земельних ділянок під зведення будинків. Так довго, що жертви афери почали скаржитися, що київська влада відверто ігнорує їх проблему та навіть погрожувати акціями протесту.

Та під вікнами КМДА і раніше відбувалися "житлові" мітинги. Інвестори будівництва за адресою провулок Моторний 3А, яке є частиною держпрограми "Доступне житло" влаштували протест через підвищення вартості будівництва, відсутності 30% компенсації та затягуванні термінів здачі в експлуатацію.

А претензії до КМДА були пов'язані з тим, що саме цей орган повинен був забезпечувати фінансування бюджетної частини коштів.

Не так давно у будівлі КМДА влаштували голодування будівельники соціального житла на Троєщині, яким не виплатили сотні тисяч зарплати.

Поки що скандали, пов'язані з нерухомістю, не додали наснаги чиновникам вирішувати ці питання, а киян засипають новими обіцянками - аж до кварталів "доступного житла".

Дороги

Через плачевний стан столичних доріг страждають гаманці та нерви водіїв. Не дарма, на "Київавтодор" десятки жителів Києва подали у суд.

В той час як капітальний ремонт столичних автошляхів оцінюється у мільярди гривень, влада за традицією навряд чи знайде і менші суми.

Принаймні, саме через нестачу коштів у Києві взимку трапився транспортний колапс, адже у столиці працювало лише чотири снігоочищувальні машини. Зі слів чиновників, більше техніки Київ "не міг закупити - дорого"

З потеплінням разом зі снігом почало танути і дорожнє покриття, відтак розпочати ремонт заважала вже не відсутність коштів, а погода.

У червні в Київавтодорі знову кажуть про безгрошів'я, мовляв, КМДА зупинила фінансування держслужби.

Водночас водії скаржаться на жахіття на дорогах, "віртуальні" ремонти, а Попов лякає дорожників щоденними звітами.

Забудови

Гарним інструментом піар-кампаній є обіцянки не чіпати історичну частину столиці.

В кінці минулого року в Київській міській державній адміністрації було розроблено проект рішення про повну заборону нового будівництва в буферних зонах Софії Київської та Києво-Печерської лаври, а також на дніпровських схилах.

Проект недарма називали популістським, адже раніше видані землевідведення ніхто не збирався скасовувати, а забудовники могли прикривати свої плани під ширмою реставрації, яка документом не заборонялася.

Вже у жовтні 2012 року Київрада, забувши про заборону, підтримала рішення про виділення земельної ділянки майже біля стін Софії Київської - на вулиці Золотоворітській, 11 - для будівництва готельного комплексу з паркінгом.

Зараз, попри протести киян та громадських організацій, "калічать" Андріївський узвіз, зносячи будівлі, які нібито не мають історичного значення.

А недавно на засіданні комітету Ради з будівництва та архітектури депутати проголосували за зняття мораторію на забудову історичної частини столиці.

Так, зроблено ще один крок до руйнації архітектурного обличчя Києва.

А попереду? Обіцянки покращення?



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.