Партнери Єфремова придбали алюмінієвий завод за ціною трикімнатної квартири

Вищий господарський суд України 24 квітня відмовився визнати недійсним кредитний договір, укладений у 2010 році між заводом "Інтерсплаву" і Укркомунбанком.

Про це повідомляє Forbes.

Заради позики на 2,42 мільйона гривень завод, що мав до кризи виручку 90 мільйонів гривень, заклав усе своє майно.

Підприємство здатне випускати 60 тисяч тонн вторинних алюмінієвих сплавів на рік з відходів та брухту.

Договір від імені "Інтерсплаву" підписав громадянин Болгарії Христо Димитров Колєв, оформлений незадовго до цього на роботу в компанію на посаду менеджера з фінансів та розвитку, він отримав від гендиректора Віктора Болденкова довіреність на підписання фінансових документів.

На момент укладення договору Колєв представляв інтереси не тільки позичальника, але і кредитора.

Укркомунбанк входить до складу американської компанії TBM Holding, яку болгарин офіційно очолює з 2005 року.

Одним з бенефіціарів холдингу, до складу якого входять завод з виробництва газових котлів "Термо", девелоперська компанія "Новобуд", СК "Оранта-Лугань" та інші, вважається колишній губернатор Луганської області Єфремов.

"Інтерсплав" створений у 1989 році на базі Свердловського заводу алюмінієвих сплавів в якості одного з перших спільних підприємств між СРСР і зарубіжним інвестором.

Найбільший в Іспанії виробник вторинних кольорових металів Remetal SA отримав в СП 50,8% капіталу.

Рештою володів Донецький науково-виробничий інститут кольорових металів.

У 1992 році фірма "Укріс", яка представляла інтереси трудового колективу, отримала 6% у капіталі підприємства за рахунок частки НДІ.

Підприємство відмінно вписалося в ринкову економіку. 80% сплавів поставлялося на експорт.

Серед покупців "Інтерсплаву" були Volkswagen, Nissan, Toyota.

"Інтерсплав" був фігурантом безлічі скандалів.

Так, завод вів майже тисячу судових розглядів з податковою про повернення ПДВ (суперечка дійшла до Європейського суду з прав людини, який визнав правоту підприємства);

держава оскаржувала передачу частки приватному "Укрісу";

Remetal SA, поглинений іспанською Befesa Aluminio Bilbao, боровся в судах проти відсторонення від участі в управлінні українською власністю - і це далеко не повний перелік.

Перші перебої в роботі "Інтерсплаву" почалися в 2006 році. З початку 2000-х по 2008 рік виручка заводу впала з 250 мільйонів до 90 мільйонів гривень.

На початку 2009 року через відсутність обігових коштів завод припинив роботу. У розпал глобальної рецесії попит на українські метали на зовнішніх ринках впав на третину, на внутрішньому - наполовину. У 2010 році Болденков пішов у відставку.

"Фізично підприємство в нормальному стані. Воно готове до запуску, могло б працювати, має вигідне розташування, кадри", - вважає заступник губернатора Луганської області Едуард Лозовський.

Лозовський - один з основних акціонерів TBM Holding, про що прямо сказано в презентації для інвесторів на її сайті.

Колишній власник шахти "Білоріченська", яку в 2012 році обласна влада повернула до складу держпідприємства "Луганськвугілля", Ігор Мартиненков переконаний: Лозівський діє в інтересах Єфремова, якого видання "Коментарі" зараховує до головних бенефіціарів TBM Holding.

Єфремов і Лозовський кажуть, що не займаються бізнесом.

Єфремов стверджує, що передав акції в управління, ставши в 1997 році губернатором Луганської області.

До 1996 року він очолював правління Укркомунбанку. Лозовський, який очолював банк у 2000-х, не заперечує дружніх і ділових відносин з Єфремовим, але запевняє, що після переходу в 2010 році на держслужбу "віддав всі активи в управління незалежної компанії". Її назви він не розкриває.

Підприємства з групи Укркомунбанку, очолюваної Христо Колєвим, незмінно перемагають у тендерах держпідприємств, розташованих у Луганській області.

Наприклад, торговий дім "Краснолуцький машзавод", що належить Колєву, реалізує гірничо-шахтне устаткування однойменного заводу, одним із співвласників якого через фірму "ДС-8" є син Єфремова Ігор.



Коментарі

Додати коментар


ГОЛОВНЕ на 29 листопада 2021, 8:09

Грабувати, охороняти чи торгувати?

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.