Навіщо годувати руку, що кусає

The Huffington Post

Члени Конгресу, які проголосували проти підтримки автомобільної галузі отримають гроші на свої кампанії від напрочуд невдалих для них джерел - зокрема, General Motors, який мав би отримати найбільше користі від державного траншу.

Комітет політичної підтримки GM виділив 43 тисячі доларів членам парламенту, які у 2008 році голосували проти підтримки галузі, повідомляє OpenSecrets.org.

Сума підтримки приблизно дорівнювала сумі, яку отримали парламентарі, які голосували "за" цей закон.

Автовиробник, ймовірно, не тримає образи на законодавців, які виступили проти надання траншу. Натомість він зосередився на тому, щоб вкладені гроші змогли принести більше користі у майбутньому.

Незважаючи на те, що сума вкладених грошей може здатися незначною у порівнянні з мільйонами доларів, які деякі фінансові групи вливають у президентські кампанії, OpenSecrets.org каже, що General Motors є одним з основних 150 корпоративних спонсорів, починаючи з 1989 року.

Вони постійно підтримували кампанії політиків, які могли б законодавчо підтримати компанію.

Виконавчий директор Центру відповідальної політики Шейла Крумхольц каже, що багато хто з бізнесу підтримує кандидатів, які могли б допомогти їм у майбутньому, і потім мало турбуються з приводу перевірки того, чи їм насправді допомогли чи ні.

"Гроші течуть туди, де вони бачать для себе більше користі, - каже Крумхольц. - Навіть, якщо попередні законодавчі баталії були програні і було отримано не той ступінь успіху, на який сподівалися, кожен новий день пропонує нові можливості для підтримки законодавчої діяльності".

Політичний фонд автовиробника також віддав 2 тисячі доларів сенатору Бобу Коркеру, представнику з Теннесі, який вголос виступав проти прийняття траншу і запобіг тому, щоб той був прийнятий у Сенаті.

Коркер заявив, що Спільний профсоюз автовиробників мав занадто великий вплив під час переговорів про транш.

Профсоюз освистав Коркера під час його візиту на завод GM у Теннесі.

Цього року GM зробила три окремих пожертвування на суму в 10 тисяч доларів окремим кандидатам.

Двоє з цих кандидатів, спікер парламенту Джон Бонер з Огайо і лідер парламентської більшості Ерік Кантор голосували проти підтримки галузі.

Третій, республіканець Девід Кемп, голосував за. Кемп є главою комітету шляхів і сполучень.

GM заявили, що їх пожертвування відповідають бізнес-стратегії компанії.

"В цілому, розсудливі люди можуть не погодитися з певними діями компанії чотири роки тому, але ми віримо, що сильна виробнича база і відновлення GM, яка починає створювати нові робочі місця і запроваджувати інвестиції, мають бути причиною для підтримки з боку обох партій", - написав представник GM Грег Мартін у відповідь на листа HuffPost.

Федеральний уряд проінвестував близько 80 мільярдів доларів в детройських автовиробників і виробників деталей після кризи 2008 року.

Близько 60 мільярдів отримали GM і Chrysler. Але рішення допомогти автовиробникам було прийнято після складних і тривалих дебатів.

У грудні 2008 року парламент з трудом проштовхнув закон, згідно з яким автовиробникам виділялося 14 мільярдів доларів, щоб допомогти їм запобігти банкротству.

Але Сенат не підтримав закон, тому дебати продовжилися.

Декілька тижнів потому адміністрація Буша вирішила дозволити автоіндустрії скористатися програмою допомоги проблемним кредитам для виходу з кризового стану. Адміністрація Обами продовжила використовувати цю програму для допомоги автомобільній галузі.

Ще у 2008 році теперішній ймовірний кандидат від республіканців у президенти Мітт Ромні заявив, що виступає проти допомоги, записавши статтю до New York Times про те, що Детроіт має збанкрутувати.

В решті-решт, за допомогою підтримки з боку американського уряду GM і Chrysler уникнули банкрутства.

Сьогодні і Обама і Ромні роблять ставку на нещодавнє відродження автомобільної галузі.

Обсяги пожертвувань GM говорить на користь республіканців. Під час цієї кампанії компанія віддала 62 тисячі 500 доларів республіканцям і 34 тисячі 300 доларів демократам.

Інший крупний автовиробник Chrysler, який отримав користь від державної підтримки у 2008 і 2009 роках, вирішив розпустити свій політичний фонд після того, як подолав банкрутство, розповів представник компанії Майкл Палез.

GM також на певний час призупинив дотації, але з вересня 2010 року взявся за старе.

На даний момент цього року GM витратив 2,6 мільярда доларів на лобіювання на федеральному рівні.

Протягом усього 2011 року він витратив 10,9 мільйонів доларів.

GM лобіює різні напрямки, від законів про транспортування і торгівлю до податків і асигнування.

Компанія часто лобіює закон, запропонований республіканцем Патом Тібері, який би дозволив компаніям отримати більші податкові кредити на нерухомість та обладнання, придбані протягом 2012 року.

Цього року автовиробник виділив 4 тисячі доларів на кампанію Тібері.

Він також підтримує закони, пов'язані з електромобілями, ряд законодавчих актів з приводу транспортування, а також закон, який би заборонив Агентству із захисту навколишнього середовища регулювати автомобільні вихлопи, починаючи з 2017 року.

Зі звітів компанії не зрозуміло, які питання GM підтримує, а які ні.

"Кожен спонсор, в той чи інший час, виступає на декількох фронтах, борючись за чи проти певних законів, - каже Крумхольц. - Комітет політичної підтримки менше мотивований ідеологічно, і налаштований на найбільш вигідний шлях вперед. А така стратегія зазвичай наслідує стратегію влади".

Переклад з англійської: "Реальна економіка"



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Глобальне будівництво до 2025 року: прогноз позитивний

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.