Як підштовхнути Німеччину до дії

Джордж Сорос

Під час зустрічі у Римі минулого четверга лідери Німеччини, Франції, Іспанії і Італії погодилися створити банківський союз і виділити скромну суму грошей для підтримки економіки.

Але Ангела Меркель виступила проти всіх пропозицій підтримати Іспанію та Італію, які б дозволили їм подолати ризики, що існують на ринку.

Це загрожує перетворити самміт ЄС цього тижня на фіаско, яке стане фатальним, адже залишить решту країн єврозони без захисту, достатнього для того, щоб підтримати їх у разі виходу Греції з єврозони.

Навіть якщо катастрофу можна запобігти, прірва між кредиторами і країнами-боржниками посилиться і у "периферійних країн" не буде шансу відновити конкурентноспроможність через те, що правила гри на ринку нерівні.

Це, може, і послужить вузьким інтересам Німеччини, але створить зовсім іншу Європу, яка відрізняється від того відкритого суспільства, яке розпалило уяву людей.

Це перетворить Німеччину на центр імперії і поставить "периферію" у тимчасово підлеглу позицію.

А це не те, за що виступають Меркель і більшість.

Пані Меркель заявила, що використовувати повноваження Європейського Центрального Банку для вирішення фінансових проблем деяких країн-членів є проти правил. І вона права.

Голова ЄЦБ Маріо Драгі вважає так само

Є дещо, чого не вистачає напередодні самміту - європейського авторитетного фінансового органу. який би у співпраці з ЄЦБ міг би виконати те, що не належить ЄЦБ.

Він міг би заснувати фонд зі зменшення боргу - щось на кшталт Європейського фонду зі зменшення боргу, запропонованого оточенням Меркель.

У відповідь на підтримку структурних реформ для Італії і Іспанії фонд міг би взяти під контроль частину їх боргових акцій.

Він міг би також випустити європейські казначейські білети і передати їх на користь країн, що потребують їх.

Якби закони закріпили за ними нульовий ризик, папери би розглядалися як найдорожче забезпечення операцій з ЄЦБ.

Банківська система терміново потребує безризикових активів.

В банках існує більше 700 мільярдів надлишкової ліквідності, в той час як ЄЦБ заробляє на відсотках лише 0,25%.

Це говорить про готовність створення великого ринку паперів під 1% або нижче.

У разі, якщо країні не вдалося би виконати своїх зобов'язань, новий орган міг би накласти штраф або іншу форму покарання, пропорційну порушенню, щоб ситуація не перетворилася на ядерну катастрофу, з якою не можна впоратися.

Це забезпечить надійний захист від морального ризику.

Наприклад, це зробить практично неможливим наступникам Маріо Монті порушити обов'язки, взяті на себе теперішнім прем'єр-міністром.

Покрити майже половину італійських боргів європейськими казначейськими білетами означатиме майже то саме, що скоротити середній термін погашення боргу.

Це змусило би наступні уряди більш відповідально ставитися до будь-якого покарання від нового органа.

Після певного проміжку часу країни вступили би в програми зниження боргових зобов'язань, які б дали змогу відновити економічне зростання.

Це могло би стати початком заснування повного політичного союзу і введення єврооблігацій.

Випуск європейських казначейських білетів безперечно має бути погоджений з Бундестагом. Але конституційний суд Німеччини має затвердити, що всі зобов'язання мають бути обмежені в часі і масштабах.

Ще не пізно переключитися на політичні декларації, які б розповідали не тільки про довготривалу мету політичного союзу, але і про маршрут до фінансового і банківського об'єднання.

Керуючись цією декларацією, Європейський фінансовий фонд міг би в той же час взяти на себе відповідальність за грецькі облігації, які зараз знаходяться в ЄЦБ. ЄЦБ міг би переключитися на облігації Іспанії і Італії, в той час як ці країни зайнялися би структурними реформами, які б дозволили їм взяти участь у програмі зі зменшення боргів.

Це мало б такий самий вплив на ринки, як у листопаді 2009 року, коли фінансові міністри виступили з декларацією, яка врятувала фінансову систему.

Це б також вплинуло на політичну динаміку.

Головна перешкода цьому - політика Німеччини, яка не налаштована позитивно.

Меркель вважає, що повноцінний політичний союз має передувати фінансовому і банківському.

Це, по-перше, нереалістично, по-друге, нерозумно.

Всі три союзи треба розвивати разом, поступово.

Нічого не має завадити створенню Європейського фонду, якщо німецький народ, представлений Бундестагом, підтримає його.

Якщо решта Європи об'єднається на користь цієї пропозиції, а Бундестаг не схвалить її, Німеччині доведеться взяти на себе повну відповідальність за фінансові і політичні наслідки.

Переклад з англійської: "Реальна економіка"



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Глобальне будівництво до 2025 року: прогноз позитивний

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.