Apple малою кров'ю відкупився від Китаю

The Wall Street Journal

Корпорація Apple заробила в Китаї близько 8 мільярдів доларів за перші 3 місяці 2012 року.

Ціна за те, щоб продовжувати продавати свій гаджет під назвою iPad у Китаї - всього лише 60 мільйонів доларів.

Ця сума була виплачена корпорації Proview International Holdings, згідно з рішенням вищого суду Китаю.

Це набагато менше попередньо заявлених 2 мільярдів доларів і є дрібною сумою для найдорожчої компанії світу.

Ще наприкінці березня Apple мав надлишкових 110 мільярдів доларів.

Китайські експерти кажуть, що Apple дешево відкупився частково тому, що Proview зараз збанкрутив і має близько 400 мільйонів доларів боргів та йому потрібна підтримка.

Директор Дослідницької Групи Ринку Китаю Шон Рейн висловив думку, що китайський уряд також просив про врегулювання справи, сподіваючись попередити побоювання серед іноземних компаній вести бізнес у Китаї.

"Я вважаю, Apple обійшовся малою кров'ю", - каже Рейн, додаючи, що тепер iPad буде активніше проштовхуватися вглиб регіону.

Один з адвокатів Proview розповів: "Я маю визнати, що Apple покрив далеко не всі борги Proview".

Але коли домовленість була підтверджена двома сторонами, він зазначив: "Proview нічого не залишалося. Вони мали прийняти таке рішення."

Гроші скоріш за все буде поділено між китайськими кредиторами Proview.

Представник Apple відмовився коментувати все, що не стосується судових документів.

Справа Apple тягнеться з 2009 року, коли компанія хотіла викупити право на торгову марку iPad для усіх країн, включаючи Китай, у Proview та її філіалів.

Договір був підписаний тайванською дочірньою компанією Proview, але китайська філія заявила, що вона не підписувала контракт, тому може залишити права на торгову марку у Китаї.

Ця заплутана історія демонструє те, які проблеми з інтелектуальними правами мають іноземні компанії в Китаї.

Деякі експерти з правових питань кажуть, що Apple міг би уникнути подібної суперечки, якби вчасно прийняв важливі кроки, необхідні для будь-якої компанії, яка заходить на китайський ринок.

"Apple не виконав свого домашнього завдання. Вони погано підготували контракт і неправильно вели переговори, - каже Стен Абрамс, адвокат пекінської фірми GoldenGate . - Це все ті уроки, які вже мали давно запам'ятатися".

Рішення суду було ухвалено в пік бізнес активності Apple у Китаї. Загальні прибутки в Китаї, разом з Тайваню і Гонконгом, виросли більше, ніж у три рази за перші три місяці цього року.

Продажі iPhone за той самий період зросли у п'ять разів. Бізнесу Apple, як і раніше, є куди рости у Китаї.

iPhone ще досі не представлений у найбільшій китайській мережі продажу мобільних телефонів China Mobile.

Деякі аналітики кажуть, що випадок із Proview показує, наскільки продажі Apple у Китаї випереджають темпи розвитку компанії тут.

Голова консалтингової фірми BDA China Дункан Кларк каже: "Продажі Apple виросли швидше, ніж здатність компанії встигати за ними. За відсутності вищого керівництва, яке б глибоко зналося на Китаї, існує ризик помилок".

Apple поповнила свій штат у Китаї і прискорила темпи випуску продукції на ринку.

Минулого місяця компанія представила ряд нових функцій, адаптованих під китайських користувачів, в тому числі інтеграцію своїх операційних систем з китайськими інтернет-послугами і полегшила введення китайських ієрогліфів.

П'ять років тому Apple мала відносно невеликий штат у Китаї у 50-75 людей, зосереджених переважно на рітейлі і он-лайн продажах.

Правові сутички Apple на рахунок iPad почалися кілька років потому.

У 2009 році представники Apple задіяли британську компанію під назвою IP Application Development для придбання торгових марок, що належали компанії Proview.

У серпні 2009 року представник IP Application Development зустрівся з представниками Proview у Лондоні.

Штатні юристи Apple за допомогою юридичної фірми Edwards Angell Palmer & Dodge створили контракт, який протягом декількох тижнів гуляв між двома сторонами.

Коли підійшов час до підписання, за інформацією Apple, Proview "наполіг" на підписанні контракту у Тайвані. Представник юридичної фірми відмовився коментувати цю заяву.

Остаточний договір був підписаний дочірньою компанією Proview у Тайвані, а не основним офісом. У додатку було вказано всі дев'ять торгових марок, права на які передавалися Apple і країни, на території яких вони мали право використовуватися, в тому числі Китай.

Адвокат від GoldenGate Абрамс каже, що Apple міг запобігти непорозуміння, якби наполіг на підписанні контракту всіма філіалами.

Після того, як співзасновник Стів Джобз у січні 2010 року представив iPad, Proview заявили, що гаджет не має право продаватися у Китаї.

Китайські чиновники відмовилися задовольнити спроби Apple зареєструвати тут торгову марку.

Компанія Apple подала до суду на Proview, але у грудні 2011 року рішення було винесено на користь Proview. Це спонукало Apple апелювати до суду вищої інстанції у провінції Гуандун.

Переклад з англійської: "Реальна економіка"



Коментарі

Додати коментар


Читайте у розділі

Глобальне будівництво до 2025 року: прогноз позитивний

Відео

Загрузка...

Тест-драйв

закрити
E-mail
Пароль
Також, ви можете авторизуватись через Facebook Facebook login

Якщо ви не зареєстровані, пройдіть цю просту процедуру.