Спростування
Спростування
Правительство Украины располагает на валютном счете почти $1,9 млрд
Улюкаев назвал $40 за баррель нефти реалистичной ценой
Ряд депутатов предлагает ввести санкции против "Роснефти"
Число иностранных туристов достигло рекордных 1,2 млрд в 2015 году
ДТЭК возобновил прием угля шахт Львовско-Волынского бассейна
ЕС вводит универсальную профессиональную карту
"Укргазвыдобування" в 2015г снизило добычу газа на 3,9%
Чистый отток капитала из России в 2015 году составил $56,9 млрд.
Олланд ввел чрезвычайное экономическое положение во Франции
Как нам обустроить "Нафтогаз"?
Валентин Землянський
Что год грядущий нам готовит?
Едуард Бразас
Світовий ринок азотних добрив у 2013 році
Как замороженные банковские счета используются Западом
Кидали на службі у Попова
У Києві найчастіше крадуть "тази" "Тойоти" та "Лексуси"
Янукович-молодший заступився за іноземний автопром
Infiniti зазіхає на 10% "люксового" авторинку
Японці намагаються урятувати українців від подорожчання іномарок
Любов українців до великих автомобілів призвела до легалізації машин, призначених для американського ринку. Одним з останніх авто-емігрантів став спортивний кроссовер Honda Crosstour.
Людство давно мріє про універсальний транспортний засіб. Його граничне втілення описано Жюлем Верном в романі "Володар світу" (1904), де Робур Завойовник, який страждав манією величі літав по небу, ходив по морю, плавав під водою і їздив по суші на всестихійному апараті "Грозний".
Реальність, проте, скромніше. Сьогодні предметом гордості автовиробників є моделі, у яких в одному тілі уживаються три віртуальні автомобіля. Honda Crosstour відноситься саме до цієї категорії автомобілів-триптихів.
Концепція в стилі crazy
Американці вважають Crosstour повнорозмірним кроссовером. І це правда: наш підопічний довший величезного позашляховика Honda Pilot. Але якщо останній має три ряди сидінь, у Crosstour їх два. Тому пасажирам і водієві тут забезпечений такий обсяг життєвого простору, що позаздрять навіть власники лімузинів.
Двигуни в обох моделей однакові. Однак "Кросс" має програму управління двигуном, яка оптимізована для спортивного водіння. При цьому кузов крос-купе має хорошу аеродинаміку, що дозволяє носитися на роздутому до п'яти метрів "Акорді" по хайвею з crazy швидкістю.
А ще Crosstour - сімейне авто. І оскільки заокеанські сім'ї віддають перевагу "плаванню по дорогах" на автомобілях з комфортною підвіскою, в плавності ходу триєдина Honda посперечається з європейськими преміум-седанами.
Тільки з точки зору драйву це не обіцяє нічого хорошого - на швидких віражах "американці" валяться за милу душу. Тому для будь-якого європейського інженера концепція величезного сімейного SUV із спортивним характером і підвіскою лімузина межує з безумством - ще одне crazy.
Тим цікавіше було тестувати модель, що викликає асоціації з психіатричною лікарнею.
Характер
Зовнішність цього автомобіля ділить глядачів на дві категорії: одні вважають її хижо-експресивною, інші - ніякою. Не випадково на сторінці Crosstour в мережі Facebook екстер'єр кроссовера став причиною баталій, в яку виявився втягнутим навіть продуктовий менеджер Honda Едді Окубо.
Тому ми обмежимося лише одним зауваженням: вигляд перетвореного в Кроссовер американського кроссовера суперечливий і багатогранний.
Інтер'єр сімейно-спортивного SUV з головою видає його американське походження: лаконічно, практично, стандартизовано. Наприклад, тут встановлена та ж приладова панель, що і на Honda Pilot, тільки в іншій розмальовці.
Але з одним дивним спрощенням: бортовий комп'ютер нашого підопічного не відображає інформацію про витрату палива. Подібні жарти з боку виробника з світовим ім'ям викликають велике здивування.
Ну не мікролітражка ж - під капотом цього сімейно-спортивного монстра бурчить бензиновий V6 в три з половиною літра при 275 конях. І контролювати його апетит потрібно так само ретельно, як дієту, приписану гастроентерологом. А контролювати немає по чому!
У представництві компанії Honda нас запевнили, що у фейсліфтінговій версії Crosstour цей недолік усунуть. Але до того головним мірилом економічності заокеанського автомобільного триптиха залишається покажчик рівня палива.
Ще один американізм - головний дисплей. Гаразд, він монохромний. Але все що відображають його блакитні пікселі - це режими роботи аудіосистеми - до речі, дуже гідної, плюс інформація про ряд налаштувань бортового комп'ютера.
Зате передні сидіння більше нагадують крісла пілота "Аеробуса" - просторі, зручні, з купою налаштувань і пам'яттю на двох водіїв.
Задні сидіння також ні в чому не поступаються кріслам літаку бізнес-класу. Ну, хіба що регулювань трохи менше і відкидних столиків в спинках передніх крісел не передбачено.
Зате над головою місця більш ніж достатньо, а ноги можна витягнути вперед, як в американському кінотеатрі.
Що стосується багажника, то щоб дістатися до його віддалених куточків, потрібно скластися навпіл в районі попереку або використовувати допоміжні пристосування - він дуже великий.
Три іпостасі одного SUV
З комфортом розмістившись в салоні японського американця, заводимо двигун і відразу ж стикаємося з тим, що це авто пристосоване до активного керування - мотор реагує навіть не на натискання, а на дотик до педалі акселератора.
Відразу після дуже короткого холостого ходу - приблизно 1 сантиметру, який компенсує дотик ступні до педалі акселератора, починається його робочий хід. Причому з величини, достатньої для вдавлювання водія в спинки сидінь.
Тим не менше, після короткого звикання розумієш, що впоратися з цією махиною і 275 "кіньми" не складно. Хід у педалі довгий, а бортовий комп'ютер підлаштується під манеру водіння.
Гальмівна педаль досить специфічна. На Crosstour вона більш японська, ніж в будь-якому японському авто - ватна, з загадковим циклом гальмування, який ділиться на три етапи.
Спочатку машина м'яко сповільнюється, потім гальмує, а потім, коли кроссовер майже зупинився, гальма прихоплюють і відпускають. В принципі, автомобіль зупиняється саме там, де розраховує водій, але психологічно такий алгоритм напружує.
На трасі Crosstour демонструє спортивну динаміку і хорошу керованість. Час на роздуми у режимі kick-down мінімальний - менше однієї секунди. Потім двигун підхоплює машину зі спортивним прискоренням. Ось коли починаєш по-справжньому цінувати ергономіку передніх сидінь!
На прямолінійній ділянці максимальна розумна швидкість склала 200 кілометрів на годину по GPS. Запас потужності ще залишається, але знання законів фізики, високий кліренс і банальна обережність не дозволили нам їхати швидше.
Маневреність автомобіля здивувала. Несподівано для себе ми зайшли в стандартний поворот на швидкості 160 кілометрів на годину і відчули, що машина йде на межі зриву.
Спочатку почали критикувати автомобіль, потім власну самовпевненість, а заспокоївшись, стали згадувати, якою швидкістю ми проходили цей поворот на інших авто.
Виявилося, що більш компактні легковики виходили на зрив - правда, не так різко, як Crosstour при швидкостях 120-150 кілометрів на годину. Незважаючи на габарити і вагу, наша Honda прекрасно слухалася керма, вела себе цілком передбачувано і, як не дивно це звучить, добре відчувала себе в щільному міському русі.
Прохідність автомобіля на бездоріжжі обмежується геометрією кузова. Досить великий передній звіс і довга база змушують бути обережним на горбистій місцевості або рівнинах з ямами.
Але з точки зору двигуна і трансмісії великих претензій до тестового авто у нас не було. Бруд, пісок, зораний ґрунт, глибокий дрібний пил і кам'янисті дороги Crosstour пройшов без видимої напруги, при тому на шосейній гумі.
Впорався автомобіль і з таким важким для кроссоверів випробуванням, як діагональне вивішування: віськомуфта, яка реагує на буксування кожного з коліс, миттєво перекидала крутний момент, і кроссовер сповзав з каменів або пеньків.
Через відсутність штатного економайзера нам довелося змінити тестову програму. Зокрема, витрата палива контролювалася призабутим класичним способом: в висушений бак вливався дозований обсяг палива, скидався одометр і засікався пробіг авто на одній контрольної заправці.
Середня витрата палива в тестовому циклі - 40% - легкий міський трафік, 20% - швидкісна траса, 30% - тиснява, 10% - бездоріжжя, склала 13,3 літрів на 100 кілометрів.
Цікаво, що при економічній їзді на трасі витрата палива виявилася нижче паспортної - 9,4 л/100 км.
Висока, як для такого великого авто економічність пояснюється ефективною роботою системи Variable Cylinder Management, що відключає при рівномірному русі "зайві" циліндри.
Кращою виявилася і розгінна динаміка - 8,4 секунд замість паспортних 9 секунд.
Цільова аудиторія
Honda Crosstour - автомобіль вельми специфічний. З одного боку, це комфортабельний просторий кроссовер з розвиненими спортивними і позашляховими здібностями. З іншого боку - ультрапрагматічний "американець", якому явно бракує європейського лоску.
Автомобіль призначений для обмеженої аудиторії драйверів, які мріють про універсальний автомобіль на всі випадки життя. Але неодмінно великий і просторий.
Крім того, він ідеально підійде для великих високих водіїв і пасажирів, яким в інших авто буде тісно.
Що стосується оцінки протестованого кроссовера, то вона неоднозначна. Габаритні, динамічні і позашляхові показники дозволяють говорити про те, що Crosstour коштує своїх грошей.
Але конкуренція в цій ціновій категорії надзвичайно висока і не факт, що достоїнства Crosstour будуть гідно оцінені більшістю покупців.
Технічні характеристики
Тип кузова, дверей/місць | Хетчбек, 5/5 |
Довжина/висота/ширина, мм | 4999/1560/1900 |
Колісна база/кліренс, мм | 2797/200 |
Споряджена вага, кг | 1836-1846 |
Об'єм багажного відділення, л | 457/757 |
Шини | 225/60 R18 100H |
Тип двигуна | Бензиновий V6, 24 клапана з системою вибіркового відключення циліндрів |
Об'єм двигуна, см3 | 3471 |
Потужність, к. с. | 275 (при 6200 об/хв.) |
Максимальний крутний момент, Нм | 339 (при 5000 об/хв.) |
Трансмісія | АКПП-5 з електронним управлінням |
Привід | На передні колеса з автоматичним підключенням задньої вісі Real 4WD |
Підвіска передня | Незалежна, дворичажна з гідравлічними амортизаторами |
Підвіска задня | Незалежна, багаторичажна, з гідравлічними амортизаторами |
Максимальна швидкість, км/г | 190 |
Динаміка розгону до 100 км/г, с | 9,0 |
Витрата палива, л/100 км Міський цикл Заміський цикл Змішаний цикл |
14,7 10,4 11,2 |
Ємність паливного баку, л | 70 |
Вартість авто, гривень | 431 000 |
В анналах світової історії це авто пам'ятне тим, що, бунтівники-спецназівці зуміли на зрешеченому кулями авто та на пробитих колесах вивезти з-під перехресного вогню президента Франції Шарля де Голля.